zondag 28 juni 2026

Full Deck Challenge

De opdracht voor deze week was niet makkelijk dus duurde het iets langer voordat ik iets had gemaakt:

Ik gebruikte de prompts boho, bij en bloem. Het plaatje komt uit Daphne's Diary. De bloem plakte ik zo dat het lijkt of de jongedame hem inkleurt. Het kant en de tassel vind ik bij de boho-sfeer passen.

Dit weekend doen we rustig aan ivm de warmte. Lekker in de tuin met een boek en een haakwerkje en af en toe afkoelen in bad.

De komende week ben ik alle dagen op school te vinden. Maandagmiddag van 2 tot 4 zijn oud-leerkrachten, oud-leerlingen en oud-ouders welkom om nog 1 keer een rondje door het gebouw te maken. Dinsdag nog een gewone werkdag, woensdag de hele dag afscheid groep 8, donderdag grote inpakdag en vrijdag de laatste schooldag. We lopen met alle kinderen naar het tijdelijke gebouw (schuin tegenover het huidige gebouw) en iedereen neemt iets mee om te verhuizen. Daarna nog lunchen met de collega's en dan begint hier de zomervakantie. Zininin!!

zaterdag 27 juni 2026

Uitdaging met GerJanne

Het is weer de laatste zaterdag van de maand en dus laten GerJanne en ik weer onze kaarten zien die we maakten voor onze uitdaging.
Deze keer kreeg ik de volgende foto toegestuurd:


Aan mij de eer om deze kaart te liften en te raden wie deze kaart heeft gemaakt. Dat eerste is gelukt, maar dat tweede.......ik heb geen idee! Ook samen met Monique nog zitten denken maar ook dat leverde geen resultaat op. Ik doe dus een wilde gok: Angelique.

GerJanne appte op een goed moment dat onze lift geen bloementuin hoefde te zijn: inkt met of zonder stempels als achtergrond is ook prima, als het woord maar op dezelfde manier te zien is. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd want er lagen als 2 pogingen met stempels bij het oud papier. Maar na het appje lukte het wel:


Ik pakte een stukje van mijn masterboard dat ik een poosje geleden had gemaakt (zie deze post) en stanste daar de letters uit. Achter de letters kwam een dubbele laag foamtape en nadat de basis was gemat op rood plaatste ik de letters terug. Ik kleurde 2 bloemen en 2 takjes met mijn Koh-I-Noor potloden en plakte die naast de letters. Dit alles kwam op een witte kaart.
Deze keer was ik juffrouw nippertje want ik moest de kaart gisterochtend nog afmaken.

Ik heb voor volgende maand al iemand in gedachten om met ons mee te doen. Alleen nog even afwachten of de kaart van deze maand niet van haar is.

donderdag 25 juni 2026

52 weeks to Christmas week 25

Warm, warmer, warmst en vandaag vult het blog zich weer met kerstkaarten......
Vandaag van mij een eenvoudig label met een notenkraker. Ik was van plan er iets heel anders mee te maken maar tijd, drukte en warmte haalden mij in:


Alle gebruikte materialen zijn van MD.
Ik link dit label bij 52 weeks to Christmas.
Hopelijk zien jullie deze post vandaag weer wel. Het ging een tijdje goed maar mijn bericht van gisteren is volgens mij niet in jullie leeslijst verschenen. Het blijft een mysterie.

Wij hebben vandaag op school een tropenrooster. De kinderen gaan van 7.30 tot 13.00 uur naar school. Daarna heeft het team nog een vergadering die echt door moet gaan. Iets met einde schooljaar......
Volgende week nog 1 week werken waarbij ik ook alle dagen aanwezig ben om te helpen met inpakken voor de verhuizing.

woensdag 24 juni 2026

Kletseldate met Monique

Afgelopen vrijdag reed ik weer naar Monique voor een kletseldate. Gelukkig had Monique de rolluiken dicht en de ventilator aan want het was die dag wel heel warm. We besloten dan ook om iets te doen waar geen heattool aan te pas zou komen. Na het bladeren in wat oude tijdschriften kwamen we de beschrijving van een leuk 'doosje' met labels tegen:



Het 'doosje' maakte ik uit kraft. De randjes allemaal beïnkt met Vintage Photo. Daarna alles beplakt met designpapier


Hier zie je het 'doosje' van boven.


Ik sneed zelf 5 labels uit kraft en daarop kwam bijpassend dp. Daarop stempelde ik de bloemen (van Paperartsy), een zigzagje, een kompas en tekst. Omdat de gestempelde bloemen wat wegvielen tegen het dp stempelde ik ze nog een keer op hetzelfde dp als op het doosje. Die knipte ik uit en plakte ik op de gestempelde bloemen. Afgewerkt met eye-lets met een glittertje en een lintje.


En hier alles nog een keer bij elkaar. Een perfect werkje voor een warme dag.
7 juli komt Monique weer bij mij. 

maandag 22 juni 2026

Bedankt meester

Aan het eind van dit schooljaar stopt onze meester van groep 8 met werken. Komende woensdag heeft hij, samen met zijn duo (die ook stopt), een afscheidsdag voor de kinderen georganiseerd met allerlei leuke activiteiten. Aan het eind van de dag krijgt hij van het team een cadeau en een kaart:


Ik gebruikte de sketch van Cheerful Sketches en papiertjes uit mijn voorraad. Op de kaart kwam natuurlijk hond Sascha. Dat is de hond van de collega en die kwam bijna al zijn werkdagen mee naar school. De hond en de tekststempel zijn van MD.


zondag 21 juni 2026

Vaderdag

Voor mijn vader maakte ik deze kaart:


De leuke duivenstempel is van Paperartsy. Voor de achtergrond gebruikte ik een stencil die ik in natte Infusions had gedoopt. Op papier gelegd en nog wat water op gespoten. Na het drogen het stencil weer op het papier gelegd en met een goudkleurige Posca-pen lijntjes om de hokjes getekend. Gespetterd met zwart en ook met zwart rondjes gestempeld. Een stukje verbandgaas gekleurd door er Infusions op te strooien en dit nat te spuiten. Daarna drogen met een heattool en het past helemaal bij de kleur van de achtergrond. Op het verbandgaas zwart naaigaren en daarop de duif die ik inkleurde met oxide-inkt. De  rode en blauwe rondjes zijn ook van een stempelset van Paperartsy.

vrijdag 19 juni 2026

Full Deck challenge

Gelukkig was ik al een week in het voren voor de Full Deck challenge want van knutselen komt deze dagen niet veel. Daarom gisteren ook geen kerstkaart hier op mijn blog.


Gebruikte prompts: vintage (achtergrond en label), persoon, cijfers, label, spetters en bloemen.
Het label kleurde ik met bruine inkt (vintage photo). Daarna maakte ik hem doornat en kreukelde het label. Daardoor kreeg hij een nog meer vintage uiterlijk.
De bloemen lagen nog in mijn restjesbak.

De diploma uitreiking was leuk dinsdag. Eerst nog 2 workshops, toen de diploma's en als afsluiting een lunch met de directeuren.




Van ons bestuur kregen we allemaal een leuk onderwijsboek. Kunnen we toch weer aan de studie 🤣

Vandaag een dagje kletselen bij Monique. Hopelijk is het niet te warm!!