donderdag 21 december 2023

52 weeks to Christmas week 51

Afgelopen dinsdag hadden wij een Kerst-knutsel-circuit bij ons op school. 1 onderdeel is altijd Kerstkaarten maken voor de ouderen in het verzorgingshuis waar wij als school wel mee samenwerken.
En aan mij viel de eer te beurt om te bedenken wat voor kaart we gingen maken:


Omdat de kinderen in 1 uur een kerststukje en een kerstkaart moeten maken kon ik het niet al te ingewikkeld maken. Dus werden het sneeuwpoppen. 3 uitgestanste rondjes voor ieder kind, een hoed en een neus en de rest moesten ze zelf doen. Sneeuwrandje scheuren (wat voor heel veel kinderen nog bijna het moeilijkste was van de hele kaart) cirkels opplakken en dan nog ogen, mond, knopen en armen tekenen.
Voor de binnenkant had ik Kerstwensen uitgeprint van Nobody Else zodat de kinderen alleen nog hun naam in de kaart moesten schrijven.
Ik heb van alles voorbij zien komen: de hoed op de kop, de hoed op de middelste cirkel, de sneeuwman overdwars op de kaart maar dat alles mag de pret niet drukken. Er liggen 120 kaarten klaar voor de bewoners van het verzorgingshuis en die gaan er zeer zeker erg blij mee zijn!

Ik laat deze kaart vandaag meedoen bij 52 weeks to Christmas als eerbetoon aan al onze kinderen op school die zich in hebben gezet om bij zoveel mensen een glimlach op het gezicht te toveren!

Er is hier al een hele stapel Kerstkaarten binnen gekomen. Het ontbreekt mij op dit moment aan tijd om iedereen persoonlijk te bedanken dus doe ik het via hier: Anita, Elle-Jeanne, Eri, Ank, Ellen, Daphne, Ineke, Annemarie en Merit, Anita, Sarah, Trudy, Ellie, Diny, Ans, Nelleke, Marjolein, Lisanne, Jantine en Karien bedankt voor jullie mooie kaart! (deze kaarten zijn bezorgd tot en met woensdag de 20e).

22 opmerkingen:

  1. leuke kaart en geweldig als je leest hoe de kinderen cratief zijn wat een dolle boel met al die sneewpoppen kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kaartje met de grappige sneeuwpop, wat een leuke klus voor de kindertjes op school
    jij ook bedankt voor je mooie kerstkaartje
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk! Ik zie alle modellen sneeuwmannen zo voor me. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Henriët,
    Wat een mooi project op school. De kinderen hebben zich vast vermaakt. Wat een leuke kaart is het ook geworden. Prachtig hoor.
    En wat heb je veel kerstkaarten gekregen. Wauw. Zo leuk die echte post.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuk project voor school!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaart met de sneeuwman Henriët.
    Ja voor kinderen moet het niet te moeilijk zijn.
    Goed gelukt toch.
    Mooi project om zo iets te doen.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk gedaan met de kinderen! Dank je wel voor je kerstkaart, fijn om te horen dat die voor jou ook is aangekomen. Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk idee.
    Wat een stress om iets te bedenken wat voor kinderen binnen een uur klaar kan zijn, pff.
    Maar je hebt een heel leuk idee bedacht en je voorbeeld is héél schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg! En wat een mooie attentie om te doen. Daar zullen veel ouderen erg blij mee zijn!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een leuke kaart met de sneeuwpop! Een moeilijke taak om iets te verzinnen wat leuk is en gemakkelijk te maken. Maar hij is helemaal geslaagd! Wat zullen alle kinderen trots zijn met deze topprestatie, en de ouderen blij met zo'n leuke kaart.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een vrolijke kaart. Toppie!!
    I love this card
    Creatieve Groetjes Claudia

    Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig leuk zo'n actie door de kinderen voor het verzorgingshuis. Ja niet te geloven dat een randje scheuren voor sommige al zo moeilijk is. Een leuk project. Ik wens je gezellige feestdagen.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee om de sneeuwpop te maken met de kinderen Henriët. Jouw sneeuwpop staat "gelukkig" rechtop. Al staan de sneeuwpoppen alle kanten op, de bewoners zullen wel heel blij zijn met hun kaart. Juist omdat deze door de kinderen gemaakt zijn.
    Heel fijne feestdagen,
    Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een leuk kaartje heb je gemaakt met een leuk idee voor de kinderen! Kan me voorstellen dat het niet altijd even goed gaat maar het gaat om het idee! Super leuk om deze te bezorgen bij de verzorgingstehuizen! Voor jou ook fijne dagen en een gezond nieuwjaar! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk zeg die zelfgemaakte kaarten. Bij ons op het werk kwamen ze van de week ook zelfgemaakte kaarten brengen. Onze bewoners vonden dat zo leuk.
    Fijne feestdagen gewenst.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk project en het mes snijdt aan twee kanten. Kinderen creatief bezig en waarschijnlijk met plezier en de ouderen blij.
    Fijne dagen Henriët.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk idee . De ouderen zijn vast blij met zo’n leuke kaart. Wij zijn maandag thuisgekomen van een hele mooie reis. Er lag een hele stapel kaarten op de tafel .zo leuk. Er zat ook een kerstkaart van jou tussen. Daarvoor wil ik je hartelijk bedanken. Mijn kaart is nog onderweg. Ik moest ze nog schrijven… alvast gezellige kerstdagen.Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed idee om deze kaart te maken....inderdaad niet heel erg ingewikkeld....maar wel heel leuk!
    Fijn dat mijn kaart al is aangekomen Henriét!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk idee om deze met de kinderen te maken en heerlijk al die modellen, hihi. De bewoners zullen er weer blij mee zijn.
    Wens je ook heel fijne feestdagen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee! Hier op mijn werk ligt ook een stapel klaar voor onze bewoners, gemaakt door mensen uit het dorp. Heel attent, daar zijn ze altijd blij mee.
    Je hebt het goed bedacht: niet te lastig en toch leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk dit idee !!!!
    Ziet er leuk uit !
    groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wel heel creatief waren ze, met de sneeuwpop onderdelen! Leuk voorbeeld maakte je. En wat een lief gebaar om dit voor het verzorgingshuis te doen met de school.
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
    Fijne kerstdagen!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen