zondag 17 april 2022

Uilenpost

Op de beurs in Nijkerk kocht ik een stempel + stans van een uil van Gummiapan. Hiermee heb ik 2 labels gemaakt:


Voor het eerste label maakte ik een achtergrond van distress inkt. Ik knipte uit een insteekhoes een stukje plastic iets groter dan het label. Daarop deed ik de inkt. Het label spoot ik nat en daar legde ik het plastic bovenop. Een beetje wrijven en je krijgt een leuk effect. Even drogen met de heattool en herhalen met de 2e kleur inkt. Met een stencil en structuurpasta maakte ik de vierkantjes. Toen ze droog waren ben ik er voorzichtig overheen gegaan met een inktpad om ze wat kleur te geven. Met een stempeltje nog een randje aangebracht. De uiltjes gestempeld en ingekleurd met aquarelverf. Een tak uit kraft papier gestanst en daar de uiltjes op geplakt. Nog 3 tekstjes er bij geplakt.


Voor dit label de achtergrond op dezelfde manier gemaakt. Daarna met een stencil en inkt nog wat takjes en grassprietjes er op gemaakt en met een stempel nog wat ruitjes. Weer een uil op een tak en een tekstje om het af te maken. 
Deze labels komen binnenkort aan cadeautjes voor vrienden en buren hier uit het dorp. Want ja, als je in Annen woont ben je een Anneroele (of terwijl een Anner uil. De uil is het logo van ons dorp).

Ik laat het bovenste label meedoen bij Mixed Media Lovers. Mijn 2e inzending deze maand.

12 opmerkingen:

  1. wat een gave labels met de schattige uiltjes op de mooie zelfgemaakte achtergrond mooie kleuren
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige uiltjes en mooie labels heb je er mee gemaakt.
    Fijne paasdagen en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke uiltjes Henriët en je hebt twee mooie tags gemaakt. Inderdaad heel toepasselijk dan.
    Fijne Paasdagen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke labels met die Anner Oelen!! Heel leuk bedacht.
    Fijne paasdagen verder!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf allebei. Leuk dat dorpelingen Anneroele zijn en jij daarvoor een uil hebt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke labels heb je met de uilen gemaakt. Leuk om dit aan dorpsgenoten te geven... Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke labels.
    Mooie achtergrond.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja leuk die uil! Ik zag hem ook in Nijkerk. Heb je de grote of de kleine? Er waren verschillende.
    De labels zijn allemaal weer mooi. Je hebt echt de smaak te pakken he, met de inkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je krijgt steeds meer plezier met de inkt en je hebt talent vind ik.
    Zoals je het omschrijft lijkt het zo simpel, maar ik weet wel beter.
    De uilen zijn leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hele mooie kaart
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers
    dt mixed media lovers

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt! Leuk dat je meedoet met de challenge bij Mixed Media Lovers Challengeblog. Succes!! Hopelijk zien we je volgende maand weer?!
    Groetjes Ine (blogowner)
    http://creaine-cards.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke uilen! leuk verwerkt op de labels
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen