zondag 31 maart 2024

Art Journal

De afgelopen dagen heb ik stukje bij beetje weer een dubbele pagina in mijn art-journal gemaakt:


De pagina's bewerkte ik met stencils door de inkt op de stencils aan te brengen, daar water op te spuiten en ze dan af te drukken op de pagina. Dit deed ik met 4 verschillende stencils. Op delen die ik daarna nog te wit vond bracht ik inkt aan met een douber.


Met een stencil bracht ik ook nog her en der zwarte letters aan om het geheel meer body te geven.
Daarna knipte ik cirkels uit die ik bewerkte met dezelfde kleuren inkt die ik ook voor de achtergrond gebruikte. En nu gebruikte ik de stencils gewoon. Eigenlijk heb je nu een positief en een negatief beeld van de stencils in 1 werkstuk.



De vlinders stempelde ik met Versafine en bewerkte ze met gouden embossingpoeder. De delen die daarna nog wit waren kleurde ik in met dezelfde kleuren inkt die ik ook voor de achtergrond gebruikte.
Achter de cirkels zwart naaigaren en verhoogd opgeplakt.

Ik laat deze pagina's meedoen bij Creative Artiste Mixed Media blog en bij Allsorts Challenge.

GerJanne schreef afgelopen week nog bij mijn ATC-kaartjes dat ze zich er over verwonderde hoe ik mij de techniek met mixed media zo snel eigen heb gemaakt. Nou, ik verbaas me er zelf ook over. En misschien nog meer dat ik het zo leuk vind om te doen. Als ik met inkt en stempeltjes bezig ben vergeet ik echt de tijd en ontstaat er zomaar vanzelf iets onder mijn handen.
Natuurlijk blijf ik ook met stansjes werken maar op mijn blog zullen jullie steeds meer een mix van die twee gaan zien.

15 opmerkingen:

  1. Je hebt twee mooie blz voor je Art journal gemaakt. Leuk dat je zo lekker bezig kan zijn. En er veel plezier in hebt. Nog een fijne paasdag. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt twee prachtige ś gemaakt. Je kunt zien dat je er lol in hebt. En afwisseling blijft leuk! Fijne Paasdagen!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig !!!!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige journal bladzijde Henriët.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Henriët ....jij hebt er écht gevoel voor! Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A wonderful layout in your journal. Thanks for sharing with us at Allsorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your layout of this spread. What a great idea to make those insects stand out by putting them on circles. hugs-Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A pretty Butterfly journal page, many thanks for sharing it with us at Allsorts challenge.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja leuk toch om ook een andere stijl te hebben. En toch je oude materiaal te kunnen gebruiken.
    Ik vind het ook leuk om af en toe te doen. Maar dan maak ik er liever mannenkaarten van.
    Misschien lukt het ook wel om dan one sheet wonder A4 te maken en dan kaartjes.
    Je brengt mij op ideeën.
    Fijne paasdag verder!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie pagina's voor je journaal mooi weer hoe je de achtergrondjes heb verwerkt en mooie stempels erbij gebruikt.
    ik vind het mooi om te zien, maar het is niet mijn ding ik hou van rust op mijn kaarten ik vind dit snel te druk maar zo heeft iedereen zijn eigen stijl
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dit heb je weer erg mooi gedaan, leuk he om met mixed media bezig te zijn. doe het zelf ook graag.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook dit is weer heel mooi! Het is ook ontzettend leuk m er mee bezig te zijn. Binnenkort ga ik me er ook weer mee bezig houden. En juist de variatie in verschillende technieken vind ik leuk. Altijd een verrassing wat we te zien krijgen, dat vind ik het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel mooi gedaan Henriët. Ik vind dat echt weer een vak apart, mixed media. Maar je hebt het inderdaad heel mooi eigen gemaakt. prachtig gedaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such a great art journal layout with those pretty butterflies!
    Thank you so much for sharing with us at Allsorts challenge!
    Ellie
    Ellibelle's Corner

    BeantwoordenVerwijderen