dinsdag 26 maart 2024

Alweer ATC-kaartjes

Zijn jullie mijn ATC-kaartjes al zat? Ik heb er namelijk weer een serie van gemaakt en ook weer een tutorial. Het wordt dus weer een lange post......

Ik begin met het showen van het eindresultaat:




Eerst met fossilized amber over het papier geveegd.


Daarna met wild honey steeds opnieuw op het papier gedrukt.


Met een douber de natte inkt uitgeveegd.

Faded jeans op het stencil (Pronty) aanbrengen, nat spuiten en dit op het papier drukken.

Tekst gestempeld met Vintage photo.

Het vel papier in 9 stukjes gesneden en ieder stukje bewerkt met een stencil (Pronty) en structuurpasta.

Randjes aangezet met vintage photo

Chipboard vlinders en libelles (Pronty) eerst bewerkt met goudkleurige structuurpasta en later met witte en goudkleurige embossingpoeder.


Kleine tekstjes (Pronty) op papier geplakt, uitgeknipt en de randjes bewerkt met vintage photo.

Nu alleen nog op zwart papier plakken en dan zijn ze helemaal klaar.

En dan te bedenken dat ik gistermiddag naar boven ging om de was op te hangen maar pas 4,5 uur later weer beneden kwam. De was hing te drogen maar ondertussen had  ik ook deze 9 ATC-kaartjes gemaakt. Ook deze serie gaat 13 en 14 april mee naar de beurs in Nijkerk.

Ik laat deze kaartjes ook meedoen bij Creative Artiste Mixed media Challenge. Mijn 4e inzending deze maand.

14 opmerkingen:

  1. Een heel gave serie Henriët! Leuk dat je er ook een duidelijke fototutorial van hebt gemaakt. Ik zit er wel aan te denken om het ook eens te proberen, leuk voor de ArtSpecially, maar ik vrees dat ik er niet aan toe ga komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een prachtige serie atc kaartjes Henriët.
    Knap gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, je hebt er een superleuke serie van gemaakt. Tof die hele uitleg erbij!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie atc kaartjes leuk dat je er weer een uitleg bij geeft
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke serie kaartjes met de vlinders. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh nee hè niet weer ATC's (dit is grappig bedoeld hoor,
    Ik wil ook zo graag maar kom er niet toe). Ze zijn weer heel erg mooi Henriët. Wie weet heb ik 14 april toch nog iets.
    fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog even een vervolg.
    Ik heb net mijn ATC's nog eens na gekeken die ik over heb gehouden van jaren geleden. 2013-14 en 19 en sommige zijn toch nog wel erg leuk die ga ik zeker meenemen. Ik ga de 14e
    Dus we zullen elkaar vast en zeker wel zien dan. Leuk, ik verheug me er op.,
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend mooi gemaakt Henriët en leuk dat je laat zien hoe ze tot stand gekomen zijn. Waar het al niet goed voor is om naar boven te gaan om de was te doen hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontzettend mooi gemaakt Henriët en leuk dat je laat zien hoe ze tot stand gekomen zijn. Waar het al niet goed voor is om naar boven te gaan om de was te doen hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha, gelukkig toch ook de was opgehangen. herkenbaar dat je dan wordt afgeleid. leuke serie maakte je.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige tutorial!
    Ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahahaha, de was intussen droog denk ik! kon je zo weer gaan afhalen!
    Ik ben echt elke keer weer verwonderd hoe jij je dit zo snel eigen gemaakt hebt! Ze zijn heel erg leuk en wat een mooie tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A gorgeous set of ATCs and great techniques involved. Great photo tutorial too.
    Thank you for joining in with our March challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck! x

    BeantwoordenVerwijderen