zaterdag 28 januari 2023

Uitdaging met Gerjanne

Het was de afgelopen weken, op de kerstkaarten na, erg stil op mijn blog. Dat komt omdat ik het druk had met de maandelijkse uitdaging met GerJanne. Zij stuurde mij voor januari de volgende opdracht: Maak een kaart met minimaal 3 vouwen. Thema: verjaardag. En daar ging het mis.......

Ik ging heel enthousiast op zoek naar een modelletje met meer dan 3 vouwen, maakte de basis en leefde me toen helemaal uit met het strandthema....... En pas bij het plaatsen van dit bericht las ik de mail van GerJanne weer door. Wat nu, want toen ik dat ontdekte was het zondagochtend, die middag gingen we naar Leiden, de maandag zat al vol gepland en de rest van de week moest ik werken dus ook niet echt knutseltijd. Dat appte ik GerJanne en ik kreeg toestemming om het toch te plaatsen. Maar dat was eigenlijk ook mijn eer te na en dus heb ik tussen de bedrijven door toch nog een kaart met 4  vouwen en het thema verjaardag weten te maken:


Zo ziet het kaartje er uit als het gesloten is. Vrij eenvoudig met 2 soorten dp een bloem en een touwtje.


Als je het touwtje open doet en je het bovenste flapje opent zie je dit. Ik heb bewust op de rechte vlakken die je nu ziet niets aan versiering gedaan omdat ik dan de voorkant niet meer mooi vond als de kaart helemaal dicht is. En als je hem helemaal opent is er toch genoeg te zien:


In het midden een zilveren kan gevuld met bloemen en takjes. Links en rechts ook een bloem en daarbij een stokstaartje. In het midden ook nog een lieveheersbeestje. Op het onderste flapje komt t.z.t de leeftijd van de jarige als ik zeker weer naar wie hij gaat.

Een beschrijving van dit model vind je hier.
Ik ben heel benieuwd hoeveel vouwen GerJanne in haar kaart heeft en of zij zich wel aan het thema heeft gehouden. Nu snel bedenken wat we in februari gaan maken want dan ben ik weer aan de beurt om iets te bedenken.
Ik laat deze kaart meedoen bij Girlz Creative Crafts waar ze meer dan 1 vouw in je kaart willen zien.

18 opmerkingen:

  1. Zoooo.....dus het is mijn schuld dat het zo stil was op je blog😂🤣😂🤣😂En ik maar denken dat we een heel makkelijke opdracht uit te voeren hadden...misschien omdat ik al in mijn hoofd had welk model ik wilde maken....tip voor jou!
    Je kaart is superleuk! Echt weer een model dat ik ook wil uit proberen. De binnenkant is zo verrassend! EN leuk detail: we hebben hetzelfde papierblok gebruikt ..Fijn weekend. Lekker bij komen van deze uitdaging!😁😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een leuk model mooi dp en de binnenkant is ook super. Ik heb hem opgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart, zo leuk met de verrassing binnenin!
    Ik ben nu ook wel benieuwd naar de strandkaart.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De binnenkant is zo anders dan de rustige buitenkant en toch past het perfect bij elkaar, heel knap gedaan. Ik vind het een supermooie kaart, het is niet te zien dat je hem nog last-minute tussendoor hebt gemaakt. Gaaf met de grote bloemen en het stoere touwtje, het model is ook tof. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het strandkaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat super leuk gedaan met verrassende binnenkant. Tof om elkaar zo elke keer weer uit te dagen.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, dat heb je nog even snel voor elkaar gebokst, heel erg leuk gedaan met dit verrassende modelletje en de gave binnenkant. En een geluk dat juf Gerjanne niet heel streng is;-)
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi kaartje met de schattige stokstaartjes, leuk modelletje is het geworden
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie verassende binnenkant. supermooi gemaakt., je hebt je erg leuk uit laten dagen. De kaart is prachtig een heel mooi model met meerdere bouwen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh meid wat een stress! En ja het zou mijn eer ook te na zijn verjaardagsthema is verjaardag! Maar dat je, je in allerlei bochten moest wringen is aan je kaart absoluut niet te zien. Wat een vrolijkerd met al die bloemen in zilveren kan en bij de stokstaartjes! Deze krijgt vast een goede bestemming en het model vind ik super!!! Lekker relaxen maar Henriët en genieten van je weekend.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh oh , wat ellende met een kaart en de tijd.
    En alles is goed gekomen.
    Je maakte een prachtige kaart Henriët.
    De binnenkant is ook al zo leuk.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is wel een superleuke kaart geworden met de grote vaas met bloemen en de grappige stokstaartjes.. Heel mooi gemaakt..
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke kaart en wat simpeler na te maken als die van GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ondanks alle "stress" en paniek heb je een prachtige kaart gemaakt. een heel leuk model!!
    laat je de strandkaart ook zien/ ben er wel heel nieuwsgierig naar.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaart is het uiteindelijk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zooooooo, dit is een heel leuk model!!
    Wat een verrassende en leuke binnenkant zeg.
    Ik ben helemaal verliefd op deze kaart!!
    Haha, ik moet wel ontzettend leggen om je bericht, het zou mij ook op deze manier kunnen gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat een leuk model kaart Henriët. Wat een verrassing als je de kaart opent... De stokstaartjes zijn super leuk en dan al die mooie bloemen.
    Leuk dat je meedoet aan onze challenge bij Girlz Creative Crafts.
    Groetjes Antje
    DTGCC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie verjaardagskaart! Leuk modelletje.
    Tof dat je meedoet met onze challenge meer-dan-één-vouwkaartje!
    Groetjes
    Nancy
    DT GCC

    BeantwoordenVerwijderen