donderdag 12 september 2024

52 weeks to Christmas week 37

Time flies when you're having fun, maar ik vind het wel heel snel gaan. Het is vandaag al weer 12 september. We gaan nu echt snel richting de herfst. Maar vandaag is blogland weer in Kerstsfeer en ik heb natuurlijk ook weer een kaart voor 52 weeks to Christmas:


Het zal jullie vast niet verbazen dat ik ook vandaag weer een kerstkaart laat zien met de nieuwste collectie van Pronty.
Ik heb weer stap voor stap op de foto gezet hoe ik deze kaart heb gemaakt:


Ik begon met het Christmas stencil (470.806.073) met de takjes en de besjes. Die bracht ik aan op mijn papier met structuurpasta. Dat liet ik aan de lucht drogen. 


Dit is het resultaat. Hele mooie takjes met besjes er tussendoor.


Toen kleurde ik de besjes met een rode posca pen. Dit was een uitprobeersel omdat ik niet wist wat het rood in de volgende stap zou gaan doen maar ik ben tevreden met het eindresultaat.



Want in de volgende stap bewerkte ik het geheel met groene Distress Oxide spray inkt. En het lijkt net of ik 2 kleuren heb gebruikt maar dat is niet zo. Het droogt door de structuurpasta in 2 kleuren op.

'
Ik maakte 2 chipboard rendieren (492.001.060) bruin met Antiquin paint maar dat kan natuurlijk ook met inkt of embossingpoeder.


De rendieren kwamen op een kerstbal die ik maakte met het Christmas paper van Pronty (471.201.013). Het oogje maakte ik met een stansje uit mijn voorraad. De bal heb ik vastgemaakt met een geel touwtje dat ik op de achterkant vast heb geplakt. Voor de rest hangt de kerstbal los.
Tenslotte voegde ik nog een tekstlabel toe (491.101.026).

16 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende achtergrond op je mooie kaartje!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie achtergrond op je leuke kerstkaart Henriët.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel gave kaart Henriët. Ik vind dat stencil heel mooi, je hebt het ook gaaf gebruikt zo. Ook de kerstbal erop vind ik mooi met de hertjes, een heel geslaagd geheel.
    De tijd gaat zeker hard, bijna niet bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een prachtige achtergrond met deze mooie mal. De kaart is heel erg mooi geworden met de leuke hertjes. Wij doen op dit moment niet zoveel maar de dagen gaan ook snel voorbij… we gaan zo de herfst in … helaas. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige kaart, de structuurpasta geeft een leuk effect, en helemaal als het gekleurd is. De hertjes komen er mooi op uit.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met de hertjes en wat een mooie achtergrond mal met de dennentakjes
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart en ook leuk om te zien hoe je hem gemaakt hebt. Een heel mooi eindresultaat.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel gaaf !!!!!!
    Mooie spray.....heb het ook gekocht....had nog niet genoeg...
    groeten Ineke
    DT52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kerstkaart Henriët en duidelijk uitgelegd. Ik dacht inderdaad dat je twee kleuren had gebruikt op de achtergrond. Heel mooi al die takjes en subtiele besjes. De gedecoreerde kerstbal komt er mooi tegen uit.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een heel mooi kaartje! Prachtig gedaan! grappig dat dat rood bijna niet meer te zien is...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je de uitleg geeft hoe je deze kaart gemaakt hebt. Mooie achtergrond is het en leuke kaart.
    Groetjes Joke
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kaartje heb je gemaakt. Mooi met die achtergrond. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi gemaakt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. deze is leuk geworden, mooi gemaakt
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen