zaterdag 24 april 2021

Uitdaging met GerJanne (deel 1)

Het is de laatste zaterdag van april dus zijn GerJanne en ik er weer met onze maandelijkse uitdaging.
Vorige maand kwam GerJanne met de opdracht om 3 kaarten te maken en toen schreef ik gekscherend dat het nu moeilijk werd om haar te overtreffen met de volgende uitdaging. Maar......het is gelukt want deze keer moeten er geen 3 maar wel 4 kaarten gemaakt worden. Dit was de opdracht die ik GerJanne stuurde: 

- we gaan deze keer 4 kaarten maken. Formaat en vorm zijn vrij.
- op iedere kaart moet je 1 seizoen laten zien (vandaar dus 4 kaarten)
- je moet 1 dier (stempel of stans) gebruiken die op iedere kaart terug te zien is.

Verder ben je helemaal vrij in het gebruik van technieken en materialen.

Vandaag laten we de kaart van de lente en de zomer zien en volgende week zijn we er weer met de herfst en de winter. GerJanne kwam wat in tijdnood en dus hebben we de uitdaging maar even in tweeën geknipt.

Ik maakte het mezelf niet gemakkelijk door te kiezen voor ronde kaarten met de cirkel-layout van Marianne Design.


Als eerste de lente. En hoewel ik helemaal niet van honden houd koos ik toch voor de hond op mijn kaarten. Is het geen schatje deze Dalmatiër? Met vrolijk lente papier en een mandje vol sneeuwklokjes is het volop lente.


Na de lente komt de zomer en hier is het lieve hondje lekker op het strand. Er varen zeilboten op zee en de parasol zorgt voor wat schaduw. De hond kan straks lekker verder spelen met zijn emmertje met zand.

Ik heb met erg veel plezier aan deze kaarten gewerkt. Zo leuk om steeds te kijken hoe je een seizoen het beste uit kunt beelden met leuke stansjes. Wat hebben we toch een leuke hobby!
Gaan jullie ook nog even bij GerJanne kijken? Ik ben heel benieuwd wat zij er van gemaakt heeft. Ook rond of vierkant en voor welk dier heeft ze gekozen??
En volgende week zaterdag laten we onze herfst- en winterkaart zien!

28 opmerkingen:

  1. wat een leuke uitdaging zo leuk hoe je het hondje hebt verwerkt op de layoutmal leuk idee om er een strand tafereeltje van te maken met de bootjes en zo de mand met sneeuwklokjes is ook leuk
    ga zo ook even bij gerjanne kijken
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat heb je heel erg leuk gedaan Henriet....inderdaad een leuke opdracht!
    Mooie kleuren op allebei de kaartjes.
    Ik ga nog even bij GerJanne kijken.
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n uitdaging en twee super gave kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze twee zijn al ontzettend goed gelukt! Je ziet meteen om welk seizoen het gaat. Ik houd ook niet van honden, nog van katten, maar ik heb ze beiden in mijn collectie en gebruik ze regelmatig, ze zijn zó ontworpen dat ze niet te weerstaan zijn. Moet je nu dit koppie eens zien, zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke uitdaging en je uitvoering is heel erg mooi geworden.
    Vooral die zomer kaart is zo lekker vrolijk. Liefs, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom net bij GerJanne vandaan en vond haar kaarten heel erg leuk maar deze zijn ook heel erg leuk. Zo lief dat hondje.
    Fijn weekend en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt, in de tuin en aan zee hebben jullie allebei gebruikt, ben benieuwd hoe dat in de herfst en de winter is . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaarten Henriet
    Mooi model en zo leuk dat hondje in dechoofdrol!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke uitdaging, heel leuk verzonnen.
    Het hondje op je kaart geniet al volop van het mooie weer.

    Groetjes,
    Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuke challenge en wat een gave kaartjes laat je hier zien! Ik ben nu al nieuwsgierig naar de herfst- en winterversie!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat twee mooie kaarten zijn dit geworden Henriet. De vakjes leuk opgevuld. De diertjes zijn leuk op dit soort kaarten. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook jou lente/zomer kaartjes zijn enig Henriët, jullie hebben allebei goed je best gedaan! Ze zien er prachtig uit! Fijn weekend hoor,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke uitdaging bedacht je, jouw kaarten zien er ontzettend leuk uit, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Twee leuke lente / zomer kaarten.
    Leuke uitdaging zo.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn het schattige kaartje zo leuk het hondje, mijn zusje was gek op dit ras honden, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuke kaartjes! En een leuk idee om dit te doen! Deze met de hondjes vind ik ook heel leuk geslaagd! Ik hou wel van hondjes dus vind ze super lief! Bij Ger Janneke ook al zulke leuke beestjes! Een leuke uitdaging voor jullie! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend leuk! Alles wat ik bedacht had, maar geen hondje! EN hij is zo schattig, deze kleine Dalmatiër. En je ronde stans is er natuurlijk perfect voor met de vakjes. Heb ik helemaal niet aan gedacht. Zo leuk dat je hondje op het strand terecht kwam, hihihi....
    Toen ik bedacht dat Momfer de hoofdrol zou gaan spelen, had ik al allerlei tafereeltjes in mijn hoofd, maar meer als 1 plaatje, dus op een vierkant kaartje. De andere twee worden ook vierkant, hoewel ik nu over de herfst twijfel. Winter is zo goed als klaar, omdat ik die al in mijn hoofd had zitten...
    Fijn dat ik ook een week extra heb om weer wat voor jou te verzinnen...4 kaarten worden het niet, hoor. Ook niet meer, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh! Ze zijn leuk zeg. Ik ben fan van deze dalmatiër. En de ronde kaart is prachtig, je kunt er lekker veel leuks in kwijt. Ik ben benieuwd naar de andere 2 seizoenen! Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt een leuke uitdaging bedacht en laat hier al twee mooie seizoenen zien. Ik ben dol op honden dus voor het gebruik van deze leukerd krijg je van mij extra punten hihi. Ik vind het hele mooie kaarten geworden Henriët.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke uitdaging heb je deze keer bedacht Henriët,

    Superlief en mooi met dit lieve hondje in de ronde mal.
    Niet te zien dat je niet van de honden bent.

    Ben nieuwsgierig naar je herfst en winter variant.

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw super leuke kaarten, ben benieuwd naar de andere twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk!!!
    Hou jij niet van honden? Dat wist ik helemaal niet.
    Ik ben al bij GerJanne geweest, ik zij heeft de zomer op het strand, logisch natuurlijk, maar jou hond is heerlijk aan het spelen met water en zand, waar de Mol van GerJanne net omhoog komt kijken.
    Wat een leuke uitdaging heb je verzonnen, maar ook héélmoeilijk vind ik.
    Ik hoop maar dat mijn moeder dit niet leest, want het zou haar nog op ideeën kunnen brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een super leuke en schattige kaartjes! Ik hou niet van muizen in huis maar ik zet ze wel heel vaak op een kaartje!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wel een heel leuk idee!! Maar ook een echte uitdaging.
    En heel mooi geworden!!
    Succes met je laatste weekje. Hier nu vakantie (2 weken helemaal) en die week erna gaan ze alleen di en woe naar school. Bijna een halve zomervakantie dus.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kaarten.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Toch stress in de tent dus... 4 Kaarten is ook wel heel veel maar de eerste 2 die je laat zien zijn geweldig! Ben benieuwd naar de herfst en de winter.
    Fijne dag, veel plezier met fietsen en foto's maken.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze zijn alle 2 zo leuk. Ik heb die mal nu ook, en nu al mijn favoriet, haha. Ben benieuwd naar je 2 andere kaarten.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen