vrijdag 28 januari 2022

Kaart voor Nelleke

Afgelopen weekend ging ik thuis nogmaals aan de slag met de techniek die Monique, GerJanne en ik vorige week uitprobeerden op onze knutseldate. Ik besloot er een kaart van te maken voor Nelleke die gisteren met pensioen ging.


Ik plakte eerst de zijkanten van de kaart af met Scotts-tape en maakte het papier flink nat met een kwast. Daarna deed ik inkt op mijn werkblad en deed daar ook water bij en bracht dit met de kwast aan op het natte papier. De nat-op-nat techniek dus. De inkt trekt ook gedeeltelijk onder het plakband waardoor je wat 'rommelige ' randjes krijgt. Op deze basis heb ik een tekststempeltje een paar keer schots en scheef gestempeld. Daarna een cirkel gestanst, bewerkt met lichte inkt en daarop hetzelfde stempeltje gezet. Deze cirkel opgeplakt en daarop een rommelig bosje naaigaren in een bijpassende kleur. Daarop een bloem en een takje en 4 sequens.
Aan de binnenkant stempelde ik de tekst 'vandaag zetten we jou in het zonnetje'. Dit omdat de man van Nelleke via GerJanne heeft gevraagd om Nelleke voor deze bijzondere dag een kaart te sturen. Hopelijk heeft ze er heel veel ontvangen.

Ik link deze kaart bij Mixed Media Lovers. Dit is mijn tweede inzending daar.

21 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart met deze mooie achtergrond leuk met de bloem en takje, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan Henriët, knap dat je zo uit je comfortzone bent gestapt, het gaat je heel goed af om andere technieken en materialen te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kaart, leuke techniek.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart heb je voor Nelleke gemaakt. Leuke techniek .
    Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een superleuke kaart voor Nelleke.
    Mooie achtergrond.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke techniek.
    Ik probeer ook wel eens iets uit met inkjes enzo, maar ik vind zoveel technieken leuk, haha, soms heb ik zoveel ideeën dat er niks uit mijn handen komt, dan loop ik bijna over🤣
    Mooie kaart, lief gemaakt en leuk voor Nelleke, ze is vast helemaal verrast met zoveel post die ze onverwachts krijgt.
    Kleine moeite en ik verwacht groot plezier.

    Ik zag je bericht bij mij...... als ik dichterbij zou wonen kwam ik het blok papier meteen halen!!
    Maar, ik geef je een tip, er zit heel leuk papier in, wat je ook heel goed kan gebruiken voor verjaardag kaarten, kijk maar eens.
    Stipjes, met kadootjes en nog meer, zonder direct Kerst printjes erop, dus wie weet kan je het zelf gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja wat een enorme leuke actie hè, voor Nelleke! En oefening baart kunst want je kaart is prachtig geworden met deze techniek heb het filmpje ook uitgebreid zitten bekijken en lijkt mij ook leuk om te doen!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooi kaartje met de mooie achtergrond en stempels het past allemaal erg mooi bij elkaar
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kaart heb je voor Nelleke gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie kaart heb je voor Nelleke gemaakt met die techniek Henriët. Mooie kleuren.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie kaart !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super leuke gedaan
    https://knutselmeisjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super leuke kaart voor Nelleke!! Toffe tekst ook voor de binnenkant.
    En ik geloof wel dat de verrassing compleet was en daar doen we het ook voor toch??
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow wat mooi gemaakt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou henriet, deze kaart is echt heel goed gelukt en wat is die gaaf geworden. Ik hoorde van deze techniek bij Gerjanne en lijkt mij leuk om uit te proberen. Jouw kaart is een gave bijdrage aan de verrassing die ik gistermiddag kreeg. Ik heb echt niets in de gaten gehad dat alle post achter gehouden werd. Dank je wel voor deze leuke bijdrage aan de enorme verrassing! groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie en vrolijke kaart.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuke techniek met die inkt op natte achtergrond ! Mooie kaart! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw deze kaart is mooi
    bedankt voor het meedoen aan onze challenge
    groetjes jolanda bongers
    dt mixed media lovers

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat gaat je goed af! Weer heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig!!!! Echt mooi!
    Zo leuk dat je meedoet met ons, Mixed Media Lovers
    Marlies, DT

    BeantwoordenVerwijderen