vrijdag 16 april 2021

Knutseldate bij Monique

Zoals jullie al hebben kunnen lezen had ik dinsdag een knutseldate bij Monique. Even na 10 uur tufte ik in mijn autootje haar kant op. We wonen maar 20 minuten bij elkaar vandaan maar het is een mooie route. Veel rechtuit, maar onderweg is genoeg te zien. 
Bij Monique binnen gingen we gelijk richting haar prachtige knutselkamer. Ze had weer iets leuks bedact om te maken. En deze keer niet met inktjes maar met verf:

We begonnen met een notitieboekje te versieren:


Eerst een laagje gesso aanbrengen, dan uit de losse pols 3 kleuren verf aanbrengen, stukjes papier uit een oud boek toevoegen, een in stukken gescheurd theezakje, stempeltjes, een uil gestempeld en ingekleurd op wax-papier, accentjes aanbrengen met wasco - verhitten met de heattool en met je vinger uitwrijven en nog tekstjes toegevoegd.
Voor mij allemaal nieuwe technieken maar wat vond ik het leuk om te doen! Zo veel geleerd. Vooral dat je niet bang moet zijn om te doen. Fouten maken kan bijna niet.
Een groot compliment kreeg ik van een mede-blogster die Monique ook goed kent. Ik stuurde een foto van de voorkant van mijn en Monique haar boekje en vroeg of ze kon raden wie welke boekje had gemaakt. En ze zei: de uil is van Monique. Als dat geen compliment is! (of is dit nu wat men bedoeld met 'in het werk van de leerling herkent men de meester?')

Het boekje kreeg natuurlijk ook nog een achterkant:


Hier geen stempel op wax-papier maar wel alle andere technieken toegepast.
Na de heerlijke lunch stond er nog een opdrachtje te wachten: op dezelfde manier als bij het eerste boekje de voorkant van een klein kladblokje versieren:


Hier merkte ik al dat ik wat vrijer werd en het makkelijker werd om met de verf, de gesso en alle andere spullen in de weer te gaan omdat ik nu een beetje wist wat de bedoeling was.

Bedankt Monique voor de gezellige dag! Ik heb veel geleerd en vond het geen enkel probleem dat je de inktjes had ingeruild voor verf.
Onze volgende dat staat al weer in de agenda.


12 opmerkingen:

  1. wat een mooi kaartje wat een mooie bij elkaar passende kleuren leuk om weer eens wat nieuws uit te proberen en zeker als het dan ook goed lukt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend gespeeld met de verf vind dat zo knap gedaan, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat heb je dit mooi gemaakt. Leuk om eens nieuwe technieken uit te proberen. Vaak ben je te kritisch op jezelf, want eigenlijk is er toch geen goed of fout, gewoon lekker bezig zijn 😉.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was het leuk en wat zijn je boekjes mooi geworden. Zo op de foto is het net of de uil eraf vliegt. Zo lang je lekker kunt kliederen met verf en andere spulletjes wordt het altijd mooi wat je maakt. En ook zo ontspannend werkend. Tot over een paar weekjes, dan laat ik me verrassen door jou.
    Fijn weekend, geniet van de 80!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zeg, een verborgen talent, wat een artiest! Vooral je notieblokje vind ik mooi, maar die uil is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whaw, dat is echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kleurrijke verf werkjes heb je gemaakt .
    Ziet er super mooi uit. Fijn dat je weer veel geleerd hebt en een gezellige dag hebt gehad. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je creaties van de knutseldate zien er heel gaaf uit Henriët. Mooie kleurrijke kaften met leuke details. Hartstikke leuk om zo samen bezig te zijn.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu ben ik natuurlijk stinkend benieuwd wat Monique heeft gemaakt, hihi
    waanzinnig goed gedaan Henriët en ik ben ook wel eens met Monique bezig geweest maar jij hebt meer lef en het resultaat is super gaaf!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er mooi uit. Zo leuk om samen aan de hobby te gaan.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heb je prachtig gemaakt, ik heb net al bij Monique gekeken en dat was ook al zo mooi en vol kleur! Gezellig zo samen knutselen!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen