vrijdag 2 april 2021

JA

Goede vrijdag vind ik een goede dag om kaartjes te maken! Vanochtend al de boodschappen en andere klusjes in huis gedaan en vanmiddag lekker aan de knutsel. Manlief is aan het werk, muziekje van mijn favoriete zanger (Erwin de Vries)  klinkt door de kamer, kopje thee en chocola binnen handbereik en dan lekker aan de slag met papiertjes en stansjes.

Ik gebruikte voor deze kaart de sketch van The Sketchy Challenges en papiertjes uit een blok van de Action. Het is een anders dan anders trouwkaart geworden maar ik vind het effect van de blauwe vogeltjes bij de kleuren van het papier wel erg leuk.

Gisteren schreef ik dat het nootjes schieten bij mijn vader niet doorgaat komend weekend en daar werden wat vragen over gesteld. Het is een typisch Drents/Gronings gebruik tijdens Pasen. Op een vlakke ondergrond worden  walnoten op een rij neergelegd en die moeten dan met een grote ijzeren kogel geraakt worden. Maar......als je de noten vooraan er af schiet en achteraan blijven liggen krijg je geen punten. Het gaat echt om de achterste noten of alle 10 de noten in 1 keer natuurlijk!
Wij deden dit altijd met Pasen bij mijn vader op de oprit of in de garage bij slecht weer. Hapje en een drankje er bij...... Helaas door corona nu dus voor het tweede jaar op rij niet. Hopelijk volgend jaar weer!

13 opmerkingen:

  1. Het is een mooie anders dan anders kaart geworden;-) De vogels komen prachtig uit op dit papier. Leuk toch dat elke streek zo zijn eigen gebruiken heeft tijdens bepaalde feestdagen. Jammer dat het dit jaar ook niet door kan gaan.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren hoor, ik vind dit wel wat hebben, een beetje exotisch! Is weer eens wat anders dan al die standaard trouwkaarten.
    Ondanks dat het nootjes schieten niet door kan gaan wensik je toch fijne paasdagen!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart zo !!!
    Wat leuk , nootjes schieten....
    Nooit van gehoord.
    Fijn Paas weekend !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke kaart met de vogels past er goed bij .
    Kan het nootjes schieten ook niet , maar jammer dat die traditie niet door kan gaan dit jaar , raken er bijna al gewend aan.
    Maar ondanks alle dingen die niet door kunnen gaan ,fijne paasdagen en maak er maar wat van.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die parkieten zijn zo leuk, ik gebruik ze ook graag als liefdesduo. Deze kleuren inderdaad heel mooi met het dp.
    Geinige traditie hebben jullie, zo jammer dat jullie steeds meer ongeoefend raken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart, het dp geeft een hele warme uitstraling en het parkietjes zijn zo leuk samen. Je ronde lente kaartje is een schatje, heerlijk lente. Jammer dat er weer een jaar is waarin jullie je traditie niet kunnen uitvoeren.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi deze niet traditionele trouwkaart! Dat papierblok heb ik ook en nog niet veel gebruikt. Maar de kleuren zijn wel heel warm.
    Ik heb nog nooit gehoord van dat gebruik. Meer Gronings dan Drents denk ik? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart met de mooie parkieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige kaart! Het designpapier past echt perfect bij de blauwe vogeltjes!
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi kaartje met de vrolijke parkietjes op het mooie dp papier, leuke sketch heb je gebruikt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een onwijs leuke parkieten!
    Ik vind ze perfect passen bij de papiertjes. Ze vallen goed op zo!
    Fijne Pasen.
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful card 🙂 Thanks for your participating at The Skechy Challenges. Hope you participate in our next challenge. DT Veronique

    BeantwoordenVerwijderen