maandag 18 maart 2024

Reminder 4-Seasons

Op de valreep wist ik zaterdagochtend nog een kaart te maken voor de reminder bij het 4-Season Challenge blog:


Toen ik in de nacht van vrijdag op zaterdag een poosje wakker lag wist ik ineens hoe ik deze kaart ging vormgeven. In eerste instantie had ik bedacht om een schuine- of dubbele easelkaart te maken maar ik ging nu voor de standaard vorm maar dan met een doorzichtig bovenstuk.
Op de basis dp met strandmotief van MD. Daarop een visnet waar het easel-gedeelte achter blijft vaststaan. Schelpjes, een zeester, een krab en de tekst maken dit deel af. Op het mica maakte ik eerst golfjes. Dat paste nog net met de laatste restjes van het dp met zeemotief (ook van MD). Tussen de golfjes 2 zeehondjes en de dolfijn springt uit het water. Links een zeemeeuw en toen bleef de rechterkant nog wat kaal. Daar plaatste ik een vuurtoren. Dat vond Dirk eerst wat raar. Er staat toch geen vuurtoren in zee? Maar in blogland kan alles en die vuurtoren staat gewoon op een eiland ergens in de zee.

Gisteren moest Dirk naar Amsterdam voor de voorrondes van 1 tegen 100. Daarna zijn we doorgereden naar Vogelenzang waar we 10 kilometer door de Amsterdamse Waterleidingduinen hebben gewandeld. Een heleboel herten gezien en kunnen fotograferen. Een aantal jaren geleden heb ik een workshop vossen fotograferen gevolgd in de AWL-duinen. Vandaag helaas geen vos gezien. Maar dus wel veel herten:

    


Vandaag ga ik bij Monique knutselen. Jullie zien binnenkort vast wel wat we daar hebben gemaakt.

14 opmerkingen:

  1. Leuke kaart en goede bedacht hoor, die vuurtoren. Hoort ook bij de zee
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van die herten.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een gave easelkaart met het zeethema zo leuk bedacht
    mooie foto's heb je gemaakt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo gaat dat bij mij soms ook, dan lig ik wakker en denk aan kaartjes maken.
    Meestal val ik dan heel tevreden en met leuke ideeën weer in slaap. 😊
    Jouw idee valt mooi uit op je kaart, wat leuk is dat zeg, dat doorzichtige gedeelte.
    Hele mooie foto's weer, de workshop heeft ik gewerkt voor de herten zie ik.
    Jammer dat jullie geen vos tegen kwamen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. War een nachtje wakker liggen al niet goed voor is. De kaart is dan ook prachtig geworden!
    En wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, wat een leuke easelkaart met dit zee tafereeltje.
    Veel plezier met knutselen bij Monique.
    groetjes alma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig kaartje Henriet....en handig die ingeving midden in de nacht!
    Wat heb je gave foto's gemaakt!
    Groetjes en veel knutselplezier met Monique vandaag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Henriët,
    Wat heb je dat mooi gemaakt zeg. echt prachtig gedaan ook zo. Heel leuk.
    Mooie foto's van de herten en veel plezier met knutselen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een prachtige easelkaart gemaakt. Leuk tafereel. Mooie foto’s van de herten volgens mij, damherten. Hier zijn er ook veel. Bij ons achter zien we ze vanuit de keuken ook in het weiland tegen de boomwal lopen. Laatst telden we een groep van negen… zo leuk in de natuur. Een fijne dag met en bij Monique. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke easelkaart Henriët.
    Leuk tafereeltje heb je gemaakt.
    Prachtige natuur foto's.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf die herten! Heel mooie foto's heb je kunnen maken.
    Je kaart is superleuk, je hoort de zee zowat. Volgens mij staat die vuurtoren gewoon op een landtong, heel normaal toch? Het is een heel leuk tafereel geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie easelcard met dat transparante boven gedeelte Henriët. Grappig zoals die koppies boven de golven uit steken. Ook het liggende gedeelte heb je mooi gedecoreerd. Prachtige foto's van die trotse herten, wauw!
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie easelcard met dat transparante boven gedeelte Henriët. Zo leuk die koppies die boven de golven uit steken en ook het liggende gedeelte heb je mooi gedecoreerd. Dat zijn wel mooie foto's van die trotse herten, wauw!
    Lieve groetjes Miranda (bolletje lucky)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige creatie. Toevallig zei ik onder het eten tegen mijn man dat ik een keer fietsen bij de AWL duinen. Nu helemaal nu ik jouw foto's zo zie.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart, leuk dat transparante deel en goed opgelost met de vuurtoren, ik kan jouw redenatie over dat hij op een eiland staat ergens in zee helemaal volgen hoor!!!
    De AWD, daar heb ik al heel lang niet geweest. er was een tijd dat ik er meerdere keren per jaar naar toe ging en ik heb er ontzettend veel foto's gemaakt en ook heel veel van de vossen. Het meest spectaculair waren de vechtende vossen maar ook de gevechten tussen de geweidragers, zoals de damhertmannen op jouw foto's, waren super om mee te maken en te fotograferen.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen