dinsdag 15 december 2020

België daagt Nederland uit

Hier ben ik weer met de maandelijkse uitdaging met Mieke. Deze keer was het haar beurt om mij uit te dagen. En dat is gelukt want ik moest met inktjes aan de slag. (deze keer geen foto van het traditionele label en de inhoud van de envelop. Het was al te donker toen ik daar aan dacht.....)
In de envelop zaten 3 grote en 3 kleine ijsberen. De opdracht was om met inkt een achtergrond te maken en het moest een kerstkaart worden.


Dit was de eerste. Het is een 10x10 kaartje geworden. Ik scheurde een grote post it af en plakte die met de scheurrand naar beneden op de oplegkaart. Het stuk er onder bewerkte ik met Distress Oxide cracked pistachio. Daarna een nieuwe post-it iets hoger op het papier en toen de kleur broken China gebruikt. Voor het bovenste deel gebruikte ik faded jeans. De sjaals van de beren ingekleurd met worn lipstick en spiced marmelade. Nog een zilveren ster in de lucht maakte de kaart af. De tekst komt aan de binnenkant.


Deze kaart lijkt veel op de eerste alleen nu met de kleur fossilized amber sterren in de lucht gestempeld.

Gaan jullie ook even kijken wat Mieke er van gemaakt heeft?
We lassen voor eerst even een stop in wat onze uitdagingen betreft. Maar wie weet komen we over een poosje weer terug.

Later vandaag ga ik naar school. Het is wel mijn vrije dag maar we gaan de geplande kerstlunch van donderdag vandaag met elkaar oppeuzelen. Daarna zorgen we dat de kinderen alvast zo veel mogelijk boeken, schriften, werkboeken enz. mee nemen zodat we maandag 4 januari kunnen starten met onderwijs op afstand. De komende 3 dagen krijgen ze van ons alvast vakantie.
Ik ben heel benieuwd wanneer de scholen weer open gaan en wat voor invloed dit weer op de kinderen gaat hebben. Ik ben er gewoon onrustig van......


17 opmerkingen:

  1. Je kaarten zijn heel erg leuk geworden! Wat zijn ze lief he, die beren :-)

    Ik begrijp dat je onrustig wordt van heel die toestand met corona en onderwijs... hopelijk wordt 2021 een jaar waarin alles stilaan terug normaal kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn geslaagd. Lief die beren.
    Die onrust herken ik, blijven ademen en van dag tot dag bekijken. Komt goed x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaarten en ik snap dat je onrustig word maar voor vandaag wens ik je een fijne kerstlunch met kinderen en collega's en hoe moeilijk ook het komt altijd goed! Succes gewenst en blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve kaarten, met die beren die zo gezellig samen baar de sterren kijken.
    Het nieuws sloeg in als een bom en heeft zijn uitwerking op iedereen, het zijn vreemde tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattige beren op je kaart mooie achtergrond gemaakt. Fijne kerstviering met de kinderen en collega's sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn dit een lieve kaartjes! Die ijsberen zijn ook zo leuk. En je achtergrondjes ook. Waar post-itjes al niet goed voor zijn.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke uitdaging en goed geslaagd! Succes met voorbereiden voor online lesgeven en veel plezier met de lunch.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke uitdaging, goed gelukt zeg! Veel plezier met de kerst lunch en succes met het voorbereiden van de online lessen.. lastig weer!

    Liefs, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is deze uitdaging je weer goed gelukt zeg! Heel mooi die achtergrond. Veel plezier vandaag, het wordt weer een spannende tijd voor jullie en alle kinderen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gister toch een heel verhaal getypt, maar problemen las ik later bij Google en alle blogs gaven oeps fout aan. Gelukkig heb je op tijd een nieuwe cuttlebug gekregen en weer naar hartelust knutselen Henriët! Je kaartjes met de uitdaging van Mieke zijn hartstikke mooi!
    Sterkte met de lockdown zat er in, maar waardeloos hè!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke ijsberen! Sterkte met de online lessen! Lijkt me best een heel gedoe voor je.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kaarten, leuk zijn de ijsberen.
    Ja, het is best wel een hele organisatie om online lessen te geven. Gisteren was ik voorlopig voor het laatst in de schoolbieb. De leerkrachten waren allemaal onrustig, ik kan het me voorstellen, succes hoor.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuke kerstkaarten met de ijsberen.
    Het is allemaal zo raar zo wennen . Succes met alles . Je weet nooit hoe lang dit gaat duren.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je kaarten leuk geworden Henriët. Ik snap dat je onrustig wordt/bent. Ik zit net op tv te kijken naar hoe kinderen het ervaren en de meeste zouden het liefst gewoon naar school gaan. Sterkte.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze prachtig je kaartjes, de ijsberen zijn zo schattig.
    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik las net ergens dat er begin januari overleg komt om toch te proberen de basisscholen eerder open te doen.
    Mooie ijsbeer kaarten heb je gemaakt
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een mooie kaartjes mooie hoe je achtergrond is gelukt leuk de ijsberen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen