woensdag 14 februari 2024

Knutseldate met Monique (met foto-tutorial)

Maandag kwam Monique hier gezellig knutselen. We hadden zondagavond al via de app afgesproken dat we gewoon lekker aan de klieder zouden gaan. Monique was nog met iets bezig en ik besloot weer eens een pagina in mijn art-journal te maken. De laatste pagina was van september 2023 dus het werd ook wel weer eens tijd!


Hier zien jullie het eindresultaat. Heerlijk aan het spelen geweest met inkt, stempels, stansjes en chipboard.
Ik heb van iedere stap een foto gemaakt dus ik neem jullie mee in het maakproces van deze pagina.


Eerst mijn aquarelpapier van de Action geel gemaakt met een sponsje en Distress Oxide.


Daarna met een stencil van Pronty en groene inkt het hele papier vol gezet met rondjes.


Op de onderkant bloemetjes gestempeld. Het stempeltje is al een oudje van de Action.


Daarna nog een laagje toegevoegd. Met een stencil van Pronty en Distress Oxide wat tekst aangebracht.


Omdat ik de achtergrond wat te netjes vond heb ik met een babydoekje vlekken gemaakt. Daarna gespetterd met gewone Distress inkt. Ook nog 2 libelles gestempeld.


Uit zwart papier stanste ik een raster (MD) en dat plakte ik midden op de pagina.


Daarop kwam een chipboard vlinder van Pronty. Eerst bewerkt met gesso en daarna rood gemaakt met dezelfde inkt waarmee in gespetterd heb.


Een tekstje uitgekozen. Die tekstjes plak ik altijd op karton en daarna maak ik de randjes ook op kleur. Je ziet hier de blaadjes nog aan de onderkant liggen. Die plakte ik later op een andere plek.

De libelles heb ik eerst op de ondergrond gestempeld en daarna nog een keer op ander papier gestempeld en uitgeknipt. De uitgeknipte vlinders plakte ik op de gestempelde vlinders. Alleen het lijfje lijmde ik vast zodat de vleugeltjes iets omhoog kunnen staan. Geeft mooi diepte aan het geheel.
Het is een heel verhaal geworden zo met al die foto's maar ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren.
Tot morgen. Dan ben ik er weer met een kerstkaartje.

9 opmerkingen:

  1. Dat heb je heel mooi gedaan. Lekker felle kleurtjes en het raster steekt zo mooi af. Leuk dat je een stap voor stap fotoserie bij hebt gedaan. En ook knap. Ik probeer het ook wel eens, maar na 2 foto's zit ik zo in de flow, dat ik het vergeet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie pagina voor je journaal leuk de frisse kleurtjes en de leuke details
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooie pagina Henriët, leuk ook om het hele maakproces te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om een tutorial te maken, nu kan ik helemaal volgen hoe je zo'n pagina maakt.
    Mooi hoor, alles klopt vind ik.
    Leuk om te maken en lekker ontspannen. En.... ondertussen bijkletsen met een vriendin, hoe gezellig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Henriët.
    Mooie achtergrond.
    Dankjewel voor de uitleg.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. erg mooi en leuk dat je het maak proces laat zien.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooie pagina, leuk om ons mee te nemen in het hele proces.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer goed gelukt en heel leuk je proces te volgen door je foto's! Heerlijk om zo samen lekker bezig te zijn.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen