dinsdag 25 juli 2023

Gastdesigner Kleuren met Potloden

Met mijn vorige blogbericht heb ik geloof ik wat verwarring gezaaid. Voor degene die denkt dat ik deze week met mijn laatste schoolweek bezig ben, die kan ik geruststellen. Het was een voorgeprogrammeerd bericht en even niet goed nagedacht over de tekst. Ik ben al volop aan het genieten van de vakantie!!

Een poosje terug werd ik op het blog van Kleuren met Potloden gekozen in de top 3. Dat betekent dat ik voor de nu lopende challenge een reminderkaart mocht maken:


Ik kreeg deze leuke gnome van Polka Doodles in mijn mail en mocht me daar mee uitleven. Ik heb hem ingekleurd met mijn Action potloden. Na het kleuren de gnome en de brievenbus uitgeknipt en met de papiertjes van MD verwerkt tot een gezellige kaart.
Ik blijf het inkleuren lastig vinden maar ik ga er zeker wel mee door. Ik word er zo lekker zenn van.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren met dit kaartje en als jullie nog kleurtips hebben dan houd ik mij zeker aanbevolen!

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart!!
    En ja inkleuren is ook niet mijn ding.
    Maar als je er zoveel rust van krijgt lekker doorgaan. En de aanhouder wint.
    Ik word zen van de moestuin.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele leuke kaart met de gnome! Kleurtip: niet opgeven, lekker door blijven gaan! En als je tijd over hebt, filmpjes kijken hoe een ander het doet, maar dan alsnog is het oefening baart kunst! Ik ben er ook nog steeds mee aan het 'stuntelen': ene keer lukt het beter dan een andere keer, maar dat mag de pret niet drukken... Hele fijne vakantie! Geniet van je vrije tijd

    Creatieve groetjes,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart met de gnoom. Het kleuren ziet er goed uit. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi kaartje met de leuke kabouter je hebt hem mooi ingekleurd, ik ben ook geen held met potloden en merk dat ik markers fijner vind, blijven proberen dan gaat het steeds beter
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaart met de gnoom.
    Mij lukt het kleuren ook niet altijd even mooi.
    Maar blijven oefenen, als je het leuk vindt.
    Fijne vakantie.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel leuke kaart! Wat jammer dat ze hem zijn vergeten te plaatsen op het challengeblog, of zat jij soms ook een maandje ernaast zoals ik? Je hebt de digi heel leuk ingekleurd, goed gedaan! Ik vind het kleuren ook niet altijd makkelijk, maar vind het wel steeds leuker om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Henriët,
    Wat een leuke kaart zeg. Zo mooi. Dat plaatje is ook zo schattig. Heerlijk genieten van vakantie. Heel fijn.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief kaartje.
    Ik hou erg van Gnomes, dus word ook altijd blij van kaartjes waar deze leukerds op staan.
    Je hebt mooi gekleurd vind ik. Als je er zelf met je neus op zit zie je vanalles, maar neem je afstand en kijk je later even dan zie je vaak dat het heel mooi is gekleurd.
    Tips die mij helpen:
    -Ten eerste gewoon blijven doen, zeker als je er zen van wordt. Oefening baart kunst, echt waar.
    -Kijk filmpjes op YouTube.
    -Ik begin met en lichte kleur, daarna eroverheen met en iets donkerdere kleur, maar dan niet over het hele gedeelte, maar alleen over bijvoorbeeld de zijkanten of juist over het midden en de zijkanten dan weer niet (ligt eraan hoe je de schaduw wil hebben).
    - Daarna weer iets donkerder, net zolang todat je tevreden bent.
    Daarna ga je met de lichtste kleur, (of met een neutrale kleur of bv wit) zachtjes over de hele tekening heen zo krijg je een mooi verloop.
    -Kijk veel naar ingekleurde tekeningen van anderen en bekijk hoe zij iets gedaan hebben.
    - Leg iets "glads" (tijdschrift of zoiets) onder je vel papier waar de tekening op staat die je gaat inkleuren, zo krijg je minder strepen of oneffenheden.

    Ik ben ook zeker geen ster in het inkleuren, maar...... heb er wel heel veel plezier in en daar gaat het om!!
    En, echt waar, hoe meer je het doet, hoe leuker je het gaat vinden en hoe beter het lukt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige ingekleurde kaart! Ik vind het ook leuk maar blijft lastig. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi kaartje Henriette en je kaart staat erin bij de gastdesigners

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kaart! En ja kleuren, hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat. Daphne gaf al een boel tips. Ik heb er nog een paar. Niet in streepjes kleuren, maar in kleine ronddraaiende bewegingen en veel laagjes om het intenser te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er een heel mooi kaartje van gemaakt Henriet....en kleuren doe ik ook niet vaak hoor....maar dit ziet er goed uit!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen