woensdag 19 juli 2023

Knutseldate met Monique

Vorige week maandag kwam Monique weer gezellig naar Annen voor een knutseldagje. Ík had van alles en nog wat op tafel gezet en had zelfs bedacht wat we gingen doen: labels versieren. Gelukkig had Monique nog mooie stansen thuis om mooie labels te maken want uit mijn serie mist er eentje.
Ik maakte het mezelf nog wat moeilijker want ik had een stapeltje uitdrukvellen van de Action en bedrukt vellum klaargelegd en dat wilde ik ook gebruiken:


Ik begin met de grootste: achtergrond gemaakt met 2 kleuren blauwe inkt en een stencil van Pronty. Daarna visjes, en 2 soorten luchtbelletjes aangebracht met een stencil (ook van Pronty). Het zeepaardje uit vellum geknipt. De rest van de versiering komt uit het uitdrukvel.


Label 2 is een maatje kleiner. Hier ook een achtergrond met inkt en daarop water gespoten. Onderaan 2 strookjes kraft die ik heb gescheurd. De vlag, de meeuw en de vuurtoren komen van het uitdrukvel, de wolken en de zon zijn stansjes en de zeehond een ingekleurde stempel.


Label 3 is nog niet klaar........dat komt in de vakantie wel. Hier ook weer eerst een achtergrond met blauwe inkt en een stencil. Daar overheen eenzelfde maat label uit het bedrukte vellum. Hierop staan zeepaardjes, schildpadden en waterplanten. Die laatste 2 zie je al als stansjes op het vellum. Nu nog verder afwerken.

Monique maakte er iets heel anders van dus vergeet ook zeker niet bij haar te kijken. Het was weer een hele gezellige dag. Ik werd door Monique ook nog verrast met een mooie bos bloemen, een prachtige kaart en een zelfgemaakt doosje met lekkers. Dat was al een mooi voorproefje voor mijn verjaardag.

Nog een paar dagen en dan kom ik weer regelmatiger bij jullie langs op jullie blogs. Morgen mijn verjaardag vieren op school, 's middags alles voorbereiden voor het afscheid van groep 8 en dan vanaf 6 uur bbq en alle andere feestelijkheden voor groep 8. De gehaakte uiltjes waren gelukkig al een poosje klaar.
Donderdag de grote poets- en sopdag, alle meubels moeten naar 1 kant van het lokaal en 's middags afscheid van 2 collega's en 's avonds nog zorgen dat er een dyslexie-aanvraag de deur uit kan. Vrijdag laatste schooldag met een vossenjacht en dan vakantie. 

Kijken jullie ook nog even HIER voor mijn verjaardagscandy??

12 opmerkingen:

  1. Wauw, dat was een productieve dag voor jou.
    Ik vind ze stuk voor stuk erg leuk.
    Labels zijn ook altijd handig om op voorraad te hebben en met deze zomerse kan je vast wel iets de komende tijd (aan een kadootje hangen of opsturen, het kan beide)
    Leuk hè, samen knutselen!! Mijn moeder en ik gaan dat ook zeker weer oppakken van de winter. (Nu te "druk" met de camping)
    Wat een drukte bij jou de laatse schooldagen, poeh, ik word al moe als ik het zo lees.
    Maar wel veel leuke dingen te doen, behalve dat schoonmaken dan hè, hihi
    Daarna heb je héél lang vrij, ga er maar eens goed van genieten dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat gepubliceerd. Was ik het in alle drukte toch nog weer vergeten. Maar daar later over. Jouw labels zijn zo anders dan de mijne en net zo mooi! Ik ga gauw naar mijn zus nu, kerststansjes draaien. Fijne dag, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt. Hele mooie labels gemaakt en erg leuk opgemaakt. Inderdaad heel anders dan Monique. Je verjaardagskaart is onderweg. Misschien al aangekomen zelfs. Ik weet niet hoe snel de post in Drenthe werkt. Wij zitten een paar dagen aan het Stieltjeskanaal. … Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ps succes met de laatste lootjes voor dit schooljaar…

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Samen knutselen is altijd extra gezellig.
    Huh... Zijn die drie weken nu al om, bedankt voor de herinnering. Ik ga iets opsturen 📮
    Succes met de laatste drukke dagen 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat gezellig zo'n knutseldate, wat heb je mooie labels gemaakt met alle leuk zee thema's van visjes tot zeepaardjes
    succes met de laatste lootjes op school
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie labels. Alvast een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke labels in het zee-thema, heel mooi gemaakt., het was vast heel gezellig met Monique.
    Veel succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zijn ze geworden! Ik heb zo'n pret om het zeehondje op het tweede label, het lijkt net of hij ingegraven ligt in het zand.
    Succes met het laatste stukje schooljaar! Nog even doorbijten...
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke labels Henriët .
    Nog drukke tijden voor de vakantie.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt toffe labels gemaakt Henriët, leuk in dit zomerse thema. Nog veel plezier en succes de laatste schooldagen!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gaaf Henriet! Je wordt er steeds handiger in zie ik wel. Monique is ene goed juf natuurlijk. En wat klinkt die laatste week gezellig! Heel leuk allemaal. En dan je eerste dag van de vakantie jarig. Beter kun je je vakantie niet beginnen toch?

    BeantwoordenVerwijderen