zaterdag 25 november 2023

Uitdaging met GerJanne

Het is de laatste zaterdag van november en dus is het tijd voor de maandelijkse uitdaging met GerJanne. Dit keer was GerJanne aan de beurt om de opdracht te bedenken: Maak een kerstkaart waarop vakjes en cadeautjes te zien zijn. Let op: de vakjes maak je zelf dus geen vakjesstans gebruiken. Ze schreef ook dat ze al 2 ideeën had en dat we wat haar betrof wel 2 kaarten konden maken.
Ik ben de uitdaging aangegaan en laat vandaag ook 2 kaarten zien:


Voor deze kaart ben ik mijn restjesbak ingedoken en koos allemaal groen/blauwe papiertjes waar ik de vakjes mee maakte. Op de vakjes kwamen 2 kerstbomen en moeder en kind stokstaart die de cadeautjes onder de boom klaar leggen.


Voor deze kaart sneed ik vierkantjes uit papiertjes uit het blok Made in Holland van MD. Die vind ik ook heel geschikt voor een kerstkaart. Daarop kwamen een hertje, een kerstboom uit glitterpapier en een slinger met lampjes. En toen ging het bijna mis...... Ik liet de kaart aan Dirk zien en die vroeg zich af waar de cadeautjes waren. Nou.....eeehhhhh.....nog nergens. Maar gelukkig bracht de kerstman nog snel 2 cadeautjes voor het hertje en die heeft hij onder de boom gelegd. Probleem opgelost!
Ik laat beide kaartjes meedoen bij Creaties Suzan op Facebook. Daar willen ze kerstkaartjes zien.

Kijken jullie ook nog even bij GerJanne of zij zich goed aan de opdracht heeft gehouden?
30 december zijn we er weer met de laatste uitdaging van 2023. GerJanne heeft de opdracht inmiddels ontvangen.

10 opmerkingen:

  1. Ze zijn allebei erg leuk. Mooi dat je de kleuren zo rustig hebt gehouden.
    En we zijn een mooi stel bij mekaar. Ik was begonnen met een vakjeskaart en toen dacht ik: cadeautjes moeten er toch op? Even lezen ...en toen zag ik het: kerst!! Gelukkig ook nog goed gekomen, hahaha. Veel plezier vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enige kaartjes en uiteindelijk kwam alles goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaartjes met de vakjes en toch verschillend, leuk dessin papier heb je gebruikt en leuke tafereeltjes erop
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vakjes kaart Henriët.
    Leuke met de kadootjes onder de boom.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee hele leuke kaartjes Henriét!
    Wat je met restjes toch nog kunt den he!
    Ik ga nog even bij GerJanne kijken.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, lekker stel zijn jullie, toch weer goed gekomen en ik vind jullie kaartjes enig!!! Fijn weekend Henriët,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt twee heel leuke kaarten gemaakt voor deze challenge. Haha, gelukkig heb je daar nog iemand die de opdracht goed gelezen heeft;-)
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, zou ook wat voor mij zijn, om iets te vergeten.
    Maar beide kaarten goed geslaagd, uiteindelijk perfect volgensen opdracht en héél erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee van die vakjeskaart. Heel mooi gedaan. Jouw uitwerking is ook weer zo leuk, net als die van Gerjanne.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk deze kaartjes! mooie kleurtjes heb je gebruikt
    gr alma

    BeantwoordenVerwijderen