woensdag 6 maart 2024

ATC-kaartjes

Ik denk dat ik maar met bloggen stop........ Nee hoor, niet schrikken is maar een grapje. Maar ik denk dat ik er door het bloggen een  nieuwe verslaving bij heb. Bij Monique las ik namelijk iets over ATC-kaartjes. Wel al vaker iets van gehoord/gelezen maar me er nog nooit in verdiept. Tot zondag en toen moest ik ook meteen aan de slag van mezelf:


Uit een A4 haal je 9 ATC-kaartjes. De zwarte basis is 6,4 x 8,9 (de standaard maat voor ATC kaartjes) en het aquarelpapier aan alle zijden 2 mm korter. Op alle kaartjes zette ik eerst met blauwe inkt en een stencil honingraatjes. Daaroverheen kwam bij de linker rij groene inkt, de middelste rij blauw en bij de rechter rij ging ik er met oranje inkt overheen.
Daarna zette ik met een oude seizoenskaart van Donar en vintage photo oxide streepjes. De ene keer recht en de andere keer wat gebogen. Dat lukt met de seizoenskaarten, ze zijn niet van dat harde plastic als je betaalkaart maar zijn ietswat flexibel. Tot slot op alle kaartjes met blauwe inkt stippen gestempeld. Daarna kwam op ieder kaartje een kat van Katzelkraft. De oogjes, neusjes en mondjes/tongetjes ontkleurde ik met een kwastje met water en daarna maakte ik de neusjes rood en de mondjes/tongetjes roze. De tekstjes zijn van Dutch Doobadoo.


Achterop plakte ik een kaartje met de gegevens. Deze kaartjes vond ik op Pinterest.
Het idee voor de volgende serie is er al. Nu alleen nog tijd vinden om ze te maken. Ik neem ze mee naar de Art Specialy in Nijkerk. Wie weet zijn er anderen die willen ruilen.

Ik link deze kaartjes bij Critter Crazy Challenge Blog en bij Crafty Animals waar ze zoals altijd een dier in de hoofdrol willen zien en bij Knutsels en Kadootjes (maart roert zijn STAART).

Maandag had ik (op mijn vrije dag) een overleg voor het werk in Haren. Ik besloot op de fiets te gaan dus ik zat al voor 8 uur op de fiets omdat ik via het natuurgebied de Oostpolder wilde fietsen om foto's te maken. Maar dat viel enigzins tegen want ik de polder was het vreselijk mistig:


Overstekend wild.



Dit was rond de middag, na het overleg. Deze ooievaar loopt in het weiland dat vroeger hoorde bij de boerderij van mijn ouders. Dat is vlakbij de school waar ik overleg had.





De Schotse Hooglanders lopen in de Kropswolderbuitenpolder. Dat was mijn route voor de terugreis. Bij thuiskomst stond er bijna 50 kilometer op de teller.

Een hele lange post vandaag. Hopelijk hebben jullie het tot het einde toe volgehouden.
Morgen ben ik er weer met mijn wekelijkse kerstkaart.

14 opmerkingen:

  1. wat een mooie ATCtjes, leuk hoe je ze hebt bewerkt met inkt en leuke poezen stempels
    Lang geleden dat ik ze heb gemaakt toch maar weer eens gaan doen
    mooie foto's heb je gemaakt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke ATC's die ik natuurlijk eerder al mocht bewonderen. De foto's van het wild in de polders zijn ondanks de mist toch heel mooi geworden. En je hebt heerlijk gefietst. Wat wil je nog meer?
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn je ATC kaartjes geworden leuke techniek met het ontkleuren. Wauw 50 kilometer knap gedaan en prachtige foto`s !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooooh, HOU OP!! Met ATC maken is mijn hele hobby avontuur begonnen, aangestoken door mijn moeder.
    Ik blijf het leuk vinden, maar ik heb al zoveel hobby's erbij gekregen en geen tijd (werk nu zelfs onregelmatige en 24 uur, waar ik eerder regelmatig en maximaal 20 uur werkte)...... HELP!!
    Ik lees nu jouw beschrijving, van hoe je deze kaartjes gemaakt hebt en mijn hoofd loopt over van de ideeën.
    Suuuuuuper leuk zijn ze!!
    (Mooie foto's, wat woon jij toch mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh , wat leuk deze Atc kaartjes Henriët.
    Super leuk gedaan.
    Mooie natuur foto's.
    Hier was het maandag lekker weer.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk die reactie van Daphne. Ik wilde ook schrijven dat mijn hele hobby is begonnen met ATC's. Ik kwam jaren geleden op een beurs ene Els A.W. tegen. Zij introduceerde de ATC's in Nederland. Had het idee meegenomen uit Amerika. Ze organiseerde elke maand een swap en Ze heeft een aantal jaren een ruil zondag georganiseerd in 't Harde. Werd goed bezocht maar helaas stopte ze er mee. Ik vond het altijd erg leuk. Zo ben ik in het kaarten maken terecht gekomen. Jouw Atc's vond ik erg leuk. Welke dag ga jij naar de Art Sp. ? Ik ga op de zondag.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel toffe serie ATC's heb je gemaakt. Leuk idee om ze aan de man te brengen op de beurs. Je foto's zijn schitterend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat was een mooie fietstocht, knap en mooie foto's.
    leuk die ATC kaartjes!!
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een nieuwe hobby erbij… leuk hoor je Atc kaartjes. De beurs zal een leuk plek zijn om te ruilen. Mooie foto’s onderweg gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldige ATC kaartjes. Zeer mooi.
    Very nice card.
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh... misschien ga ik ook een poging doen om ATC kaartjes te maken, leuk voor op de ArtSpecially (ik heb een kaartje voor zaterdag gekocht). Jouw kaartjes zijn heel erg leuk, je hebt er duidelijk met plezier aan gewerkt.
    De foto's zijn prachtig. Bijzonder om een ooievaar te zien op het voormalige weiland van je ouders. Door de fietsroute en fotografie is het toch nog jouw dag geworden ondanks het overleg, slim van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit wordt leuk! Ik wens je veel plezier met het ruilen van ATC's. En wat een beestenboel maakt je dag extra aangenaam! X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What great images on your card. Love the photos too. What a wonderful card to celebrate your daughter's 40th birthday, I'm sure she loved it. Thank you so much for joining us in our challenge at Critter Crazy Challenge this week. Good Luck. I hope to see you again in our next challenge.
    Faith A DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke ATC-jes heb je gemaakt. Ik had ze al bij Monique gespot, en in blogland ook al eerder voorbij zien komen. Ik hou het maar gewoon bij kaartjes maken, daar is mixed media al bij gekomen. Heerlijk als je lekker op je fiets door de polder naar het overleg kan, je komt heel veel moois tegen onderweg, mooi foto's. Veel plezier alvast op de Art Specially. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen