woensdag 27 april 2022

Kleurenkaartenteam: gebroken wit en kraft

Vandaag zijn we er weer met een nieuwe schakel van het KKT. En deze keer wist ik al een hele poos wat de nieuwe combi zou worden want ik mocht zelf de nieuwe kleur bedenken bij het gebroken wit van GerJanne. Ik koos voor kraft. Een mooie combi vind ik zelf.


Dit was de eerste kaart die ik maakte. Op een kraft kaart plakte ik jute en daarop kwam een gebroken witte cirkel die ik bewerkte met een stencil en vintage photo. Daarop uitgestanste bloemen die ik samen bond met een draadje van het jute. Nog een tekstje op gebroken wit er bij en klaar was deze kaart.

Daarna maakte ik ook nog een tweede kaart:


De basiskaart is gebroken wit. Daarop kraft papier waarvan ik de rechterkant bewerkte met vintage photo en een stencil. Aan de linkerkant eerst een stuk gebroken wit met een gescheurde rand en daarop weer kraft eveneens met een gescheurde rand. Daarop een boom gestempeld met vintage photo. De tekst gestempeld op vellum en deze strook aan 1 kant vastgezet met een plaksteentje.

Leuk om met deze combi te werken. Ik zou nog wel een poosje door kunnen gaan maar ja, de tijd he.....

25 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten Henriët, heel mooi de jutte op de kaart, ook de condoleance kaart is prachtig. Wat een leuke mixed media creatie heel mooi deze bloemen, je kaart voor de sketch heel leuk met de vis attributen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vakantie tijd bedoel je....🤣
    Je kaarten zijn mooi en ik ben ook weg van deze combi! Goed gekozen! Leuk met die gescheurde randen, geeft een wat rommelig effect en daar houd ik soms wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten Henriët.
    Leuke achtergrond weer.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaarten heb je gemaakt een deze kleuren combi, ik vind vooral de eerste met het jute erg leuk,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had er juist dat moeite mee, ik vond het gauw zo saai worden.
    Maar ik heb niet gedacht aan Kerstkaartjes of condoleance kaartjes, dom dom.
    De kleuren zijn heel mooi maar ik dacht weer te moeilijk.
    Jij maakte 2 mooie kaarten, vooral die met het jute vind ik heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie, stijlvolle kaartjes in de KKT-kleurtjes!
    Jute is ook prima te gebruiken, goed bedacht...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie kaartjes met het kraft/wit altijd een mooie combinatie , leuk met het jute
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. twee hele mooie kaarten, geven mij inspiratie voor de volgende keer . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar heb ik ook nog aan gedacht om jutte te gebruiken,
    Prachtige kaart
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaarten!! Dat jute is er super bij. Jammer dat ik daar niet aan gedacht hebt.
    Fijne koningsdag verder!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt in de mooie KKT kleuren Henriet....mijn lievelingskleuren!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee kaartjes met dezelfde kleuren en toch heel anders. Het 1ste vind ik het mooist. Bedankt voor je kleurkeuze deze maand, ik vond het een leuke combinatie.
    Groetjes en nog een fijne dag
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi allebei! Het is ook zeker een mooie combinatie.
    De gescheurde rand op de condoleancekaart is heel mooi symbolisch, het jute geeft een stoer tintje aan de bovenste kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij een mooie kaart gemaakt, zeg. Echt tof!!!
    Awesome card
    Ik ben nu te vinden onder mijn nieuwe blognaam Claudia's kaartjes met een nieuw URL: https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    grtjs Claudia

    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaarten, mooie met die jute.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooi kaarten. Inderdaad een super mooie kleuren combinatie. Lijkt erg leuk bij elkaar en zo stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. idd een hele mooie combi kraft en gebroken wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt een prachtige combi gekozen, Henriët en je maakte ook twee heel mooie kaarten! Leuk met dat jute en die andere met dat mooie stencil! Heel geslaagd.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank je wel voor deze combinatie, ik hou ervan. Wat gaaf met die jute erop, goed bedacht. Mooi het bosje bloemen op de cirkel. De tweede is stemmig, leuk de gescheurde randen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. 2 Hele mooie kaarten Henriët. Daar heb je even op kunnen broeden dus.... Ik heb vandaag heerlijk gewandeld, geknutseld en koningsdag gekeken op televisie. Heerlijk dat we allemaal weer ons gang kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie combinatie had je uitgezocht. Jouw kaartjes zijn heel mooi. Vooral de eerste met het jute vind ik heel tof.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey Henriet,
    Wat een geweldige kleurencombo heb jij gekozen, ik was er best blij mee... En hoe leuk is het dat je jute op jouw kaart hebt verwerkt! Ben helemaal fan!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. beide kaarten vind ik zo ontzettend leuk, mooi hoe je gewerkt hebt met het jute en de scheurrandjes, super! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gave kaarten zeg, de 2e met die scheur vind ik op een 1 of andere manier zo treffend weergegeven. Je voelt je ook verscheurd als je ene dierbare verliest. groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De eerste is Super prachtig! Dat jute geeft heel leuk! Takjes met bloemen stelen de show x

    BeantwoordenVerwijderen