donderdag 25 juni 2026

52 weeks to Christmas week 25

Warm, warmer, warmst en vandaag vult het blog zich weer met kerstkaarten......
Vandaag van mij een eenvoudig label met een notenkraker. Ik was van plan er iets heel anders mee te maken maar tijd, drukte en warmte haalden mij in:


Alle gebruikte materialen zijn van MD.
Ik link dit label bij 52 weeks to Christmas.
Hopelijk zien jullie deze post vandaag weer wel. Het ging een tijdje goed maar mijn bericht van gisteren is volgens mij niet in jullie leeslijst verschenen. Het blijft een mysterie.

Wij hebben vandaag op school een tropenrooster. De kinderen gaan van 7.30 tot 13.00 uur naar school. Daarna heeft het team nog een vergadering die echt door moet gaan. Iets met einde schooljaar......
Volgende week nog 1 week werken waarbij ik ook alle dagen aanwezig ben om te helpen met inpakken voor de verhuizing.

woensdag 24 juni 2026

Kletseldate met Monique

Afgelopen vrijdag reed ik weer naar Monique voor een kletseldate. Gelukkig had Monique de rolluiken dicht en de ventilator aan want het was die dag wel heel warm. We besloten dan ook om iets te doen waar geen heattool aan te pas zou komen. Na het bladeren in wat oude tijdschriften kwamen we de beschrijving van een leuk 'doosje' met labels tegen:



Het 'doosje' maakte ik uit kraft. De randjes allemaal beïnkt met Vintage Photo. Daarna alles beplakt met designpapier


Hier zie je het 'doosje' van boven.


Ik sneed zelf 5 labels uit kraft en daarop kwam bijpassend dp. Daarop stempelde ik de bloemen (van Paperartsy), een zigzagje, een kompas en tekst. Omdat de gestempelde bloemen wat wegvielen tegen het dp stempelde ik ze nog een keer op hetzelfde dp als op het doosje. Die knipte ik uit en plakte ik op de gestempelde bloemen. Afgewerkt met eye-lets met een glittertje en een lintje.


En hier alles nog een keer bij elkaar. Een perfect werkje voor een warme dag.
7 juli komt Monique weer bij mij. 

maandag 22 juni 2026

Bedankt meester

Aan het eind van dit schooljaar stopt onze meester van groep 8 met werken. Komende woensdag heeft hij, samen met zijn duo (die ook stopt), een afscheidsdag voor de kinderen georganiseerd met allerlei leuke activiteiten. Aan het eind van de dag krijgt hij van het team een cadeau en een kaart:


Ik gebruikte de sketch van Cheerful Sketches en papiertjes uit mijn voorraad. Op de kaart kwam natuurlijk hond Sascha. Dat is de hond van de collega en die kwam bijna al zijn werkdagen mee naar school. De hond en de tekststempel zijn van MD.


zondag 21 juni 2026

Vaderdag

Voor mijn vader maakte ik deze kaart:


De leuke duivenstempel is van Paperartsy. Voor de achtergrond gebruikte ik een stencil die ik in natte Infusions had gedoopt. Op papier gelegd en nog wat water op gespoten. Na het drogen het stencil weer op het papier gelegd en met een goudkleurige Posca-pen lijntjes om de hokjes getekend. Gespetterd met zwart en ook met zwart rondjes gestempeld. Een stukje verbandgaas gekleurd door er Infusions op te strooien en dit nat te spuiten. Daarna drogen met een heattool en het past helemaal bij de kleur van de achtergrond. Op het verbandgaas zwart naaigaren en daarop de duif die ik inkleurde met oxide-inkt. De  rode en blauwe rondjes zijn ook van een stempelset van Paperartsy.

vrijdag 19 juni 2026

Full Deck challenge

Gelukkig was ik al een week in het voren voor de Full Deck challenge want van knutselen komt deze dagen niet veel. Daarom gisteren ook geen kerstkaart hier op mijn blog.


Gebruikte prompts: vintage (achtergrond en label), persoon, cijfers, label, spetters en bloemen.
Het label kleurde ik met bruine inkt (vintage photo). Daarna maakte ik hem doornat en kreukelde het label. Daardoor kreeg hij een nog meer vintage uiterlijk.
De bloemen lagen nog in mijn restjesbak.

De diploma uitreiking was leuk dinsdag. Eerst nog 2 workshops, toen de diploma's en als afsluiting een lunch met de directeuren.




Van ons bestuur kregen we allemaal een leuk onderwijsboek. Kunnen we toch weer aan de studie 🤣

Vandaag een dagje kletselen bij Monique. Hopelijk is het niet te warm!!

maandag 15 juni 2026

Do what you love

Ik ben weer heerlijk aan de slag geweest met inkt en de mooie materialen van Paperartsy:

Voor deze kaart maakte ik eerst een achtergrond met blauwe oxide-inkt. Daarna bracht ik donkerblauwe inkt aan met een stencil. Met een witte gelpen trok ik lijntjes in de openingen van het stencil. Daarna bracht ik met een zwarte fine-liner nog wat accentjes aan, spetterde ik met een zilverkleurige Posca-pen en spetterde ik nog met water. De bloemen stempelde ik op papier dat ik eerst heb bewerkt met oranje inkt. Daarna nog 2 takjes en een tekst toegevoegd en alles gemat op een oranje achtergrond.

We hebben een heerlijk weekend gehad in Amersfoort. Zaterdag en zondag beide dagen zo'n 60 kilometer gefietst. Als je de stad uit bent fiets je alleen nog maar in de natuur. Rondom Amersfoort, Hoevelaken en Leusden hebben we echt genoten!



Straks halen we Daan en Anouk van het station, gaan samen lunchen en dan rijden wij weer naar het hoge noorden want morgen is de diploma-uitreiking van mijn opleiding. Na 2 jaar studeren zit het er op! Het was interessant maar erg intensief om naast werk en hobby's ook nog de opdrachten te moeten maken. Nu eerst maar eens een poosje gewoon aan het werk zonder een studie er naast. En wie weet wat de toekomst nog gaat brengen......

vrijdag 12 juni 2026

Full Deck challenge 24

Deze keer is het wel gelukt om voor vrijdag mijn Full Deck challenge bijdrage klaar te hebben.
Ik gebruikte de prompts colourless, lace, mushroom en thread:


 Niet zo ingewikkeld deze keer. Ik stempelde 1 en dezelfde paddenstoel 9x op mijn basispapier. Daarna maakte ik de ruimte eromheen rood met een kwast en Infusions. Onder langs de pagina kwam een stukje kant. Ik stempelde nog een paddenstoel op een extra stukje papier. De kleurde ik, knipte ik uit en plakte die verhoogd op de basis. Achter deze paddenstoel kwam rood draad. Tenslotte nog een tekstje toegevoegd.

Ik wil deze kaart ook mee laten doen bij het 4-season challenge blog. Daar is de opdracht 'stempelen zonder in te kleuren'.  En daar voldoen 8 van de 9 paddenstoelen aan! (bedankt voor de tip GerJanne!)

Vanmiddag hebben we ons teamuitje en vanavond gaan Dirk en ik voor een weekendje naar Amersfoort. We slapen in het huis van Daan en Anouk. Zij komen maandag terug van hun vakantie in Amerika. Daar zijn ze 3 weken geweest. Een van Daan zijn vrienden uit zijn roeiteam van de universiteit trouwde daar 4 juni en ze hebben er meteen hun vakantie aan vastgeknoopt. Ik ben benieuwd naar de verhalen die we maandag horen.