zaterdag 27 april 2024

Uitdaging met GerJanne

Op deze laatste zaterdag van de maand zijn GerJanne en ik er weer met onze maandelijkse uitdaging. En hoewel het vandaag Koningsdag is zit er niks Koninklijks aan onze uitdaging.
Ik heb GerJanne namelijk uitgedaagd om ook ATC-kaartjes te gaan maken. De opdracht was als volgt:

In totaal maken we er 9 maar in 3 series van 3.
Het thema van alle 9 ATC-kaartjes moet hetzelfde zijn. Dus zoals je op mijn blog hebt kunnen zien allemaal katten of bijvoorbeeld allemaal vogels. Wat je kiest is helemaal aan jou.
Maar nu de moeilijkheid: 3 kaartjes vul je in met stempels, 3 met stansjes en 3 met foto's/plaatjes uit tijschriften/plaatjes van internet of houten figuurtjes

Nog even een kleine toevoeging: ATC-kaartjes zijn 6,4x8,9 cm.

Ik heb weer heerlijk zitten kliederen met inkt en heb van alle tussenstapjes een foto gemaakt:

Zoals je ziet werd mijn thema huizen. Ik koos voor de middelste rij voor houten figuurtjes.

Ik begin met 3 kleuren inkt met een douber aan te brengen op aquarelpapier. Gewoon hier en daar wat poetsen en vooral niet nadenken.

Daarna met een stencil van Art by Marlene een accentkleur aangebracht. Inkt op het stencil, daar water opspuiten en dan afdrukken op je papier. Geeft een leuk effect vind ik.

Daarna met dezelfde blauwe kleur en een stempel van Aall&Create nog een extra laagje toegevoegd. Daarna het papier in 9 stukjes van 6,1x8,6 gesneden en daarna gemat op donkerblauw papier.

Voor de huisjes op de bovenste rij heb ik gestempeld met Versamark en daar witte embossingpoeder op aangebracht en verhit met de heattool. Bij de tweede rij de houten huisjes op kleur gebracht met inkt en voor de onderste rij een stansje van MD gebruikt.
De tekstjes heb ik zelf gemaakt met mijn labelwriter. De strookjes gekleurd met distress-oxide. En als je ze dan droogt met je heattool krijgen ze vanzelf een donker randje.

Ik ben heel benieuwd naar de ATC-kaartjes van GerJanne

15 opmerkingen:

  1. Hele mooie ATC- kaartjes Henriët.
    Mooie achtergrond.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie ATC kaartje leuk met de huisjes en al de verschillende details
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn erg leuk Henriët en ik heb meteen gekeken of er één bij mij terecht is gekomen en: ja, hoor, rechtsonder zit hier in mijn map.
    Je hebt het wel slim gedaan begrijp ik, een one sheet wonder gemaakt en die op maat gesneden, daar ben ik nou nooit op gekomen.
    Fijne konings dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke ATC kaarten met grappige verschillende huisjes. Leuk zoals je de achtergrond gemaakt hebt Henriët.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke Atc kaarten met de huisjes. Ik heb me ook door jullie laten inspireren… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk !!!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jou ATCś zien er super uit met de verschillende huisjes en achtergrond.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tjonge wat een uitdaging!! maar superleuk en mooi geworden.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie ATCkaartjesheb je gemaakt, je kan weer ruilen. Inbegrepen van GEerJanne dat je ook plaatjes moest zoeken uit een tijdschrift of heb ik het nou verkeerd begrepen. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuke kaartjes, leuk thema.
    Misschien probeer ik het ook wel eens. Ik vond het ook wel een goed idee van GerJanne om de kaartjes op normale kaarten te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt Henriët, Heel tof gedaan. Die van Gerjanne zijn ook goed gelukt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke serie ATC kaartjes, al die verschillende huisjes en mooie achtergrondjes!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk deze serie!! en ook dat het 3x3 zijn die bij elkaar horen.
    Jij gaat ze echt allemaal ruilen??
    Want dat vind ik dan weer een dingetje, wat ik er dan mee moet doen.
    Op kaartjes zoals GerJanne heeft gedaan vind ik ook wel leuk.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen