zaterdag 25 juni 2022

Uitdaging met GerJanne

De laatste zaterdag van de maand is wat aan de vroege kant deze maand. Ik was er nog niet aan toe gekomen om een kaart te maken. Nog steeds druk met school (rapporten, oudergesprekken, schoolreizen) en weinig zin om te knutselen.
Afgelopen maandag tussen de huishoudelijke klusjes, het werken in de tuin, bezoek aan de tandarts en met manlief nieuwe broeken kopen in Assen was er ook nog even tijd voor een kaartje:


Ik stuurde GerJanne de volgende opdracht: maak een zomerse kaart met maximaal 2 kleuren naast zwart en wit. Een soort KKT dus maar nu mag je de twee kleuren zelf bepalen (wat me er trouwens aan doet denken dat ik ook nog een kaart voor het KKT moet maken).
Het kaartje is heel anders geworden dan ik in gedachten had toen ik de opdracht mailde. Toen zaten groen en roze en een flamingo in mijn hoofd. Wie weet komt die kaart er ook nog wel eens. Nu is het een strandtafereeltje geworden met de kleuren blauw en kraft. Op de achtergrond met inkt een wolkenlucht aangebracht en daarop ook 2 grote witte wolken. 2 stroken kraft bewerkt met een randje inkt en daar de huisje een stukje achter geplakt. Op de voorgrond 2 strandstoelen en een parasol en nog de tekst. Meer is het niet deze keer.

Ik laat deze kaart meedoen bij De Egel. Daar willen ze een strandkaart zien. Bij Hobby Vision willen ze een kaart zien met het thema strand en passen bij een kleurenpallet.

Sorry voor het weinige reageren maar ik kan af en toe geen laptop meer zien. Voor het analyseren van de toetsen, schrijven van de rapporten en het maken van de handelingsplannen zit ik al uren te typen. Als ik daar klaar mee ben gooi ik de laptop dicht en ga ik naar buiten. Nog even en dan kom ik weer trouw bij jullie op bezoek.

11 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk zomers kaartje met de strand huisjes leuk zo met maar 2 kleuren, krijg gewoon zin om zo'n huisje te huren
    soms heb je dat van die periodes dat het druk is kan me voorstellen dat je dan even genoeg hebt van de pc of laptop en als je weer zo ver bent zie ik je wel weer verschijnen op mijn blog
    fijn weekend
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Henriet,
    Wat een ontzettend leuke kaart is het geworden zeg. Leuke uitdaging ook. Erg leuk gedaan.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je kaart ook erg leuk geworden! Veel succes met de laatste drukke loodjes.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, heel zomers!
    Succes met de laatste, zware loodjes, bijna vakantie....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie zomerse kaart. Leuk de blauwe strandhuisjes. Jullie hebben elkaar leuk uitgedaagd. Succes met de laatste loodjes. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk die strandhuisjes voor zo'n typische Hollandse wolkenlucht Henriët.
    Succes met alle drukte, de laatste loodjes..
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar ben ik eindelijk! Drukke dag met Guus en Jesse..Je kaart is heel leuk en verrassend. Een echte zomerse kaart, al kon de zon er natuurlijk niet op, met deze twee kleuren.
    Dank je wel voor het meedoen bij de Egel. EN sterkte met de laatste weken... altijd druk.
    En oh ja, ik hoop niet dat je tot zo lang voor de klas zal moeten staan! 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuk en zomers kaartje is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel begrijpelijk als je het zo druk hebt, de zin in het freubelen verdwijnt. Die laatste loodjes he? Je kaart is mooi. Mooie frisse kleuren zo bij elkaar. Dan je wel voor jou bijdrage aan de uitdaging van de Egel. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh heerlijk, ik waan mij gelijk op het strand.
    Die strandhuisje vind ik altijd zó leuk.
    Wat een lastige opdracht trouwens.
    Met je maakte er iets heel leuks van.
    Ik blog ook niet zo vaak op dit moment, mijn hoofd zit even vol met andere dingen.
    Ach, komt wel weer.....

    BeantwoordenVerwijderen