donderdag 5 mei 2022

52 weeks to Christmas week 17

Vandaag mijn tweede kerstkaart deze week. Dinsdag liet ik al een kerstkaart zien die meedoet met de april challenge van 52 weeks to Christmas en vandaag ben ik er weer met mijn wekelijkse kerstkaart:


Voor deze kaart heb ik me ook laten inspireren door de opdracht van de challenge. Een okergele achtergrond met daarop een strook met zwarte en witte strepen en okergele stipjes. Daarop een grijs takje en tenslotte een cirkel met okergele stipjes. Rudolp mocht het geheel afmaken.

Gistermiddag kwam mijn nichtje van 6 weer op bezoek. Door de vakantie en 2 thuiswerkende ouders was een middagje bij tante Jet wel welkom. Samen hebben we een kaart geknutseld voor haar oma (de vriendin van mijn vader) die zondag 70 jaar wordt. Annemijn bedacht zelf wat er allemaal op de kaart moest:


De cijfers moesten uit oranje want dat is oma haar lievelingskleur en dan op blauw wat dat is Annemijn haar lievelingskleur. De duifjes moeten boven op de cijfers. Dat zijn oma en opa. (Mijn vader heeft postduiven dus erg toepasselijk.) In het gras moesten 2 konijntjes. Dat zijn Annemijn en haar zusje Liselot. De konijntjes kregen ook vlekjes.
Ook de binnenkant van de kaart werd niet vergeten:


Annemijn kon niet kiezen uit de 3 stempels die ik voorstelde dus hebben we ze alle 3 maar in de kaart gezet. Links nog een regenboog en vallende sterren en bovenaan zelfgeschreven voor oma van Annemijn.  Ik kreeg van haar moeder al een appje dat ze het een hele mooie kaart vond. En dan zaterdag afwachten wat oma er van vindt.

Na dit alles snel opruimen en omkleden want we moesten gisteravond met het orkest spelen tijdens de dodenherdenking bij het monument in Zuidlaren. Dat vind ik altijd het meest indrukwekkende en bijzondere optreden van het jaar.

19 opmerkingen:

  1. Mooie kaart Henrët, ach en wat maakte Annemijn een mooie kaart voor haar Oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kerstkaart Henriët.
    En wat een leuke kaart voor de jarige oma.
    Dat hebben jullie samen mooi gedaan.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie kerstkaart en Annemijn maakte een super mooie kaart voor haar oma! Ik hoop dat je een mooi optreden had en ik kan me voorstellen dat het indrukwekkend is!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kerstkaart maar de topper is die natuurlijk van Annemijn!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke kaart ...met de schat van een rendier.
    Wat een prachtige kaart heeft je nichtje gemaakt.
    Gezellig dat je er vandaag weer bij bent,
    'liefs Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met het leuke rendier mooie combinatie van dp heb je gebruikt
    wat een leuke kaart met de duifjes heb je met je nichtje gemaakt
    zo leuk met al haar eigen gekozen kleurtjes en detials
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kerstkaart vind ik top, lekker strak en de kaart van je nichtje is schattig, leuk dat ze dat zelf bedacht wat er op moest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel leuke kerstkaart met mooie papiertjes, de eland heeft het wel naar zijn zin zo te zien.
    De kaart voor oma is prachtig, wat heeft Annemijn daar goed over nagedacht! En de binnenkant is ook al zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuke kaart Henriet!
    Nou je nichtje kan ook mooie dingen maken.....wat lief he?
    Groetjes en tot vanmiddag....dan zijn we er weer met een kaartje,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kerstkaart en de kaart van Annemijn is super leuk. Grappig hoe ze zelf alles bedacht heeft tot aan de 2 konijntjes toe.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat jij je nog een keer leert inspireren door de challenge van 52 WTC,, het is toch niet echt een gangbare kleur, geel, zeker niet voor een kerstkaart.
    Ik vind het een mooie kaart, waarbij alles goed past bij elkaar.
    De kaart van Annemijn vind ik héél erg mooi.
    Wat leuk, al die persoonlijke dingen die zij bedacht.
    Ze heeft duidelijk het talent van jou gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuke kaart maakte je weer Henriët. Leuk dat je nog geïnspireerd was door de challenge.
    En de kaart met je nichtje, geweldig! Die vindt oma vast prachtig.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kerstkaart met de eland en het papier past er perfect bij. Superleuke kaart maakte Annemijn, ik vind de gevlekte konijntjes zo schattig,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke kerstkaart met het rendier, hij staat er prachtig bij op dit papier! De kaart van Annemijn voor Oma is echt superleuk gedaan, ze heeft echt aan alle details gedacht! Leuk met de regenboog en de zelfgeschreven tekst!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een leuke en mooie kerstkaart met dat rendier Henriët en wat heeft Annemijn een mooie kaart samen met tante Jet gemaakt. Die gestippelde konijntjes vind ik zo leuk bedacht.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je een prachtige stoere kerstkaart gemaakt. Leuk om weer samen met je nichtje te knutselen. Dd kaart is erg geslaagd. Leuke dingen staan erop dd kaart. En ze is ook nog mooi aan het tekenen geweest. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schattige kerstkaart en de kaart die je samen met je nichtje hebt gemaakt is ook geweldig.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik denk dat die kaart van je nichtje hét pronkstuk wordt voor de jarige!
    Mooi kerstkaartje ook, leuk dat je meedoet met onze challene!
    groetjes
    Nancy 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kaarten heb je in de afgelopen dagen gemaakt! De slimline met bloemen is ook een beauty. En wat leuk zo samen te knutselen; echt een meidenknutselkaart, hihi. Hopelijk is het optreden goed gegaan; extra spannend op een gelegenheid als deze. Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen