woensdag 9 augustus 2023

Sail me away

Gisteren was het weer heel gezellig bij Monique. 's Middags kregen we gezelschap van haar kleinzoon Fender. En als Monique op haar blog opschep over haar kleinzoon dan zegt ze niks teveel. Wat een heerlijk ventje! Ze had een heel leuk project bedacht om te maken. Dat zien jullie later op onze blog langskomen.
Monique liet een heel leuk boekje zien dat ze had gemaakt (een soort harmonica boekje). Ik had tussendoor de maten opgeschreven en kon het niet laten 's avonds thuis meteen zo'n boekje te maken.


Voor de kaft snijd je stevig papier op 30x15 centimeter. Dit ril je op 14,5 en 15,5. Voor de binnenkant heb ik1x een stuk gesneden van 14x27,5 (dit is het eerste deel dat je op de linker kant vastplakt en 4x een stuk van 14x28,5 gesneden en deze gerild op 1 centimeter. Dit is steeds de plakstrook waarmee je hem aan de vorige pagina vastmaakt. 
Daarna sneed ik aquarelpapier van 13,5x13 en daar maakte ik een onderwaterwereld op.


Hier zie je een foto van de pagina in wording.


En dit is het eindresultaat. Met 4 kleuren inkt maakte ik vakjes door de inkt op mijn acrylblok te doen, nat te maken en toen op het papier te drukken. Na het drogen zette ik met een zwarte fineliner streepjes om ieder vierkant. Daarna maakte ik er met een stencil nog een patroontje op en stempelde ik met 2 verschillende stempels op de achtergrond. Vervolgens stempelde ik de leuke stempels van Marianne Design op een apart papier, kleurde ze met aquarelverf en knipte ze uit. Ik heb ze verhoogd opgeplakt en achter de cirkels zit zwart naaigaren. Het tekstje is van Pronty en de stempel megt augustus is volgens mij ook van MD.


Hier zijn jullie het boekje nog een keer en nu zie je mijn gemaakte pagina er in zitten op bladzijde 8. Ik ga proberen iedere maand iets toe te voegen aan dit boekje wat voor mijn gevoel past bij die maand.

Ik laat deze pagina meedoen bij Creative Artist Mixed Media Blog waar alles mag en bij We love 2 create waar ook alles mag.

8 opmerkingen:

  1. Super leuk Henriët !!!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boekje ziet er leuk uit met een mooie augustus pagina!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi boekje heb je gemaakt, een leuk idee om voor iedere maand een pagina te maken. De pagina van augustus is heel mooi geworden, een mooie achtergrond en knap kleurwerk op de stempelafdrukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi..... wat leuk! Komt me bekend voor, maar dat heeft Monique je misschien wel in vertrouwen verteld? En zo niet, dan hoor je het nog wel eens...
    En wat leuk dat Fender ook even kwam. Heel leuk dat kleine spul he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boekje Henriet....leuk idee om er steeds iets leuks voor te maken en het in je boekje te plakken....wordt steeds mooier!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt suuuuuuuper leuk.
    Wat een leuk idee ook om elke maand iets te maken wat bij die maand past.
    Ik ben ook zó, dan heb ik iets leuks gezien en wil het meteen zelf proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk idee!!!
    mooie eerste pagina voor augustus.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely work. Very neat idea, Thank you for joining us at Creative Artiste this month. Hope to see you back here again soon. Judy DT

    BeantwoordenVerwijderen