zondag 13 december 2020

Wat een pech!

Donderdagavond bedacht ik dat het wel handig was om alvast wat ijsberen, sneeuwpoppen en pinguïns te stansen zodat ik zaterdag en zondag snel de nog ontbrekende kerstkaarten (ongeveer 15 stuks) zou kunnen maken. Maar helaas......toen ik met de 4e ijsbeer bezig was hield mijn Cuttelbug het voor gezien. Hij werd al hard minder: de draaihendel was al bevestigd met een omgebogen spijker, het handvat was al geplakt met tape maar donderdagavond brak de draaihandel helemaal af met de ijsbeerstans nog halverwege. Gelukkig kon manlief die nog bevrijden met de waterpomptang. Meteen een nieuwe Cuttelbug besteld maar de vraag was wanneer die geleverd zou worden. Al append met GerJanne bedachten we dat ik dan maar stempels moest gaan inkleuren of met stempels en inkt in de weer moest gaan. Maar gelukkig werd gisteren om 16.00 uur mijn nieuwe Cuttelbug bezorgd. En toen had ik ondertussen met de sketch van De Egel al een hele serie basiskaartjes klaar en moest er alleen nog een diertje aan toegevoegd worden:


Deze eerste kaart laat ik meedoen met de challenge bij de Egel. Papier uit mijn favoriete blok van dit jaar gecombineerd met effen blauw.


Deze is hetzelfde als de kaart hierboven maar nu met een ander stukje dp op de achtergrond.


Nu met rood als basis en de horizontale streep achter de cirkel. Anders paste Rudolf er niet meer bij. Ook een andere tekst gebruikt.


Hier zie je ze nog even alle 7 bij elkaar. 


En als laatste nog een vierkante kaart met de sketch als basis maar nu zonder de horizontale streep (om eerlijk te zijn was ik die vergeten achter de zilveren cirkel te plakken en ik vind dat het zo ook wel kon).
Deze kaart laat ik meedoen op Facebook bij Creaties Suzan. Zij wil graag een kerstkaart zien.

Nu ga ik nog even weer een voorraadje diertjes/sneeuwmannen stansen want ik moet er nog een paar. Nog even een leuke sketch zoeken en dan kan ik morgen de laatste kaarten op de bus doen.

14 opmerkingen:

  1. Ooh fijn dat je nieuwe Cuttlebug zo snel geleverd werd Henriët. Leuk dat de sketch van de Egel je zo aanspreekt, je hebt er een gave serie kerstkaarten mee gemaakt. Die met de ijsbeer ga ik misschien wel van je liften hihi, mooi met dat blauw.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pech dat je standmachine stuk is gegaan! Ik zou ook echt niet meer zonder kunnen. Gelukkig is je nieuwe Cuttlebug snel geleverd en kon je de kaartjes afmaken. De kaartjes zijn heel erg leuk geworden. Groetjes, Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was even een tegenvaller Henriet....maar gelukkig heb je weer een nieuwe Cuttlebug....wat moeten we toch zonder he?
    je hebt een hele leuke serie gemaakt met de sketch van de Egel....gaaf hoor!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie heb je gemaakt, ik vind vooral die met de rendieren erg leuk. Jouw kaart is ook veilig gearriveerd, dankjewel
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfieuw, wat een geluk dat de nieuwe stansmachine snel werd geleverd.
    Je hebt heel leuke kaarten gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was even balen, maar gelukkig heb je alweer een nieuwe. Je hebt een leuke serie gemaakt met de verschillende diertjes en sneeuwpop.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pech. Maar wat een super leuke serie kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, hihihi.... je bent gewoon slim om alvast de kaarten klaar te hebben en er alleen nog maar een gestanst diertje op te doen. Wel ontzettend fijn dat je cuttlebug er zo snel was in deze voor de post zo drukke tijd! Ze zijn allemaal super leuk! Dank je voor het meedoen bij de Egel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ojee dat was even schrikken, wat fijn dat je nieuwe stansmachine gauw werd geleverd.
    Prachtige serie kaartje Heniët.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie kaartjes zo leuk allemaal in de verschillende kleurtje dp papier
    wat een geluk dat je zo snel een nieuwe cuttlebug hebt want je kan niet zonder op zo'n moment mis je hem gewoon
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zal je net zien hé en wat zijn wij dan onthand.... is net of de vaatwasser of wasmachine stuk is.
    Gelukkig alles weer snel opgelost en je kaartjes zijn prachtig.
    Liefs Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een productie!! En fijn dat je nieuwe zo gauw werd bezorgd. Vroeger had ik hier ook een cuttlebug. Nu een bigshot, ook al weer vele jaren.
    Succes met de laatste loodjes!! Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kaarten. Gelukkig dat de nieuwe cuttle bug zo snel geleverd werd... Wat zijn we dan onthand als we geen snijmachine hebben.. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om zo even een snelle serie te maken, en ze zijn nog leuk ook. Dat soort dingen dat iets kapot gaat gebeurd altijd op een ongelegen moment maar gelukkig lost het ook wel op. Dat is mijn motto: gelukkig komt overal wel een oplossing voor. Dank je wel voor jouw deelname met deze sketchuitdaging van de egel. Fijne kerstdagen gewenst. groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen