woensdag 20 juli 2022

Zomerse kaart met doorkijkjes

Zijn jullie de tropische dag van gisteren allemaal een beetje doorgekomen? Hier in het hoge noorden viel het nog redelijk mee geloof ik. En met ons bubbelbad in de tuin (de verwarming niet aan) was het hier heel goed uit te houden. Beetje dobberen in bad, lezen en haken in de schaduw en verder niet veel doen was het beste recept.
Maar voordat het gisteren zo warm werd heb ik buiten in de tuin nog een kaartje gemaakt:


Het is een slimline kaart geworden met 3 vakjes. In elk van de vakjes een waterdier en verder afgewerkt met de kwal, krab en zeesterren. De kaart is voor ons nichtje Annemijn die haar zwemdiploma heeft gehaald. Ik had al heel lang een kaart voor haar klaar met de letter A er op. Maar hier in het dorp geven ze geen les met de ABC-methode maar met de Easy-swim methode. Je haalt dan als het ware A, B en C in 1 keer. De kaart met de A er op kon ik dus niet gebruiken. De tekst komt aan de binnenkant van de kaart.

Ik laat deze kaart meedoen bij het 4 Season Challenge blog waar ze een kaart met een doorkijkje/venstertje willen zien. Op de foto zie je het niet heel goed maar het dp is met foamtape op de basiskaart geplakt waardoor er diepte in de kaart zit.

Vandaag nog een dagje rustig aan. Morgen naar Groningen om een nieuwe fotocamera te kopen. Mijn oude vertoont kuren en als we straks naar Ierland gaan wil ik wel de zekerheid hebben dat ik foto's kan maken. Vrijdag ga ik richting Nijmegen om onze jongste zoon aan te moedigen tijdens zijn laatste kilometers van de Vierdaagse. Ik sta in Molenhoek en dan moeten ze nog een klein stukje. Hopelijk gaat hij het redden!

En wat leuk om te zien dat er al een hele stapel kaarten is gekomen voor mijn verjaardag aanstaande vrijdag. Ik ga vrijdag zeker een moment vinden om ze allemaal te openen.

12 opmerkingen:

  1. Wat een supergave kaart! Je hebt het perfecte dp gekozen, deze kaart gaat zeker in de smaak vallen. Wat gaaf dat jullie naar Ierland gaan, ik wil daar al van kinds af aan naartoe, het is er nog niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke kaart met die doorkijkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi kaartje met de leuke doorkijkjes en de diertjes leuk dp en kleurtjes
    succes met het uitzoeken van een nieuwe camera
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart met de doorkijkjes, je hebt heel leuk papier gebruikt. Heerlijk om naar Ierland te gaan..
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart onderwaterkaart Henriët .
    Leuk naar Ierland.
    Geniet van je vakantie.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige doorkijk kaart met de waterdieren, dat past leuk bij een zwemdiploma!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaart met de drie doorkijkjes, een vrolijk, zomers geheel! En natuurlijk helemaal van toepassing op een zwemdiploma.
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge op het 4 Season blog.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke slimline in zomerse trend Henriette voor iemand
    die het zwemdiploma heeft gehaald , toppie ......
    Hier was het 40C in mijn tuin , kalm aan doen....
    Mooie vooruitzichten Ierland , fijne dag
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, dan kan een kaart met een A erop niet.
    Deze is veel veel leuker voor haar.
    De achtergrond, met de bubbels, passen goed bij de waterdieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat dapper om mee te doen aan de 4 daagse. Dan mag je hem wel extra verwennen!
    Je kaart is heel leuk. Kaarten met doorkijkjes zijn vaak erg verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof met deze drie diertjes erop. Ze zal er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke kaart heb je gemaakt voor onze doorkijk challenge bij 4-Season Challenge Blog.
    Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT-4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen