zondag 3 maart 2024

I love long walks on the beach

Al een hele poos geleden kocht ik bij de Action een art-journal met witte bladzijden. Die ik heb heeft bladzijden van kraft en dan werk ik altijd op apart aquarelpapier dat ik dan later mat en in mijn art-journal plak. Nu met de witte bladzijden werk ik rechtstreeks op de bladzijden van mijn journal:


Ik gebruikte 2 bladzijden naast elkaar. Ik verfde ze eerst blauw met acrylverf. Daarna maakte ik er met een stencil en witte acrylverf golfjes op. Daarna met een ander stencil en een vochtig babydoekje witte stippen gemaakt (je veegt dan de aangebrachte verf weer weg) en met weer een ander stencil en blauwe distress inkt onderaan een randje luchtbelletjes. Daarna kriskras golfjes gestempeld en nog wat blauwe vlekjes/stipjes.
De oranje/gouden visjes komen van hetzelfde stencil als de blauwe luchtbelletjes en maakte ik met structuurmousse van de Action. Ze vallen meer oranje uit dan goud.
De plantjes onderin maakte ik door met een stencil de plantjes groen te sponsen op papier wat je altijd in schoenendozen vindt. Dit uitgeknipt en opgeplakt.
De 2 vissen zijn met een foamstempel op aquarelpapier gestempeld. Dit papier heb ik eerst goud geverfd met acrylverf. De vissen kregen een wiebeloogje en zwarte luchtbellen van een stans van MD. 2 tekstjes, een boven en  een onder kregen ook nog zwarte luchtbelletjes. En omdat ik het rechtsboven nog te kaal vond stempelde ik een ticket en maakte die vast met een nietje.

Close-up van de linker pagina.

Close-up van de rechter pagina.

De stencils, foam-stempels en tekstjes die ik gebruikte zijn allemaal van Pronty. 
Ik laat deze pagina's ook meedoen bij Knutsels en Kadootjes. Daar vragen ze de hele maand maart een staart op je creatie (maart roert zijn staart). Vissenstaartjes genoeg dacht ik zo!
En bij Creative artiste mixed media waar alles mag zolang het maar mixed media is.
Tot slot link ik ook bij Crafty Animals en Critter Crazy waar ze weer een dier in de hoofdrol willen zien.

Deze bladzijden hebben ruim 2 weken open op mijn bureau boven gelegen en af en toe ging ik daar even zitten en maakte er weer iets bij. Zo fijn dat ik het niet steeds op hoef te ruimen zoals dat beneden aan de eettafel wel altijd moet. Nu maar eens bedenken wat de volgende bladzijde gaat worden.

17 opmerkingen:

  1. Nou dit zijn idd genoeg staarten op je kaart, ik vind het een prachtige onderwaterwereld geworden!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet op je kaart maar op je bladzijden bedoel ik!

      Verwijderen
  2. Heel mooi deze bladzijden !!!!
    Mooie teksten !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel mooi uit. Leuke pagina's zijn het geworden. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind de pagina's erg leuk geworden!!
    werkt het prettig de structuurmousse van action?
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn 2 supergave pagina's geworden. Fijn dat je zo van je knutselkamer kunt genieten. Ik heb hem vanmorgen opgeruimd maar nu geen zin meer. Teveel in de buitenlucht geweest vandaag nu een beetje moe maar wat was het heerlijk! Dank je wel dat je gezellig meedoet bij Knutsels en Kadootjes. Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave pagina's in je art journal. Heel mooi die onderwaterwereld zo.
    En je zei van die sneakers voor de avond4 daagse. Ik heb nog avond4daagse medailles op mijn to do lijst. Dus wie weet.
    Fijne avond!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjonge.....2 weken? Wat een project zeg, maar wel een heel leuk project. Het geeft vast ontspanning als je hieraan werkt en nu en heel voldaan gevoel, nu het af is, denk ik.
    Ik vind het héél erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke bladzijdes heb je gemaakt. Prachtige kleuren en materialen heb je gebruikt. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze pagina's zien er heel leuk uit Henriët!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, heel gave pagina's, erg mooi gemaakt. Je zou er bijna tussen willen duiken. Leuk als zo'n project langzaam groeit, zonder haast want er zit geen deadline aan vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, heel gave pagina's, erg mooi gemaakt. Je zou er bijna tussen willen duiken. Leuk als zo'n project langzaam groeit, zonder haast want er zit geen deadline aan vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk! En inderdaad een boel staartjes te zien! Dus dank je wel voor het meedoen bij ons van K&K.
    En wat fijn is dat he, dat je iets gewoon kunt laten liggen...daar geniet ik ook van. Alleen blijft er bij mij ook wel eens troep liggen....dan kom ik de volgende keer op mijn kamer en dan denk ik: "he, kak! Eerst weer opruimen". Maar het is het een of het ander, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat gaaf gedaan. Heel erg mooi zeg.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A watery wonderland with lots of lovely elements to discover. I think its great when creativity wanders around and reveals itself slowly as it has here for you. So glad you shared your fish with us at Critter Crazy, CarolG

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Those fish are adorable. I like the big ones and all the small ones. And you created some cool water texture. What a fun page. hugs-Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om je pagina's in je art journal zo te maken, de vissen lijken net echt rond te zwemmen in de zee, knap gemaakt. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen