dinsdag 11 oktober 2022

This is for you

Vandaag een anders dan anders creatie. Ik heb een loaded labelkaart gemaakt met papier uit een blok van de Action (Into the forest I go) en stansjes van MD. Bij Dutch Card Lovers willen ze een pocketkaart zien dus daar laat ik deze meedoen.


Dit zijn de labels die er in zitten. Linksboven een kant en klaar plaatje waar ik alleen een kraft rondje rondom het gaatje heb aangebracht een een glimsteentje. Rechtsonder ook een kant en klaar label uit het blok. Daar een rondje, steentje en blaadjes extra op geplakt. Op dit label heb ik iets persoonlijks geschreven.


Dit is de basis. De grote label van MD uit groen gestanst en daarna 2 helften over elkaar geplakt en onderaan nog een groene strook die is versierd met paddenstoelen, een steentje en een tekstje. Die zitten ook kant en klaar in het papierblok.


Zo ziet het er uit als alle labels er in zitten. Ik heb deze gevulde label aan de vriendin van mijn vader gegeven. Vrijdag kreeg ze te horen dat haar zus heel plotseling is overleden terwijl die met haar dochters op vakantie was op de Veluwe. De zus heb ik heel vaak ontmoet omdat ze vaak een weekje hier in het noorden logeerde toen de vriendin van mijn vader nog onze buurvrouw was. Hopelijk biedt dit een stukje troost.
Achterop schreef ik het volgende gedicht dat ik op internet vond:

Zus
Ik zou je kiezen
Als het kon
Bij een wedstrijd 'kies een zus'
Zou jij het zijn die glansrijk won

Zonder jou
Ben ik veel minder mij
Mijn leven lang
Was jij er bij

En daarom vier ik jou vandaag
En morgen nog een keer
En de dag daarna
En de dagen daarna weer!

Ze vond het zo'n ontroerend gedicht dat ze het vrijdag op de begrafenis wil voorlezen. Ze is door de dochters van haar zus gevraagd iets voor te lezen tijdens de dienst en ze wist nog niet wat ze zou kiezen. Toeval bestaat niet volgens mij.......

21 opmerkingen:

  1. Mooie kaart en een prachtig gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een mooi herfstmapje van gemaakt (loaded, maar niet overloaded) met een mooi gedicht. Fijn dat je haar aan een mooie tekst hebt geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi herfstkaart met de labels.
    Het gedicht is ook super mooi.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedicht , maar heel triest om je zus te verliezen.
    Herfstkaart is top !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig.....de creatie, de liefde die je erbij gaf en het gedicht...... ik heb echt kippenvel bij het lezen van dit bericht, wat heb jij de spijker op z'n kop geslagen met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een mooi en ontroerend gedicht! Net als je kaart met de prachtige labels.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi pocket kaartje wat leuk met al de losse labeltjes erbij, met de leuke details en plaatjes erop
    leuk dp heb je gebruikt
    wat een mooi gedicht is dat
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi label met alle leuke labeltjes erin. Wat een mooi ontroerend gedicht.. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan je niet bijhouden Henriët wat een mooie kaarten heb je gemaakt! Ook je dag met Monique heeft een prachtige kaart opgeleverd! Ik snap dat ze je mooie gedicht die haar heeft ontroerd graag wil gebruiken bij de uitvaart. Hele mooie DCL label pocket kaart, heel creatief verzonnen!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooie kaart en een prachtig gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige loaded labelkaart heb je gemaakt met een heel mooi gedicht,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gemaakt en het gedicht erbij is nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig gemaakt en het gedicht zo mooi , kan me voorstellen dat ze dit wilde gebruiken.
    Kort maar zegt alles.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat heb je heel mooi gemaakt Henriët en wat heb je een prachtig gedicht gevonden. Mooi dat ze dat voor wil lezen, dat is toch een teken dat het bij haar een snaar geraakt heeft.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie pocket gevuld met tags.
    gedicht is ook ontroerend.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie pocketkaart, inderdaad loaded, een goed woord voor zo'n soort kaart. En een heel mooie gedachte erachter met een prachtig gedicht! Sterkte voor de vriendin van je vader en haar zus.
    Dank je wel voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had nog nooit van een loaded labelkaart gehoord maar als ik het modelletje zie snap ik wel waarom het zo heet. Het gedichtje wat je gebruikt hebt is inderdaad prachtig, fijn dat je op deze manier een beetje troost kon bieden en dank je wel voor je bijdrage aan de DCL pocketkaart challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een ontzettend mooie loaded labelkaart. Heel leuk. Wat een lief gedicht.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kaart, met zoveel pockets! Heel leuk gedaan in het herfst-thema. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL 🌺☕️

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een hele mooie pocketkaart met al die leuke labels. Mooi herfstthema, fijn dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi gedaan deze pocket kaart. En een prachtig ontroerend gedicht. Hier zal de zus van je vader idd heel blij mee zijn.
    Bedankt voor je deelname bij de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen