zaterdag 5 augustus 2023

Schuifkaart

Vanochtend zag ik dat er bij De Egel een nieuwe challenge van start is gegaan. Ze vragen een schuifkaart met bomen/bladeren en vogels. En omdat ik nog een verjaardagskaartje moest maken heb ik er maar een schuifkaart van gemaakt:


Ik gebruikte de handige uitleg van Marleen van der Most omdat ik nog nooit eerder een schuifkaar had gemaakt. Dat is een duidelijke en handige uitleg!. Ik gebruikte tropisch papier, tropische bladeren en bloemen en de toekan van MD. 


Als je de Toekan omhoog schuift komt het woordje Hoera nog tevoorschijn.
Ik ben heel benieuwd wat ons nichtje Liselot morgen van deze kaart gaat vinden.

Dit weekend is onze jongste zoon een weekendje thuis. Nou ja...thuis.....hij gaat van de ene naar de andere afspraak met vrienden hier in het noorden en wij zien hem amper. Maar we hebben hem weten te strikken om morgenavond met ons uit eten te gaan en maandag werkt hij hier een dagje vanuit huis dus lunchen we gezellig samen. Ondertussen ben ik zijn slaapkamer aan het her-inrichten. De open stellingkast met al zijn boeken maakt plaats voor een dichte kast en zijn bed en bureau krijgen een andere plek in de kamer. Verder wordt er flink gesopt en heb ik zijn gordijnen gewassen. Grote schoonmaak in de zomer........

17 opmerkingen:

  1. Prachtige schuifkaart Henriët.
    Leuk met de toekan.
    Succes met de schoonmaak.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie schuifkaart en bedankt voor je linkje!
    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ik een schuifkaart moet maken!
    Succes met de schoonmaak.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ben jij er even snel bij hihi. En ook nog zo'n mooie tropische schuifkaart. Heel mooi gemaakt Henriët en wat lief dat je er een link bij plaatst, altijd handig. Veel succes met soppen en smakelijk eten met je zoon.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi schuifkaartje met het leuke dp en de stoere toekan
    succes met je schoonmaak
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super GAAF schuif kaartje heb je gemaakt Henriet!
    Dat heb je snel gedaan!
    Groetjes en fijn weekend met jullie zoon,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt een heel gave schuifkaart gemaakt met de toekan in het tropische woud. Succes met poetsen, en heel herkenbaar dat zoonlief thuis is, maar toch ook niet!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie schuifkaart heb je gemaakt. Jpheel mooi met de tropische vogel. Leuk model .inderdaad een goede uitleg van Marleen. Ik heb jaren terug ook eens een paar gemaakt. Het is mooi weer voor de grote schoonmaak… want. Buiten is er niet veel aan. Ben al weer kleddernat geregend op de fiets. En dat is niet de eerste keer deze week. Het is wel jammer dat het geen zomerweer is…. Succes met de schoonmaak en opruimen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig dat je zoon "thuis" is, lekker van genieten (de paar momenten dat je hem ziet 🤭)
    Ik vind je kaart super! Zo leuk die opvliegende toekan! (Veel leuker dan andere opvliegers, hahaha) de kaart is ook mooi aangekleed met bladeren en bloemen, top gedaan! Je bent erg snel voor de challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke schuifkaart, gezellig met de toekan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Wat ben je razendsnel, zeg! En die uitleg is inderdaad heel duidelijk en niet moeilijk. Dank je wel voor het meedoen met ns van de Egel.
    En het is je goed gelukt. Gezellig een kind over de vloer, he? Geniet van jullie etentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent er snel bij zeg.
    Die uitleg van Marleen is erg handig, die heb ik ook eens gebruikt.
    Het is een super leuk kaartje en daar zal Liselot niet anders over denken, denk ik😊.
    Grote schoonmaak, heerlijk om te doen en met deze temperaturen kan dat best, ook al is het "hoog zonder"

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie schuifkaart heb je gemaakt in deze tropische uitvoering met toekan. Gezellig om uit eten te gaan en de kamer is vast al klaar,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kaart. Echt zomers, nu het weer nog.
    En gezellig om met je zoon uit eten te gaan.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie schuifkaart, ga de uitleg ook maar eens bekijken.
    wellicht maak ik er ook een.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie schuifkaart heb je gemaakt,bedankt voor het linkje misschien ga ik er ook een maken
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat super mooi gedaan met die leuke toekan!! Echt een heerlijke schuif jungle zo.
    Geniet van de momenten met jullie zoon.
    Fijne zonnige week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Henriët,
    Wat een mooie schuifkaart. Heel leuk met de toekan. prachtig gedaan. Ik heb nog nooit eerder een schuifkaart gemaakt.
    Geniet ervan dat zoon er is.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen