zaterdag 7 september 2024

Hieperdepiep hoera!

Vandaag ben ik weer aan de beurt om op de Facebookpagina van Pronty een stap voor stap te plaatsen. En dan vind ik het leuk om ook aan jullie te laten zien hoe ik deze verjaardagskaart voor een jarige collega stap voor stap heb gemaakt:


Eerst laat ik jullie natuurlijk het eindresultaat zien. Ik vind het zelf een vrolijke, zomerse kaart geworden.


Ik gebruikte een stuk aquarelpapier van 12,5x12,5 als basis. Daarop spoot ik 2 kleuren Distress Oxide spray. Dat doe ik altijd in een oude doos zodat niet alles op mijn bureau onder de inkt komt te zitten.


Met de Foam stamp lattice (494.001.040) stempelde ik op 3 plekken een stukje van de stempel.


Daarna legde ik het mooie stencil Flowers (470.806.047) op het papier en bracht inkt aan met mijn douber. Op het blauw van de achtergrond geeft het een subtiel effect.


Voor wat meer diepte en kleur nog een stempel aangebracht met Brushed corduroy.


Omdat ik toen nog iets miste in mijn achtergrond toch maar weer de Text fantasy stempel (497.003.009) er bij gepakt en her en daar gestempeld. Deze stempel komt op de een of andere manier altijd op mijn kaarten of andere projectjes tevoorschijn. Ook als ik me heb voorgenomen de stempel eens een keer niet te gebruiken.


Nog even spetteren met mijn witte Posca-pen en toen was ik tevreden met de achtergrond. Toen kon het zoeken naar een focail-point beginnen.


Ik kleurde een stukje witte tule geel met Distress Oxide spray. Daarop kwam zwart naaigaren en daarop 2 chipboard vlinders (492.001.056) die ik geel maakte met dezelfde Oxide spray als het tule.


Tenslotte nog een tekststicker (491.100.011) toegevoegd en gemat op geel en dat alles op een witte basiskaart.

Mijn collega voor wie deze kaart is is vandaag over een week jarig. Ik zorg dat een van onze collega's haar cadeautje vrijdag aan haar geeft. Dit jaar krijgt iedereen een klapkratje van de Hema met bijpassende letters om op het kratje te bevestigen. In het kratje komt voor iedereen een tijdschrift en iets lekkers. En natuurlijk de kaart!

23 opmerkingen:

  1. wat een mooi kaartje met de mooie kleurtjes en leuke details
    leuk dat je weer laat zien je het hebt gemaakt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die uitleg hoe je de kaart hebt gemaakt. De kleuren zijn mooi, zelf ben ik niet zo'n fan van dat naaigaren op een kaart, maar verder vind ik hem heel geslaagd.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig.
    En zo goed te volgen hoe je deze kaart gemaakt hebt, wat een mooie duidelijke foto's.
    Geel doet het goed voor een zomerse kaart.
    De gele mat en daarna de witte basis maken het helemaal af.
    Wat een leuk kadootje hebben jullie bedacht voor iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een hele mooie kaart en een goede uitleg erbij. Mooie kleuren. Vlinders zijn ook altijd mooi op een kaart. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi gemaakt, dankjewel voor je uitleg, duidelijk hoor!!
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel vrolijke zonnige kaart, echt zomers.
    Leuk om de stap-voor-stap beschrijving erbij te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ,ook de kleueren !!!!
    Goede beschrijving !!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaart met de vlinders erop. Een mooie achtergrond heb je gemaakt. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely card, I love the background you've created. Thank you for joining in the Allsorts Challenge this week.
    Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw! Wat een mooie kaart heb je ervan gemaakt! Geweldig! EN leuk de stap voor stap tutorial! Jullie geven leuke kadootjes aan collega's.
    Dank je wel voor het meedoen bij K&K!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ene leuke kaart is het geworden, prachtige kleuren en stempels heb je gebruikt. De grote foamstempel is ook zo gaaf, Dank voor de uitleg. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kaart is prachtig, en heel mooi van kleur. Ook de uitleg is weer luid en duidelijk met de tekst en de foto's;-)
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig kaartje en ook een duidelijke uitleg.
    Moet dit ook vaker doen maar heb nog zoveel andere dingen die ik leuk vind.
    Nog een zomers kleurtje , maar gaat heel snel naar de herfst tinten
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A lovely mixed media piece, many thanks for joining us at Allsorts challenge this week.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Love the process you show of the creative card, such pretty butterflies too. Thank you so much for joining us in our challenge at Critter Crazy Challenge this week. Good Luck. I hope to see you again in our next challenge.
    Faith A DT

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele gave kaart met mooie kleuren en mooi in beeld gebracht Henriët.
    Lieve groetjes Miranda (bolletje lucky)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een toffe kaart is het geworden. Die stempels zijn ook super. En ja dat mustard seed is hier ook een favo kleurtje.
    En wat een leuk idee zo'n klapkratje met wat leuks erin.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a gorgeous creation love the colours and detail thank you for joining us at Allsorts
    hugs
    lolo x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow heel erg mooi. Ook de kleuren zijn mooi gekozen.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Natuurlijk vind ik deze kaart ook toppie! Dank je wel voor de foto's.
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen