dinsdag 17 november 2020

Aan de slag met letters

Vandaag een post waarin ik jullie 3 projectjes laat zien waar ik de afgelopen dagen mee bezig ben geweest.
Allereerst een verjaardagskaart voor Luuk. Hij wordt volgende week 3 jaar en krijgt deze kaart:


 

Ik knipte de letters van Dutch Doobadoo eerst uit kraft en daarna uit jungle papier van de Action. Vervolgens stanste ik 2 blaadjes en 2 aapjes en bevestigde deze aan de U en de K. De andere 2 letters zijn van drukker dp en dat vond ik genoeg. De rechter aap heeft ook nog het cijfer 3 in zijn handje. Toen ik aan deze kaart begon had ik het idee om nog meer jungle dieren toe te voegen maar na 2 aapjes ben ik gestopt. Ik vind het zo vol genoeg en anders zou je de  letters bijna niet meer zien. Less is more zeg maar.

Het volgende project is een opbergdoos. Toen ik onlangs de geboortekaartjes afleverde deed ik dat in een witte doos waar ik ooit eens op een verjaardag badproducten in cadeau had gekregen. Maar de doos was wel erg wit. Ik sprak met mijn collega (de oma van de kleine Fiep) af dat ze de doos weer bij mij zou brengen en dat ik hem dan zou gaan versieren.


Ik gebruikte de papiertjes die ik ook voor de geboortekaartjes gebruikte en natuurlijk kwam ook Nijntje er weer op. Boven de cirkels de naam nog toegevoegd en nu is het een mooie doos om herinneringen in te bewaren.

Hier nog even een close-up

En omdat de letters van het alfabet nog op mijn tafel lagen maakte ik voor Fiep ook nog haar naam:


Ook hier weer de papiertjes van het geboortekaartje en Nijntje en op de E haar geboortedatum toegevoegd.

Ik laat de naamkaarten voor Luuk en Fiep meedoen bij Creaties Suzan op Facebooken bij 2 Sisters on the blog. Bij beide challenges willen ze graag een kaart met een andere vorm dan vierkant of rechthoekig zien.

Het was een heel verhaal vandaag! Nu weer snel verder met een volgend kaartje want er staat nog van alles op mijn to-do lijstje.

18 opmerkingen:

  1. wat een superleuke projectjes heb je gemaakt wat een leuk idee om de doos op deze manier te versieren, en er de leuke naam slinger erbij te doen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei super leuk! Meer hebben ze inderdaad niet nodig, dat zou afbreuk doen aan de nu zo leuke naamkaarten.
    Een heel goed idee om de doos zo tot een prachtige herinneringendoos te maken, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt de naamslinger.
    En ook de kado verpakking.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zijn die letterkaarten zeg en je hebt ze erg leuk versierd. Moet inderdaad niet meer op dan zie je door de bomen het bos niet meer ;-)
    De bewaardoos is ook erg mooi en een superleuk idee ook.
    Ik heb ook nog even terug gekeken naar al je vorige blogposts, mooie dingen heb je gemaakt. Ik ben weer helemaal bij!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige naam kaarten heb je gemaakt. Het doosje is ook erg leuk. Ik kijk nog even verder bij .. Want ik zag al weer veel creaties Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent lekker bezig geweest Henriët. Mooie letterkaarten en mooi gedecoreerd. Leuk dat je die doos ook nog versierd hebt voor Fiep in stijl van de letterkaart en de geboortekaartjes.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt al heel wat afstrepen op je to do lijstje! Wat een gave letterkaarten heb je voor Luuk en Fiep gemaakt, en ook de doos is heel leuk geworden met Nijntje, de krijgt vast een leuk plekje op Fiep haar kamertje.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke naamcreatie. En de doos ziet er ook zo mooi opgepimpt uit.
    Je kan hem ook nog bij 2Sisters mee laten doen.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Ik heb hem gelinkt.
      Groetjes van Henriët

      Verwijderen
    2. Leuk dat je meedoet, alleen werkt de link niet goed.

      Verwijderen
  9. Wat leuk die naamkaarten en ook je doos is echt prachtig
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gave kaarten !
    De doos is ook leuk geworden !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke kinder en babycreaties zijn dit Henriët zeker die lettervormen geven er een persoonlijke tintje eraan
    ook de doos heel mooi opgepimpt..
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Gelukkig zijn het beide korte namen. Heel mooi gemaakt!
    Je vroeg me of ik alle kaarten van diertjesdinsdag bewaar. Er zijn er toch al heel wat verstuurd! Juist daarom vind ik het overzicht zo leuk. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij toch een goede smoes dat je niets anders kunt doen dan kaartjes maken als er overdag geslapen wordt boven.... (ik chargeer een beetje..;-))
    Maar je letterkaarten zijn heel gaaf! En de doos ziet er ook heel erg leuk uit met die cirkels en dat klein konijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuke dingen laat je zien, een heerlijk stoer kaart voor Luuk, grappig dat jungle papier.
    en dat dat schattige leuke doos met nijntje erop..lief!!
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke en grappige kaart met die apen! Je doos en de andere naamkaart zijn schattig met dat lieve Nijntje! Je hebt veel gemaakt!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen