zaterdag 25 mei 2024

Uitdaging met GerJanne

Vandaag laten GerJanne en ik onze maandelijkse uitdaging weer zien. Het is vandaag de 48e keer dat we dat doen en dat betekent dat we elkaar al 4 jaar lang uitdagen. Zo leuk!!
Deze maand was GerJanne weer aan de beurt om de opdracht te bedenken en dit is wat ze mailde: 
Maak een kaart waar cijfers en of letters op te zien zijn met meer vouwen. Thema verder vrij.

Ik koos voor cijfers en mijn kaart heeft wel 7 vouwen (al klinkt dat ingewikkelder dan het is):


Ik maakte een kaart voor de man van mijn collega (waar we altijd mee klaverjassen). Hij gaat komende maand met (pre)pensioen)



Op ieder paneeltje kwam een letter en iets wat bij hem past:
P: hamer en schroevendraaier omdat hij handig is en straks als vrijwillige conciërge bij ons op school aan de slag gaat.
E: een pilsje omdat hij die graag drinkt.
N: tandwielen omdat hij een technisch beroep had.



S: een bezem met blaadjes omdat hij graag in de tuin werkt.
I: postzegels want die verzamelt hij.


O: de symbolen van de speelkaarten staan voor het klaverjassen.
E: het horloge omdat hij nu alle tijd heeft
N: de slak omdat hij nu rustig aan kan doen


En de kaart nog een keer in zijn geheel en nu zie je ook alle vouwen duidelijk.
Ik heb met veel plezier aan deze kaart gewerkt. Erg leuk om voor ieder vakje iets te bedenken.

Ik laat deze kaart ook meedoen bij KIC en bij Creaties Suzan (op Facebook) waar ze beide een mannenkaart willen zien.

Vanochtend ga ik met een collega naar de Vrije School in Assen waar we een aantal workshops gaan volgen. Morgen gaan we naar Amersfoort waar Dirk en Daan de hele dag gaan bridgen en ik ga met Anouk naar de dierentuin. Maandagmiddag ga ik voor een symposium naar Zwolle en dan vervolgens 3 dagen werken. Er wordt dus weinig geknutseld de komende dagen!

20 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf!! En dat op de nipper ... Jij presteert onder druk heel goed zie ik wel! Het is een geweldig leuk kaartje. Jullie klaverjasvriend zal het heel tof vinden.
    Veel plezier de komende dagen. Allemaal leuk dingen op het programma! Geniet ervan! EN ik wacht op uitdaging 49!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi vouw kaartje met het leuke ruitjespapier en wat een leuk idee in elk vak een letter en iets wat hij graag doet, dit zal best in de smaak vallen
    succes met al je bezigheden
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit mooi gemaakt en wat ontzettend leuk bedacht allemaal. Ook leuk dat jullie dit al 4 jaar doen, Daphne en ik ook. Wij zijn ergens in de begin periode van de corona uitbraak begonnen maar ik heb geen idee hoeveel wij er al hebben gemaakt.
    Fijn weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gaaf je kaart, veel op te zien! veel plezier dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat je plezier beleefde aan het maken van deze kaart. Hij is hartstikke leuk en origineel.
    Fijn weekend!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, dat ziet er superleuk uit, en je hebt het heel persoonlijk gemaakt voor de pensionada!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel gave kaart, zo leuk met al die persoonlijke dingen erop. Leuk model ook. Ik kan mij voorstellen dat je hier met veel plezier aanbhebtvgewerkt, maar de ontvanger zal er ook met veel plezier naar kijken, heel tof gedaan!
    Wauw, al 48 uitdagingen! Ga er vooral mee door, ik zie ze altijd graag.
    Veel plezier met alle bezigheden, je hebt het druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuke persoonlijke kaart .
    Er is veel op te zien.
    Knap gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gaaf dat je ieder vakje met zijn liefhebberijen hebt gemaakt Henriët, met veel plezier heb ik er naar gekeken en gelezen! Ik hoop dat je lives ook op you tube komen en ik dit wel kan zien, zo kijk ik ook naar Monique, ik hou het in de gaten! Jij verveel je ook nooit hè?! Geniet van je weekend en leuke dingen Henriët
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. GerJanne vond dat ik maar eens bij jou most gaan kijken en daar ben ik dan. Wat leuk dat jullie die uitdaging samen doen. En wat een leuke kaart heb je gemaakt voor iemand die met pensioen gaat. Op de een of andere manier kan ik jou blog niet gaan volgen, ik zie nergens een linkje. Jammer anders had ik dat wel gedaan, groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kaart met zeven vouwen hdb je voor jullie vrienden gemaakt. Op elk paneeltje heb je iets persoonlijke gezet. Mooi net pensioen erop. Heel erg mooi bedacht.. veel plezier met alles wat je gaat doen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig wat een gave kaart Henriët. Zo leuk dit model met op elk paneeltje wat toepasselijks verwerkt. Ook het achtergrond papier vind ik heel mooi gekozen. Hier gaat de ontvanger zeker blij mee zijn en de uitdaging heb je weer geslaagd uitgewerkt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi gedaan zeg deze kaart, bedankt voor je deelname bij KIC
    Groetjes Elly DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zooooooo, jij hebt even flink uitgepakt.
    Wat ontzettend leuk is dit.
    Zo leuk om op elk paneeltje iets te verwerken wat bij de "mam van je collega" past.
    Heel erg leuk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Henriët,
    Wat een gave kaart is dat zeg. Wauw. Heel erg mooi gedaan. Leuk om al die verschillende paneeltjes.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk gedaan zeg, knap om voor elk paneeltje iets persoonlijks te bedenken.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat super die kaart met 7 vouwen!!
    En zo lekker persoonlijk.
    Je leuke dagen zitten er weer op.
    Werk ze maar weer.
    Toch fijne dagen!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een hele mooie kaart. Er is veel leuks op te zien.
    Dankjewel voor het meedoen bij KIC.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuke kaart
    bedankt voor het meedoen aan onze challenge
    groetjes jolanda bongers
    dt kaarten inspiratie team

    BeantwoordenVerwijderen
  20. super gave kaart
    bedankt voor het meedoen aan onze challenge
    groetjes jolanda bongers
    dt kaarten inspiratie team

    BeantwoordenVerwijderen