donderdag 4 mei 2023

52 weeks to Christmas week 18

Later dan jullie normaal op donderdag van mij gewend zijn hier dan toch nog een kerstkaart voor 52 weeks to Christmas:



Het achtergrondje lach nog klaar en daarbij stanste ik een kerstboom in bijpassende rode kleur en de sneeuwman mocht met eenzelfde rode sjaal om in de cirkel staan stralen. Het woordje winter hoort bij de cirkelstans Fijne Feestdagen van MD. Nog een paar houten sterretjes om het helemaal af te maken.
Ik laat deze kaart ook meedoen bij Girlz creative chrismas challenges waar deze week alles mag.

Deze tweede vakantieweek verloop voor mij wat anders dan gehoopt/gedacht. De week voor de meivakantie had ik mij ziekgemeld op school omdat ik koorts had. En dan is een klas met 29 kinderen geen succes. De vrijdag voor de vakantie wel een poosje naar school geweest voor de verjaardag van onze directeur. Vanaf die dag begon ik ook met hoesten. Maar de week vakantie in België verliep zonder koorts maar wel nog steeds veel hoesten.
En afgelopen maandag toch weer koorts. Afspraak gemaakt bij de huisarts en haar oordeel was duidelijk: een flinke luchtweginfectie en mijn saturatie was ook te laag. Nadat ze nog met een vingerprik mijn ontstekingswaarden had getest ging in naar huis met een kuur Prednisolon en kuur Peniciline. En het advies om vooral rustig aan te doen. Nou......dat lukt ook wel want ik hoest me de longen uit het lijf en ben al bekaf van een loopje naar het toilet.
En ik dacht vanochtend dat het een goed idee zou zijn om deze kerstkaart af te maken. Het boompje stanste ik om 10 uur vanochtend en om 4 uur vanmiddag was ik klaar. Echt in etappes gemaakt vandaag.

En manlief verdient echt de hoofdprijs, Die heeft voor en achter al het onkruid tussen de tegels weg gehaald, alle grasrandjes bijgewerkt en de bloembakken onkruidvrij gemaakt. Dat is normaal gesproken mijn voorjaarsklus en ik weet hoe zo'n hekel hij er aan heeft. Echt een topper die kanjer van mij!!!

24 opmerkingen:

  1. Je hebt er ondanks de etappes toch een leuke kaart van gemaakt!
    Veel beterschap!
    Lief dat manlief je taak heeft overgenomen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstkaart heb je gemaakt
    Heel veel beterschap hopelijk knap je snel op
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar Henriët, rustig aan doen dan komt de kaart toch nog af! Je hebt een leuke kerstkaart gemaakt met de vrolijke sneeuwpop. En je man verdient een pluim! Sterkte en wordt maar snel weer beter.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou wat knap dat je er dan toch bij bent vandaag met deze leuke kerstkaart Henriët. Heel mooi gemaakt en lief van je man dat hij die klus geklaard heeft. Heel veel beterschap gewenst.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt het echt goed te pakken geloof ik Henriet....ziek eerst maar goed uit hoor!
    Je kaartje is prachtig....maar je hebt het in etappes moeten maken....dat zijn we niet gewend he!
    Groetjes en heel veel beterschap hoor,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeiedag! Dat is niet mis, prednison en penicilline. Je kreeg dus een paardenmiddel van de huisarts. Hopelijk voel je je snel beter! Toch geen complicatie ven het Coronavirus?
    Je kaartje is leuk!!
    En wat goed van Dirk. Klussen doen die je niet leuk vindt, vallen soms mee.... was dat bij hem ook zo??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. och wat vervelend, zoals gerjanne al schrijft een paarden middel hopelijk knap je gauw weer op.
    een leuke kerstkaart,
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vervelend , beterschap en dat die hoest gauw over gaat.
    Een leuke kaart ook al moest het in etappes.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O dat is niet fijn, beterschap! Knap dat je toch nog, ook al was het in etappes, deze leuke kaart hebt weten te maken.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohjee, Henriët. Dat is niet best zeg. Beterschap, dat het maar heel snel beter mag gaan. Je kaart is wel heel leuk geworden. Mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed dat je man die vervelende klus voor zijn rekening nam..
    Dan ben je flink zie als je deze medicijnen kreeg, heel veel beterschap. Ik vind je kaartje met de rode details echt top!
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vervelend, hoop dat je gauw opknapt en toch nog een mooi kaartje weten te maken.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg leuk geworden. En ik hoop dat je je snel weer wat beter bent. Je hebt het goed te pakken.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zeg, dat klinkt heftig, heel veel beterschap!
    Wat super van je man dat hij jouw klus heeft gedaan terwijl hij er een hekel aan heeft.
    Je hebt een superleuke kaart gemaakt, de sneeuwpop staat zo enthousiast te zwaaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toch nog in etappes een kerstkaart gemaakt ....rustig aan maar, het hoesten put je zo uit!!
    lief van je man dat zijn behoorlijke karweitjes...
    Beterschap Annemarie en Merit DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooi kaartje leuk de rode details erop en de schattige sneeuwpop erbij
    vervelend hoor als je zo loopt te hoesten, heel veel beterschap
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi met dat rood, dat knalt op deze kaart.
    Nee joh, niet een lange nasleep van je ziek zijn!! Bah.
    Wij kunnen heel slecht voor onszelf zorgen, vinden altijd dat we door en door en door moeten, maar nu ben je terug gefloten door je lichaam.
    Doe alsjeblieft rustig aan en ziek goed uit nu, want anders blijf je er lang last van houden. (Ik ben 3,5 jaar geleden een paar dagen opgenomen geweest in het zkh met soort gelijke klachten, dus echt, uitzieken)
    Nu alleen aan jezelf denken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk dat rood in de hoofdrol !!!!
    Take care !
    En heerlijk je tuinklus geklaard !
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind je kaartje top hoor! Leuk met dat rode boompje op de voorgrond! Vervelend dat hoesten! Hopelijk gaat het snel beter met de kuren. En fijn dat je man de tuin heeft gedaan. Is inderdaad altijd een zware klus! Gezellig dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel veel beterschap, wat fijn dat je man de klus heeft geklaard, in goede en slechte tijden. Als ik het zo hoor, moet je het vooral rustig aan doen, en duurt het nog wel even voor je weer helemaal de oude bent. Sterkte. Je kaartje wat je in etappes hebt gemaakt is wel heel mooi geworden. De sneeuwpop staat echt in de hoofdrol. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ellendig, Henriët, dat je een luchtweginfectie hebt. Gun jezelf de tijd om goed op te knappen! Wel fijn dat je toch een vakantie zonder koorts in België hebt gehad.
    Je kaartje is heel erg leuk, knap om het zo in etappes te maken (doe ik ook, trouwens...)
    Wat fijn dat je man het onkruid heeft gewied. Die van mij is ook zo'n topper en steun en toeverlaat sinds ik met post covid klachten kamp.
    Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ai dat klinkt heel naar veel beterschap en pas goed op je zelf. je kaart is heel leuk geworden met de schattige sneeuwpop.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi kerstkaartje!!
    En heel veel beterschap toegewenst. Hopelijk mag je snel weer opknappen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen