donderdag 21 september 2023

Knutseldate met Monique

Afgelopen maandag was het de beurt van Monique om mijn kant op te rijden voor onze knutseldate. Het was al weer even geleden dus begonnen we heel relaxt met koffie en thee en gezellig knutselen.
Maar daar kwam Monique natuurlijk niet alleen voor, er moest gewerkt worden!
Monique had de spulletjes van de nieuwste collectie van Pronty meegenomen en ik had (een deel) van mijn nog nooit gebruikte spulletjes op tafel uitgestald en zo gingen we aan de slag.


Ik begon met een stans van Studio Ligt ( uit de grunge collection) waar je deze slimline kaart mee kunt maken maar ook een label (die zie je als je bij Monique gaat kijken). De onderste laag stanste ik uit kraft, de middelste uit zwart en de bovenste uit aquarelpapier. Ik koos drie felle kleuren inkt en sponste daarmee de achtergrond. Met een vochtig babydoekje en een stencil van Pronty maakte ik de rondjes op de achtergrond. Vervolgens kwam het handschrift aan de beurt (ook een stencil van Pronty) net als de spetters (stempel MD) en de ruitjes (ook een stempel van MD).
De stempel van de zebra kocht ik in augustus in Zuidwolde en lag ook nog in de verpakking te wachten. Deze stempelde ik op wit papier, knipte hem uit en plakte hem verhoogd op. Een ticket van Pronty (toevallig zat er ook een ZOO ticket tussen de nieuwe spulletjes van Monique) en een lampje maakten het bijna af. Omdat ik nog iets miste heb ik washi-tape toegevoegd. De tekst vond ik leuk bij de zebra passen.

Je gelooft het of niet maar toen ik dit af had was het nog maar lunchtijd. 's Middags werkte ik nog aan een ander projectje. Dat komt dinsdag op mijn blog.
De volgende afspraak met Monique is weer gemaakt. Dan rijd ik weer haar kant op. Bijzonder hoe zoiets ontstaat vanuit het bloggen. Erg waardevol!

10 opmerkingen:

  1. Wow.....wat gaaf gedaan Henriet....ziet er heel goed uit!
    Ik vind re open rand ook wel apart!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat ziet er super uit Henriët. Leuk en bijzonder zo'n blogvriendinnen afspraakje.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige slimline kaart, leuk en gezellig hoor zo'n knutseldate. mooi dat zebrahoofd.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtige kaart geworden. Ik begrijp wel dat dit even duurt voordat het klaar is… Het lijkt eenvoudig maar je zit er wel even mee. Dat gast bij mij altijd zo. Ik ben een langzamer kaarten maker… maar dat geeft niks. Fijn dat je een leuke gezellige dag met Monique had. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja..... lunchtijd is een ruim begrip he??
    😂🤣Nee zonder gekheid, dat heb je dan heel snel gedaan! En het is een beauty! En ja, die contacten via blog en hobby. Het blijft geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel bijzonder, maar heel mooi zulke vriendschappen die via het blog ontstaan.
    Wat een prachtige slimline kaart (creatie).
    De zebra is mooi zeg, die past goed bij alle kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi kaartje met de leuke slimline mal mooie kleurtjes heb je voor de achtergrond gebruikt, wat een leuke zebra stempel heb je gebruikt en leuke andere details
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind hem geweldig !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen