zaterdag 27 maart 2021

Uitdaging met GerJanne

Het is weer de laatste zaterdag van de maand en dus is het weer tijd voor de uitdaging met GerJanne. En zo te zien houdt GerJanne wel van een uitdaging want het viel deze keer niet mee!
In de mail die ze me stuurde stond het volgende:

We gaan een serie maken. In de bijlage een sketch en de opdracht erbij luidt:
-maak 3 kaarten
-gebruik geen stansen
-voor 3 verschillende gelegenheden

Dus dat wordt back to basic: knippen en plakken etc.
Je bent verder helemaal vrij in wat je doet, stempelen, kleuren, inkten, embellies toevoegen, formaat (vierkant mag ook)
Het moeten dus echt heel verschillende kaarten worden en het enige herkenbare in de drie kaartem is dan de sketch.

En  dit is de sketch:


Het kostte best heel veel denkwerk voordat ik tot een eerste kaarje kwam:

Het is een vrij simpele kaart geworden met houten eendjes in de vierkantje een een bijpassende tekst er onder. Ik had nog heel veel ideetjes voor de onderkant maar kwam steeds weer tot de conclusie dat het niet kon omdat ik steeds iets met stansjes bedacht.
Toen door met de tweede kaart:


Voor deze kaart eerst de zebra's gestempeld op roze papier. Daarna gemat op kraft. Toen 3 roze vierkantje bewerkt met distress inkt en ook gemat op kraft. Deze op een mintkleurig strookje geplakt (die kleur zit ook de in vierkantje) en een tekstje erbij op dezelfde kleur.

En toen kwam kaart 3.......daar had ik een heel leuk plan voor. Ik borduurde een kip, een ei en een kuiken met kruissteekjes en zou daar een kader voor snijden met 3 vierkantjes en daar de geborduurde plaatjes achter plakken. Het met de hand uitsnijden van de vierkantjes lukte erg goed maar toen ik de borduurseltjes er achter ging plakken ging de boel bobbelen en lukte het me niet om er iets moois mee te maken. Het leek meer op een knutselwerkje van kinderen uit mijn groep 4. Die belandde dus in de prullenbak en toen moest ik donderdagavond nog aan iets nieuws beginnen.
Dat werd uiteindelijk deze kaart:


Eerst met zwarte stift vierkantjes getekend, deze afgeplakt en toen met distress inkt bladeren gemaakt op de achtergrond. Daar met verschillende kleurtjes inkt overheen, gedept met een nat stukje keukenpapier en toen de stempeltjes in de witte vierkantjes gezet. Rondom met zwarte stift een rand getekend en voorzien van zigzagstreepjes. Tenslotte nog een tekst toegevoegd. En ook al was dit een snel k(l)aartje ik vind hem wel de mooiste van de 3. (met een beetje smokkelen met de sketch maar die is nog wel herkenbaar volgens mij).

Met recht een hele uitdaging deze keer. En nu is het aan mij om dit te overtreffen voor de volgende maand. Ik doe mijn best!!


15 opmerkingen:

  1. Alle drie mooie kaartjes Henriët en de opdracht is geslaagd, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa.... ik houd zeker van een uitdaging. Je weet al dat het bij mij meteen met de eerste kaart al mis ging. Bij jou dus bij de laatste kaart en dat lag er eigenlijk niet eens aan dat je een stans gebruikte..Je kaartjes zijn alle drie heel mooi. Die met de eendjes is vooral leuk en grappig dat we ook allebei houten figuurtjes kozen voor 1 van de 3 kaarten.
    De babykaart is heel leuk met dat herhaald stempelen en de sterkte kaart is inderdaad heel mooi. En een beetje smokkelen met een sketch vind ik nooit zo erg. Hij is zeker herkenbaar!
    Ben benieuwd wat je van de mijne vindt! En ik ben natuurlijk nieuwsgierig naar je uitdaging voor volgende maand. Je hoeft het niet te overtreffen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie kaarten, al wat het een hele uitdaging.
    Goed gelukt hoor.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk gemaakt Henriet!
    De laatste vind ik prachtig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik ze zo zie is het net of je ze zo uit je mouw geschut hebt, maar als ik het zo lees.... het zijn mooie kaarten geworden, ik vind dat je geslaagd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie kaartjes met de challenge leuk hoe je ze toch verschillend hebt kunnen maken met al die leuke details, wat een schattige houten eendjes heb je gebruikt voor je eerste kaart, toen ik de sketch zag kwam er bij mij metten een idee naar boven haha heb hem opgelsagen ga is kijken of mijn idee lukt.
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge, dit is inderdaad geen gemakkelijke opdracht, maar je bent helemaal geslaagd, ze zijn heel leuk geworden alle drie!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die onderlinge uitdagingen van jullie. Je hebt er leuke kaarten mee gemaakt. Ik vind vooral de eendjeskaart erg leuk en daarna de derde kaart, erg mooi van kleur!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, knap hoor, dat je door hebt gezet.
    Pittige uitdaging, want volgens mij gebruiken wij kaarten maaksters heel vaak een stans, zonder dat je het door hebt.
    Heb je de borduursels nou ook weg gegooid?? Dat is jammer zeg😱
    Leuk hè, elkaar zo uitdagen, mijn moeder en ik doen het dit jaar ook...... en ik merk nu al dat de opdrachtjes steeds moeilijker worden, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kaartjes. Heel mooi gebruik gemaakt van de sketch.
    Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook jouw kaartjes zijn stuk oor stuk heel mooi geworden Henriet.
    GerJanne had je een pittige opdracht gegeven!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een aardig pittige opdracht maar het is je prima geluk, drie heel verschillende kaartjes. Zonde van je borduurwerkjes dat je ze weg moest gooien. Mooie kerstkaart met de vos als stralend middelpunt.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gerjanne maakte mooie kaarten maar jij ook Henriette!
    Wat jammer van je borduurwerkjes,jammer dat je ze toch niet even liet zien....
    Jullie hebben beide een mooie uitdaging aangegaan.
    Fijn weekend en lieve groetjes, Wilma xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke uitdaging zijn jullie aangegaan. En zo leuk om eens niet met snijmallen te werken. Leuke kaarten.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen