zondag 7 april 2024

Ideas create the story

Ik neem mijn taak als (gast)designer bij Pronty Crafts erg serieus en daarom laat ik vandaag een kaartje zien dat ik heb gemaakt. Heerlijk buiten mijn comfort zone gegaan.



Eerst een basis gemaakt met 3 kleuren Distress Oxide. Aanbrengen op mijn kraftsheet, water er op spuiten en dan het papier er in deppen.

Na het aanbrengen van de laatste laag inkt wat gouden embossingpoeder op de natte inkt gestrooid. Dat geeft een mooi effect als je het daarna droogt met je heattool.

Met een stencil her en der wat tekst aangebracht.

Met aan ander stencil en een babydoekje het silhoutte wazig gemaakt.

En met een ander stencil het silhoutte voorzien van bloemen. Daarna met een fineliner rondom een zwart randje getekend en aan de binnenkant een stiksellijntje.


Heel anders dan jullie van mij gewend zijn maar ik vind het leuk om steeds weer iets nieuws te ontdekken.

Ik laat deze kaart meedoen bij Creative Artiste Blog waar ik met mijn ATC-kaartjes met vlinders en libelles winnaar ben geworden en bij Scrapping 4 fun waar alles mag.

18 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart Henriët.
    Een mooi achtergrond met het goud embossing poeder.
    Super mooi gedaan.
    Dankjewel voor de foto's.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je kaart ziet er prachtig uit! Je hebt echt de smaak te pakken. Tof om ons mee te laten genieten met de stap voor stap fotos.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je nieuwtje even terug gelezen Henriët, wat een mooie uitdaging om als gast designer bij Pronty mee gaat draaien! Gefeliciteerd en ik wens je heel veel succes met dit alles en je lives!!! Deze kaart bewijst dat je het kan, gooi je creativiteit maar los, hihi
    Bij Monique kijk ik you tube filmpjes, ik hoop dat ik jou daar ook ga zien!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Henriët,
    Wat een gave kaart heb je gemaakt. Echt super tof.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk nieuwtje dat je Pronty mag gaan promoten en uit je comfort zone bij deze kaart ? Dat is echt niet te zien! Leuk dat je ook lives gaat doen. Ik ga zeker kijken, wie weet word ik dan ook aangestoken met de inkt reacties 😉 ik vind het er altijd mooi uitzien, maar zelfde doen is nog niet gebeurd.

    Succes als designer, maar dat gaat zeker goedkomen!

    Creatieve groetjes
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi !!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi gemaakt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooi kaartje met de mooie kleurtjes
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super!! top gedaan deze mooie achtergrond.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat leuk weer!! Heerlijk losgaan en kijken wat het wordt. Dat is jou wel toevertrouwd.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er erg leuk uit. Erg plezier met deze techniek. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo, nou, inderdaad, héél anders dan we van jou zien.
    Mooi hoor, kunstig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk effect geeft dat Henriët! Heel mooi kaartje is eruit gekomen. Wat gaaf dat je GD mocht zijn bij Pronty! Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wonderful background, love how you used the figure aperture and stenciled through it. Great design. Many thanks for sharing @ Creative Artiste. Happy Crafting Tracey (DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fabulous background and love the stencilled figure.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oops pressed post to soon---Thank you for joining us at Scrapping4fun.
    Carol DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. A fabulous card. The colour blends are gorgeous and the text stencil adds lovely depth to the background. Great tip with the embossing powder.
    Thank you for joining in with our April challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck! x

    BeantwoordenVerwijderen