woensdag 16 februari 2022

Knutseldate met Monique

Gisteren zagen jullie al de voorbeeldkaart die ik maakte voor de knutseldate met Monique en vandaag laat ik jullie zien wat ik er gisteren van gemaakt heb:


Hetzelfde principe als de kaart van gisteren maar nu met andere kleurtjes en een andere stempel. Ook heb ik nu een gestanste bloem toegevoegd. De gebruikte kleuren waren deze keer Wild honey, Spices marmelade en Mowed lawn. De gebruikte stempel is de MM1633 van Marianne Design. Al een hele tijd in mijn bezit maar nog nooit gebruikt. Achter de rondjes zit weer naaigaren (ooit geërfd van mijn schoonmoeder. Een doosje met 50 kleine klosjes in alle kleuren van de regenboog. Erg bijzonder om dat nu voor mijn kaarten te gebruiken). Alles gemat op geel en dat op een witte kaart.
Monique maakte een kaart met de zonnebloemstempel uit de vorige post. Neem ook eens een kijkje op haar blog!

Na de lunch gingen we natuurlijk nog verder. Ik had nog een leuk filmpje gezien en dat wilde ik ook nog uitproberen.


Ik besloot dezelfde stempel te gebruiken als voor mijn eerste kaart. Dit is het resultaat:


Ik besloot op alle vierkantjes de bloemen te kleuren met Spiced marmelade. Wat een heerlijk ontspannend werkje. Het werd zowaar stil in huis toen Monique en ik allebei met bloemetjes aan het kleuren waren. De grote cirkel is ook bewerkt met Spiced marmelade maar door meer water toe te voegen werd de kleur toch heel anders. Op deze cirkel heb ik ook nog gestempeld met een letterstempel (CS0992 van Marianne Design. Lag ook al heel lang ongebruikt in de kast.....). Een bloem van de Action gestempeld en gekleurd met Spiced marmelade en Mowed lawn. Uitgeknipt en opgeplakt. Achter de cirkel gestanste, zwarte takjes en op een kleinere cirkel de tekst. Dit alles gemat op oranje en op een witte kaart geplakt.
Monique is ook aan bovenstaande kaart begonnen maar is met andere kleuren gaan inkleuren. Haar kaart zal ze vast later nog eens laten zien want die was nog niet klaar.
Het was weer een super geslaagde dag. De volgende afspraak staat al weer gepland!

Hopelijk zijn jullie mijn inkt-kaartjes nog niet zat want morgen ben ik er weer met een kerstkaartje met inkt.

16 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten en het is inderdaad heerlijk ontspannen werk dat kleuren met inkt!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...goed bezig en wat een mooie kaarten heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kaarten en voor herhaling vatbaar, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je inktkaarten juist gaaf, zo mooi om te zien hoe je je ontwikkelt (ik ben nog lang niet zover, maar ja, jij hebt ook een heel goede leermeester aan je zijde die je gestimuleerd heeft). Deze kaarten zijn allebei ook weer geweldig! Zo verschillend, maar beiden kunstwerkjes. Je hebt er duidelijk plezier in (en je wordt er echt goed in!), ga vooral verder met je ontdekkingsreis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nee hoor ik ben ze niet zat ik vind ze geweldig mooi, wat een mooie vrolijke kleurtjes heb je gebruikt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee hoor ik was gisteren ook al op je blog... maar ik kreeg telkens oeps dat is fout... nu op de telefoon hopelihk lukt het nu wel. De kaart vsn gisteren vind ik supermooi. Deze zijn weer anders van kleur ook erg mooi. Dit blijft mooi om naar te kijken.. dus geen verveling. Jullie hebben het weer erg leuk gehad . De kaarten stralen het uit. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt . Zo mooi met de inkt . Knap gedaan .
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit word ik nooit zat Henriët. Wat een mooie kaarten met leuke technieken en mooie kleuren. Dat geeft juist inspiratie ;)
    Gezellig hoor die knutseldates.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw inktkaartjes word ik nooit zat! Ook je stanskaartjes niet...
    Ik heb mijn 2e kaart ook af. Die plaats ik vrijdag. Morgen sneeuwt ie onder de kerstkaarten. fijne dag, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig weer hoor, lekker bezig met inkten en zo.
    groetjes alma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi !!!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt iets nieuws ontdekt door Monique en wat pikje het snel op! Ik kijk mijn ogen uit en wat heb je Monique prachtig uitgedaagd en zo mooi verzonnen!!! Ik krijg ook zin om mijn inktjes op tafel te gooien whaha Petje af voor je Henriët het is keigaaf geworden!!!
    xx gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaartjes heb je gemaakt. Zo leuk lekker kliederen met inkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wauw Henriet,
    dat ziet er super uit! Ik heb het filmpje ook even bekeken en wat heerlijk dat Engels! En natuurlijk mooie uitleg! Jouw kaarten zijn allebei heel goed gelukt. Mooie techniek en de kleuren die je gekozen hebt zijn heel mooi!
    Ik ben vandaag bezig geweest met onze uitdaging van de 26e... schiet al op! Ben jij al klaar??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet nog beginnen voor de uitdaging. Maar....volgende week vakantie dus alle tijd. Tenminste, dat hoop ik want afspraak bij de kapper, opticien, reisbureau, oppassen op mijn nichtjes, 30 rapporten schrijven en oudersgesprekken voorbereiden, de week stroomt al weer aardig vol. Maar komt goed!

      Verwijderen
  15. When I see someone's blog, I really like it.

    Kingmaker slot

    BeantwoordenVerwijderen