donderdag 21 maart 2024

Live, Laugh, Love

Vandaag geen kerstkaart van mij maar wel het resultaat  van mijn knutseldate met Monique van afgelopen maandag. Het was weer een dag met een gouden randje. 
Ik hoop dat jullie tijd hebben voor een lange post want ik heb een foto-tutorial gemaakt bij mijn werkstuk van vandaag.
Monique had bedacht om een one-sheet-wonder te maken en daarmee ATC-kaartje te maken. Ik zal jullie eerst het eindresultaat laten zien en daarna stap voor stap hoe ik het heb gemaakt: 


De achtergrond is gemaakt met een techniek die ik pas op You-tube tegenkwam. Je doet inkt op een stencil, spuit het nat met water en legt het stencil dan op je papier. Dat herhaal je een paar keer en eventueel spuit je tussendoor nog wat extra water op je stencil.


Stap 1 met de kleur Kitch Flamingo.


Stap 2 met Twisted Citron. Tussendoor kun je de kleuren drogen met een heattool maar dat hoeft niet.

Stap 3 met Peacock Feather. 

Stap 4 met Squeezed Lemonade. Niet bij nadenken, gewoon de stencils her en der op het papier leggen en maar zien wat er ontstaat.

Stap 5 met Fossilezed Amber en een douber her en der wat vlekken aangebracht.


Stap 6 met Black Soot cijfers aangebracht


En tenslotte met Peacock Feather blauwe streepjes toegevoegd.

En al die laagjes samen geeft dit resultaat.

Daarna het papier in stukjes van 6,1 x 8,6 snijden. En toen kwam ik er achter dat dat niet lukt als je het papier in de breedte bewerkt. Ik kreeg er maar 9 uit van het goede formaat. Als je op de eerste foto kijkt zie je hoe ik dat heb opgelost.

Met deze stempel van Nellie Snellen een aantal keren de man en de vrouw gestempeld en uitgeknipt. Op de momenten dat Monique en ik beiden aan het knippen waren kon je een speld horen vallen. Best bijzonder voor ons! Op mijn eerste 3 kaartjes kwam het stel samen en de tekst Love was al snel bedacht. Maar ja, wat moet er dan op de rest? Ik had al wel bedacht dat op 3 kaartjes alleen de man en op 3 kaartjes alleen de vrouw zou komen te staan. Ik bedacht eerst Love, Lost en Alone maar dat vond Monique te zielig. Dus werd het Live, Laugh, Love. En omdat Laugh te benadrukken knipte ik de vrouw doormidden en plakte het bovenlijf een stukje naar achteren gebogen weer terug zodat het lijkt alsof ze staat te schaterlachen. Nou.....dat deden wij echt wel toen ik hier mee bezig was!


Ik laat deze kaartjes meedoen bij Creative Artiste Mixed Media blog. Mijn derde inzending deze maand.

Het is een hele lange post geworden en ik hoop dat jullie het tot het eind vol hebben gehouden om te lezen. Vergeten jullie niet om bij Monique te gaan kijken?

14 opmerkingen:

  1. Goed bezig, erg leuke ATC kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ATC kaartjes heb je gemaakt Henriët.
    Dankjewel voorde uitleg.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie ATC kaartjes met de mooie achtergrondjes en mooie stempels, leuk om te lezen hoe je ze hebt gemaakt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest al lachen bij om jouw opmerking dat Monique jouw eerst bedachte tekst te zielig vond, ik zag jullie voor me. Zo hebben Daphne en ik ook samen gezeten gisteren, zo van :"wat zou jij hier nou doen of hoe zou jij dit doen" en dan uiteindelijk iets doen wat we zelf hadden gedacht. Maar het is wel erg leuk om met z'n tweeën bezig te zijn, heel gezellig.
    Ik vind die ATC kaartjes super. Ik heb ze in het verleden veel gemaakt maar het begint nu toch ook weer een beetje te kriebelen. Ik zie er meerdere voorbij komen en denk dat steeds dat het toch wel heel leuk was om te doen.
    Fijne dag nog en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha wat een leuk verhaal, mooi geworden en wat leuk dat je het werkproces laat zien!
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super geworden!! Ook leuk dat je het proces zelf laat zien. Zo tof hoe je dan je eigen achtergrond kan maken. Ook super voor mannenkaarten en die ben ik binnenkort weer nodig.
    En je easel uit je vorige post is ook gaaf.
    Fijne week verder!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het resultaat ziet er heel mooi uit. Wat fijn dat jullie het zo gezellig hadden en leuk bezig geweest zijn . Erg leuk gemaakt met de inktjes. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt heel gave ATCś gemaakt met deze leuke achtergrondjes en de silhouette stempels.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Henriët,
    Wat een leuke techniek. Bedankt voor de uitleg. Heel erg mooi gedaan. Wat gaaf.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ja! Jij bent en ware mixed media artiest geworden. Had je zelf 2 jaar geleden ook niet gedacht denk ik. Wat een gave ATC's en supergoed dat je tussen door niet vergeten bent foto's te maken. ik ken de techniek, maar dank voor het helpen herinneren. Dat doe je dan een keer en dan vergeet ik het gewoon weer. De schaterlachende dame is ontzettend goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zooooooo leuk om te zien hoe alles tot stand is gekomen.
    En de schaterlach van de vrouw is hier te horen!!
    Ik snap alleen niet hoe je er nou 9 kaartjes van gemaakt hebt...... ik kan zo slecht "omdenken"
    Komt ook omdat je de 6 in de breedte hebt liggen en de 9 in de lengte, daar krijg ik errorrrrrrr van🤪

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fun ATC's. You were really on a roll when you made these series. hugs-Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Such fab ATCs! I love the master board that you created, it's the perfect backdrop for all those silhouettes 😊. Thanks so much for joining us at Creative Artiste! Hugs, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen