zaterdag 29 oktober 2022

Uitdaging met Gerjanne

Toen ik de nieuwe uitdaging voor GerJanne en mij ging bedenken zag ik dat de laatste zaterdag van oktober de 29e was. Dat is de verjaardag van mijn vader en toen was een uitdaging bedenken ineens niet moeilijk meer: maak een verjaardagskaart voor een man waarop de leeftijd een prominente rol heeft.
Ik maakte natuurlijk een kaart voor mijn vader:


Voor de basis gebruikte ik de shadowbox van DDBD. Deze tekende ik op wit karton en de voorkant heb ik bewerkt met vintage photo. Op de achtergrond plakte ik een stukje papier met houtstructuur.
De cijfers van Crealies stanste ik uit 2 kleuren blauw en de bovenste uit dp in 2 kleuren blauw met wit. 
Verder versierd met het visnet van MD, visjes, sterren en de houten wegwijzer met toepasselijke stempeltjes. Tenslotte nog een vishaak en een dobber aan het visnet vastgemaakt. Deze hangen los en bewegen dus mee als je de kaart beweegt.

Na de kaart voor mijn vader maakte ik nog een tweede kaart. Die is voor mijn broer want die is maandag jarig. Ook hier zie je duidelijk zijn leeftijd.


De stempel van de alpaca is van Pronty en die kocht ik afgelopen zomer in Ierland. Tot nu toe nog niet gebruikt maar daar is nu dus verandering in gekomen. Ik kleurde eerst 3 verschillende papiertjes met Distress inkt en bewerkte deze velletjes met een stencil en dezelfde kleur inkt. Vervolgens sneed in vierkantjes van 4x4 en een strook en plakte die op kraft. De vierkantjes voorzag ik ook nog van een gedeelte van een stempel van All & create. Maar verder dan de vierkantjes, de alpaca en de leeftijd kwam ik niet. Dat werd een fotootje met noodkreet naar Moniek. Zij kwam met het idee van een tak. Die uitgestanst, blaadjes er bij, nog een tekstje en toen was de kaart klaar.

En zo zorgde mijn uitdaging met GerJanne er voor dat ik voor mijn vader en mijn broer een kaart maakte met hun leeftijd er op. Mijn vader krijgt hem later vandaag en bij mijn broer doe ik hem maandag in de bus. Hij viert zijn verjaardag al jaren niet maar ik zorg ieder jaar trouw voor een kaart.

19 opmerkingen:

  1. 2 Schitterend kaarten, van harte gefeliciteerd met vader en broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Henriët,
    Wat een mooie kaart weer. Echt mooi gedaan met de leeftijd zo prominent op de voorgrond.
    Fijn weekend.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt twee hele leuke kaarten gemaakt.
    Fijne weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie verjaardagskaarten heb je gemaakt. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. van harte gefeliciteerd met je vader en al vast ook met je broer, wat maakte mooie kaartjes voor hen de cijfers knallen hier van mijn scherm af wat een leuke details heb je gebruikt leuk met de visjes op de ene kaart en de alpaca op de andere de tak past er goed bij
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je twee mooie kaarten gemaakt. Die van je vader is helemaal geweldig . Die kaart heb je zo leuk opgemaakt. Leuk met de visjes en net erbij. De andere kaart op de collag3 kaart ook erg leuk met de mooie achtergrond.Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan! 3 vliegen in een klap zo te lezen. En natuurlijk gefeliciteerd! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2 leuke verjaardagskaarten Henriët.
    Super leuk gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kaarten zijn allebei prachtig, en heel verschillend! Je Vader en broer kunnen niet meer naast hun leeftijd kijken. Fijn weekend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, ze zijn allebei erg leuk! Die voor je vader vind het allerleukst! Maar die voor je broer is ook leuk. En jij hebt echt grote cijfers gebruikt. Gefeliciteerd met Daan. Ik zag een foto voorbij komen op FB geloof ik. EN dan vandaag alweer een drukke dag. Gelukkig heb je vannacht een uur langer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een grappige kaart met de alpaca erop, zo leuk dat grasrandje aan de onderkant.Ook de kaart voor je jarige vader is super.
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat had je slim bedacht!
    Wat een mooie kaart maakte je voor je vader, die zal er heel blij mee geweest zijn.
    Een echte blikvanger.
    De kaart voor je broer vind ik heel leuk, de lieve alpaca, met zijn blije snoetje is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Henriët, wat een mooie kaarten! Vooral de shadowbox is erg mooi. En dank je wel voor je leuke verjaardagskaart aan mij! Erg vrolijk en mooie papier heb je gebruikt. Hij staat te pronken in de boekenkast. Fijne zondag! Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beide heel gaaf !
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supergaaf die shadowbox voor je vader, echt een schilderijtje Henriët. Ook de kaart voor je broer is erg leuk door die grappige alpaca en de vrolijke kleuren. Helemaal geslaagd.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 2 toffe verjaardagskaarten! Beiden met de cijfers als blikvanger, maar heel verschillend! Ik zou niet kunnen kiezen...
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De kaart met de lama had ik al gezien en ik vind hem prachtig maar ook de kaart voor je vader is een toppertje. Leuk die grote cijfers!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn ze alle 2 leuk. En natuurlijk gefeliciteerd met je vader en je broer.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk zo om je uitdagingen te combineren bij wat je zelf nodig hebt. Zo snijdt het mes aan 2 kanten toch?? Hele geslaagde kaartjes en gefeliciteerd met allebei.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen