maandag 11 april 2022

Mixed Media Maandag

Ik ben zo blij met mijn vogel stempel van Ludiec. Het is een vogeltje waar ik vrolijk van word. Dit keer maakte ik er een Blauworstje mee:


En dat het een Blauwborstje werd had een reden. Twee weken geleden hebben we een wandeling gemaakt vlakbij Slochteren bij het Roegwold. Daar maakte ik deze foto:


En toen moest ik 's avonds wel een Blauwborstje kleuren.
De vogels is ingekleurd met aquarelverf. De achtergrond is gemaakt met distress-inkt. Aan de bovenkant had ik met blauw en een sjabloon van MD een wolkenpartij gemaakt. Helaas zie je daar niet heel veel meer van omdat ik de zon er overheen heb gemaakt. Zwarte spetters aangebracht en een tekstje. De basiskaart is groter dan het gedeelte met de vogel. Geeft een leuk effect vind ik.

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart en leuk dat je een blauwborstje gezien hebt (en zelfs op de foto kon zetten)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende kaart, mooi geverfd met aquarelverf..
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk vrolijke kaart! En weer wat geleerd, wij (mijn man en ik) hadden nog nooit van een blauwborstje gehoord.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kaartje en wat een leuke vogeltje, ik had hem even gegoogeld, ik kende hem niet, fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi kaartje met de mooie stempel je kan er zeker veel kanten mee op mooie achtergrond heb je er bij gemaakt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto en wat heb je het vogeltje mooi ingekleurd, je kunt meedoen aan de challenge van Carlin's Kaartenparadijs, daar vragen ze een kaart volgens foto..
    En dan die assistentes, ik had gevraagd om de huisarts, want ik weet dat dat oor altijd problemen geeft, maar nee, dat kon de assistente ook wel. Ik word echt helemaal gek van dat oorsuizen, kan niet slapen en slik nu slaapmedicatie..
    Ik hoop dat je arm snel weer hersteld,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip van de challenge. Alkeen mag er dan geen tekst op de kaart staan.

      Verwijderen
  7. Prachtige stempel kaart met de vogel.
    Mooie achtergrond heb je weer gemaakt.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart, ik hoor hem bijna zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wauw wat mooi gemaakt. Ik ben dol op vogeltjes maar nog nooit een blauwborstje gezien, nu dus wel hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend....het echte vogeltje en het vogeltje op je kaart Henriet!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het is een prachtige kaart!! hele mooie achtergrond en ja vogeltjes zijn altijd leuk op een kaart. even het vogelboek erbij gepakt. manlief kende dit vogeltje wel.
    blijkbaar ook nog 2 verschillende: roodgesterde borst en wit gesterde borst. kan op je foto niet zien welke van de 2 het is.
    leuk! groet Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kaart. Mooie achtergrond. Wat knap om dit vogeltje zo op de foto te krijgen... groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat leuk gedaan! Het is ook een leuke vogelstempel. Je kunt er allerlei verschillende van maken. Leuk. EN ja, de blauwborst leeft ook in Noord-Holland. We hebben hem helaas niet gespot daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw, wat een mooie vogel!!
    Wat goed dat je het zo mooi na kon maken.
    Prachtige kaart, ik snap wat je bedoeld met vrolijk worden van deze stempel, want ik heb dat ook, hij zit zo uit volle borst te zingen, dat is het denk ik.
    Ik wilde je ook toen voor de challenge van Carlin's, maar inderdaad, geen tekst......

    BeantwoordenVerwijderen