zaterdag 18 mei 2024

Think positive

Een poosje geleden kocht ik een leuk, zwart boekje waar ik een art-journal van wilde maken. Maar nu heb ik besloten om er een soort technieken boekje van te maken. Op iedere pagina maak ik een werkstukje en ernaast plak ik een printje met de gebruikte materialen en de technieken die ik heb gebruikt:


Voor deze pagina bracht ik distress-oxide aan op een plastic sheet, natgespoten met water en dat afgedrukt op het papier. De kleine, paarse cirkels bracht ik aan met een stencil en daarna bracht ik er accentjes in aan met een witte gelpen. De grote paarse cirkels maakte ik door de onderkant van een potje embossingpoeder in de inkt te dopen en dit af te drukken. Hierin bracht ik accentjes aan met een zwarte fineliner. Op de achtergrond stempelde ik ook met een tekststempel. Dit deed ik met Versamark en daarna bewerkte ik het met witte embossingpoeder. Achter de tekst kwam zwart naaigaren en de 3 vlinders maken het af.

Gebruikte producten van Pronty:
497.003.009 Stempel Text Fantasy
472.700.018 Quote clouds
472.700.020 Paper Butterflies
470.806.030 Stencil Cirkels

Komende dinsdagavond ga ik om 19.30 uur voor het eerst live op de Facebookpagina van Pronty. Kijken jullie ook mee?

12 opmerkingen:

  1. Wow, wat ziet dit er mooi uit! Goed idee om er een heel naslagwerk van te maken! Veel succes dinsdag!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige en wat een leuk idee! Succes voor dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om daar het boekje voor te gebruiken, kun je altijd weer iets nakijken. Het ziet er top uit!
    Veel succes dinsdag!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige kaart, heel mooi gemaakt. Je hebt mooie kleuren gecombineerd en de inkt mooi gebruikt.
    Heel veel succes dinsdagavond, ik hoop dat ik niet vergeet te kijken, want ik wil er graag bij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk effect geeft dat Henriet....het is een prachtig kaartje geworden!
    Groetjes en veel succes dinsdagavond,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zietcer heel leuk uit deze techniek. Mooie kleuren. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart Henriët.
    Mooie achtergrond.
    Succes dinsdag.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat ik even terug ga kijken 's nachts. Dan ben ik niet zo alleen😂🤣😂
    wat leuk een technieken boekje. Net als Martha doet. Erg leuk, maak je ook eens wat voor jezelf. En een mooi naslagwerk is/wordt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor zo'n boekje. Zulke plannen heb ik ook veel maar bij mij komt het er nooit van. Te onrustig in mijn hoofd en helemaal nu het weer camping tijd is. Maar dit ziet er mooi uit. 👍 Fijne avond en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuk idee een techniek boekje leuke kaart heb je gemaakt met de mooie kleurtjes op de achtergrond en de mooie vlinders erbij
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is een heel goed idee zo'n boekje.
    en ik kijk mee dinsdag.. ben heel benieuwd
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Henriët,
    Wat een mooi boekje zo. Heel erg leuk gedaan.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen