zaterdag 4 mei 2024

ATC-swap Pronty

Voor de ATC-swap die werd georganiseerd op de Facebookgroep van Pronty maakte ik een serie met decopaper van Pronty. De eerste 3 kaartjes zagen jullie 21 april al op mijn blog voorbij komen en vandaag laat ik jullie de overige 6 hier zien (ik liet ze eerder deze week al zien op de FB groep van Pronty):


Voor deze 3 ging ik voor het rode dp en dat bewerkte ik met een stencil met bloemen en rode Distress Oxide (lumberjack plaid) en een tekst stempel van Pronty. De randjes van het dp heb ik gescheurd. Ik plakte ze op witte kaartjes waarvan ik de randjes ook rood maakte met lumberjack plaid. Op alle kaartjes kwam ook een ticket die ik stempelde met een rubber stempel. Bij het eerste kaartje zie je dat er maar een halve ticket op zit. Dat kwam eigenlijk per toeval maar ik vind het wel erg leuk. Ik stempelde namelijk op een strookje restpapier dat net niet lang genoeg was voor 3 tickets. De derde dus maar half gestempeld en onderaan een scheurstrookje gemaakt. Net alsof de ticket voor de kaartcontrole door midden is gescheurd. Ik maakte de tickets bruin met vintage photo.
De giraf is van Craft Emotions (funny animals 4) en kleurde ik in met Distress Oxides.
Tot slot nog een tekst die ik printte met mijn labelprinter.

Gebruikte materialen van Pronty:
470.806.015 Stencil Cherry Blossom
471.201.011 Decopaper Beautiful Butterfly
497.003.009  Rubber stamp Text Fantasy
497.003.001 Tubber Stamp Ticket

Daarna maakte ik er nog 3 maar dan in het groen:


Het groene dp gaf ik weer wat meer diepte door het te bewerken met een stencil en Distress Oxide (evergreen bough). Daarna zette ik op ieder kaartje 2x de swirl stempel en scheurde de randjes er weer af.
Ik maakte wit tissue papier (uit een schoenendoos) bruin door eerst Distress inkt op mijn werkblad aan te brengen, daar ruim water op te spuiten en toen het tissue papier er in gelegd. Daarna gedroogd met de heattool. Ik scheurde het in 3 stukken en verdeelde deze over de kaartjes. De paspoppen hebben een extra toevoeging van de text fantasy stempel. Dat was toeval. ik was in mijn bakje op zoek naar een reststukje om ze op te stempelen en vond nog een stukje waar de tekststempel al op stond. De paspop daar overheen gestempeld met vintage photo. De tekst ook weer met mijn lettertang gemaakt.

Gebruikte Pronty materialen:
471.201.011 Decopaper Beautiful Butterfly
497.003.009 Rubber stamp Text fantasy
497.003.005 Rubber stamp Mannequin
497.003.010 Rubber stamp Swirls
470.806.050 Stencil bakground cirkels


Hier nog even de hele serie met als basis het decopaper van Pronty. Van deze serie zijn 2 kaartjes naar mijn swap-maatje verhuisd. En ik kreeg natuurlijk 2 hele leuke ATC's terug.

9 opmerkingen:

  1. Leuke ATC kaartjes Henriët.
    Super leuk gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie serie ATC kaartjes met de leuke details
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Suuuuuper leuk, vind ik ze weer.
    De kleuren zijn prachtig, op de laatste foto, Alles bij elkaar zie je dat heel goed.
    Je bent lekker op dreef met je atc-tjes.
    Je maakt er steeds 9, wat doe je met de rest van de series die je maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, ze zijn super! Een keigave serie met leuke details.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn supergaaf, wat heb je ze prachtig gemaakt! Die ATC's laten je zo creatief zijn, het is duidelijk dat je er heel veel plezier in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow,.....prachtige ATC kaartjes heb je gemaakt Henriet!
    Zo leuk gedaan ....drie verschillende series....heel mooi!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave series !!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent lekker bezig geweest met ATC kaarten. Leuk met de pronte materialen. De drie series zijn allemaal erg mooi geworden. Mooie achtergronden gehad je gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou jij hebt de smaak echt te pakken zeg! Wat een leukerds zijn het! Leuk zo in series en je snapt dat ik de giraffe heel gaaf vind!

    BeantwoordenVerwijderen