vrijdag 12 januari 2024

Floating techniek bij de Liftchallenge

Vandaag laat ik jullie een kaart zien met een voor mij nieuwe techniek. Bij de Lift Challenge vragen ze om een kaart met de Floating techniek:


Je plakt strookjes op acetate en daaruit stans je een vorm. Die vorm plak je verhoogd op en daarop plak je een uitgestanste vorm. Ik koos strookjes in verschillende tinten roze. Daarop kwam een bloem van MD uit heel donkergrijs. Rechtsonder een tekststempeltje. Dit matte ik op zwart en dat plakte ik weer op een witte kaart.
Ik laat deze kaart ook meedoen bij Knutsels en Kadootjes. Daar willen ze iets zien met de letter F (Floating techniek of Flower).

Ik vind het een heel leuk effect geven alleen was mijn stansmachine niet zo blij met het acetate. Uiteindelijk moest ik de cirkel nog gewoon uitknippen. Alleen het stikrandjes was goed gestanst. Daarom probeerde ik het ook nog een keer uit met papier achter de strookjes. Geeft ook een leuk effect maar met acetate is het toch mooier vind ik.


En zo heb ik weer 2 condoleancekaarten op voorraad.

19 opmerkingen:

  1. Allebei mooi maar inderdaad het effect van het acetaat heeft toch net iets meer dat floating effect.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kaartje met deze techniek.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar dacht ik meteen aan, het acetaat laat zich niet makkelijk uitsnijden naar je hebt het toch mooi voor elkaar gekregen. 👍
    Prachtige kaartjes zijn het geworden.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat ziet er top uit, prachtige kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig geworden, ik ben er ook mee bezig en idd de ene snijmal ging beter door de acetate heen dan de andere, paar keer heen en weer draaien hielp niet echt.
    de mijne komt volgende week.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is goed gelukt! Mooi!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Henriët,
    Wat heb je dat mooi gedaan. Wauw. Wat leuk zo. Echt heel mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2 Condoleance kaarten die hopenlijk lang in je voorraad mogen blijven.
    Ze zijn heel mooi, ik zit steeds te kijken welke ik het mooist vind, maar ik denk dat ik geen voorkeur heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henriet,
    Wat een leuke kaarten!! En ja super mooie techniek.
    Heb er vanmorgen ook eentje gemaakt en ik zat met hetzelfde. Heb vellum gepakt. En dat heeft ook ongeveer hetzelfde effect.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Twee super leuke condoleance kaarten Henriët.
    Leuk techniek.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt twee mooie condoleance kaarten gemaakt met deze techniek, en verschillende resultaat. Jammer dat de acetaat niet zo goed door de machine gaat.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee mooie condoleancekaarten, geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie kaartjes met de floating techniek, wat een mooi takje heb je gebruikt, leuk dat je 2 verschillende kaartjes hebt gemaakt met de zelfde techniek
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een stijlvolle kaartjes! Leuke techniek waar ik me ook nog aan wil wagen.
    Bedankt voor je deelname aan onze F-challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Via de liftchallenge kom ik bij jouw blog. Prachtige kaarten, die zalde ontvanger in een verdrietige periode zeker waarderen. Ikben je gaan volgen.
    Groetjes Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, het acetaat moet echt dun zijn, dat merkte ik ook. Mooie lift met deze tinten en de zwarte silhouetten. Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge, Henriët!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi en sfeervol Henriet. Prachtig gedaan! Dankjewel voor je bijdrage aan de lift!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooie gemaakt deze kaart, de floating techniek blijft mooi om te doen. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen