zondag 9 oktober 2022

Embossing en paddenstoelen

Vandaag laat ik een kaart zien de mee gaat doen bij 2 challenges: bij Knutsels en Kadootjes willen ze nat- of droog embossing zien en bij Kaartjes Inspiratie Challenges blog vragen ze paddenstoelen. Dat heb ik gecombineerd tot deze kaart:


De achtergrond maakte ik met distress oxide Forest moss en Fossilized amber en ik gebruikte ook distress inkt Vintage photo. Daar met de plantenspuit op gespoten voor de lichte stippen. Op de hoeken stempelde ik met Vintage Photo en een crackel stempel. Ik sneed nog een strook papier die ik geel maakte met Fossilezed amber en die strook emboste ik met een spinneweb-embossingfolder en plakte die op de kaart. Daarop kwam een paddenstoel en een pompoen en daaromheen bladeren en nog een paddenstoel. Nog een tekstje van DDBD en gouden sequins. Gemat op kraft en dit op een witte kaart.
Manlief zei dat hij deze kaart wel op zijn verjaardag zou willen krijgen, maar ja.....hij is in maart jarig....

Ik laat deze kaart ook meedoen bij Hobby Vision. Daar willen ze een herfstkaart zien.

De komende week nog een drukke week op school met een MR-vergadering, bezoek van een boswachter en een imker (in het kader van de Kinderboekenweek) en vrijdag nog een studiedag. Maar daarna begint de herfstvakantie. Een rustig weekje met weinig plannen. we gaan niet weg deze keer, manlief heeft de hele week late dienst. Ik vermaak me vast wel.

17 opmerkingen:

  1. Wat een gave kaart met de paddenstoelen Henriet.
    Zo leuk gedaan met de embossing ook!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker een mooie herfstkaart, het geëmboste spinnenweb is heel mooi op de achtergrond, de grote paddestoel op de voorgrond staat daar ook te stralen. Je hebt echte herfstkleuren gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kaart !!!!
    Herfsttinten zijn altijd mooi !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige herfstkaart in mooie tinten. Leuk die ge-emboste spinnenwebben.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige kaart in deze kleuren. Waarom niet bewaren tot maart? Mijn zus is in de winter jarig en is dolblij met een zomers kaartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk gedaan al die kleine details, het spinnenweb, de waterspatjes en het craquelé stempelwerk, het is echt een kunststukje geworden, gaaf! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt leuk die mooie grote paddenstoel op je kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een heel mooi kaartje Henriët. Die kleuren zijn zo gaaf in de herfst/ van de herfst. De details zijn prachtig bij de grote paddenstoel. Zo'n weekje thuis is ook heerlijk lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige herfstkaart Henriët.
    Mooie kleuren , dat geloof ik best dat hij deze wel wil ontvangen.
    Ik krijg meestal winterkaarten , of kerstkaarten met mijn verjaardag.
    Lekker een weekje thuis , je eigen ding doen.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie herfstkaart met deze leuke materialen. Wat mooi de ge-emboste strook met spinnenwebben. Ik ben vrijdag met mijn moeder ook met zoiets bezig geweest. Leuk om te maken de paddenstoel is erg mooi. Succes de aankomende week. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is prachtig! Ik zou hem toch voor Dirk bewaren. In maart vind je vast nog wel een paddenstoel...hahahaha...
    Dank je wel dat je deze mooie kaart mee laat doen bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Henriët,
    Wat een mooie kaart heb je weer gemaakt. Heerlijk herfstig, goed gelukt hoor. Succes met je drukke week op school.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart, leuk met die vallende blaadjes.
    Dankjewel voor het meedoen bij KIC.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ans Gilbert10 oktober, 2022

    Hele mooie herfstkaart, leuk met de strook en embossing, ik zou hem ook voor Dirk bewaren,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kaart, ik snap jouw man wel.
    Mooie achtergrond hoor, die is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke herfstkaart, mooi effect met de spinnenweb-embossingmal! Bedankt voor je deelname aan onze embossing-challenge bij Knutsels en Kadootjes. grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt een prachtige herfsttafereeltje op je kaart, mooi dat geemboste deel erop. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen