maandag 13 november 2023

Kerstkaart met pinguïns

Afgelopen weekend heb ik geteld hoeveel kerstkaarten ik nog moet maken. Dat zijn er nog 15. Het lijkt wel of ik ieder jaar meer kaarten verstuur. Omdat ik die 15 niet meer red met de wekelijkse kerstkaarten ben ik met een snelle serie gestart. Ze lijken allemaal op elkaar maar zijn toch allemaal anders. Vandaag laat ik de eerste 2 zien:



Het idee van deze kaarten is erg simpel: ik bewerk een oplegvel met een embossingfolder met sterren. Onderaan een sneeuwrandje en met een kerstboom, tekstje en (in dit geval) een pinguïn is de kaart klaar. In de komende weken zien jullie ook de andere varianten nog wel voorbij komen.
Omdat er op deze kaart pinguïns staan laat ik ze meedoen bij Girlz Creative Christmas Challenge waar ze pinguïns willen zien.

Het klaverjassen gistermiddag was erg gezellig. Na 3 boompjes was manlief 1e, ik 2e en mijn collega en haar man 3e en 4e. We hebben tussendoor weer veel gekletst (te veel vinden de mannen) en de soep en de broodjes vielen goed in de smaak. De volgende afspraak staat weer gepland. Pas in januari. Eigenlijk duurt ons dat te lang maar door de wisselende diensten van de man van mijn collega is het soms lastig plannen. 

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuke pinguinkaarten heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kerstkaarten met de pinguïns Henriët.
    Nog even aan de slag dus.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaartje met de leuke embossingstencils en de leuke pinguïns
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Henriët,
    Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt. Leuk met de pinguïns hoor. Ik moet ook eens even kijken hoeveel ik er nog moet haha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snel gemaakt dus, maar wel heel leuk!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De puinguïns staan leuk op deze serie "snelle" winterse kaarten. Ik ben er denk ik ook nog niet helemaal.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier moet ook nog wat extra gemaakt worden Henriët. Dit zijn twee vrolijke kerstkaarten geworden met die wuivende pinguïns.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk met deze pinguïns!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke kaarten, ik heb deze pinguïns ook, altijd handig voor wat snellere kaarten.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig kaartje, dank je wel voor je bijdrage aan de Girlz Creative Christmas Challenge.
    Groetjes Ilonka DT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke snelle pinguinkaarten heb je gemaakt!
    Ook met dit soort zogenaamd snelle kaarten ben ik altijd toch nog best lang bezig!
    Ik weet nu al dat ik het niet ga redden dus dat wordt een pakje kopen denk ik!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij blijft leuk de pinguïn. Je hebt twee hele leuke kaarten gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuke kerstkaart met de pinquïn , vind het toch knap dat je zoveel kaartjes maak.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke kaartjes weer!! En ja 15 is nog wel te doen toch??
    Ik denk dat ik er zo'n beetje ben.
    En anders ga ik lekker bezig voor volgend jaar. Kan maar klaar zijn toch??
    En fijn dat je zo genoten hebt van het klaverjassen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel geslaagde kerstkaarten met die olijke pinguïns.
    Klinkt goed, zo'n gezellig kaart middagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, snel of niet, ze zijn heel leuk! EN als je eenmaal een concept hebt voor wat kaartjes, dan heb je er zo een serie!
    Leuk die afspraken voor gezellige avondjes! Geniet ik ook zo van!

    BeantwoordenVerwijderen