zaterdag 28 oktober 2023

Uitdaging met GerJanne

Een poos geleden las ik bij een blogreactie dat GerJanne de auto van MD nog ongebruikt in het plastic had liggen. Daar heb ik meteen een notitie van gemaakt en toen ik aan de beurt was om de nieuwe opdracht van oktober te bedenken wist ik meteen het onderwerp: maak een kaart met de auto van MD. Een extra voorwaarde is dat je aan de kaart moet kunnen zien dat het herfst is. Rondom of in de auto moet je dus een herfstsfeer creëren. Dit is wat ik er van maakte:


In de auto zie je meneer Hamster. Hij heeft het druk. Vanavond viert hij een herfstfeestje in het bos. Hij heeft al lampjes opgehangen en zonnebloemen geplukt om de tafels mee te versieren.
De ronde kaart sneed ik zelf met mijn cirkelsnijder. Eerste uit stevig groen karton en iets kleiner uit papier met herfstbladeren. Alle gebruikte materialen zijn verder van MD.
Ik laat deze kaart ook meedoen bij KIC. Daar willen ze een ronde kaart zien en bij Hobbyshop Veldmaat waar ze een herfstkaart willen zien.
Kijken jullie ook bij GerJanne naar haar primeur met de auto?

Twee weken geleden ging ik een middag het Kniphorstbos van Annen/Anloo in. Dat is zo'n beetje onze achtertuin maar ook daar zijn mooie paddenstoelen te vinden:


Ik heb er maar even een collage van gemaakt want anders werd het wel een hele lange post.
Bij mijn volgende post laat ik foto's zien van ons weekje in België. We rijden straks via Amersfoort weer naar huis. In Amersfoort wacht nog een klus voor mij: de gordijnen inkorten in de woon- en slaapkamer. Daarna snel door naar Annen, de auto uitpakken iets eten en dan door naar Groningen voor een wedstrijd van Donar. Drukke dag zo aan het eind van de vakantie.

18 opmerkingen:

  1. Haha, ik dacht al: onze karten moeten wel wat van elkaar weg hebben. En dat klopt. Alleen heb ik bewust geen diertje van MD gebruikt. Rond is erg leuk, geeft een speciaal effect.
    Mooie paddenstoelen heb je gefotografeerd. En inderdaad een drukke dag, maar wat zul jij morgen een voldaan gevoel hebben. Vast een top week gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke herfstkaart Henriët.
    Het gaat best wel een gaaf feestje worden in het bos.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke herfstkaart en wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al zo leuk, echt herfst en jij bent ook al zo'n druk dametje net als GerJanne. Een mooie dag dan maar en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe kaart! Hamster is zich al mooi aan het voorbereiden op het feestje in het bos! Gezellig met de lampions en de zonnebloemen.
    Goede reis terug!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met het gezellige herfsttafereeltje, meneer hamster heeft het er maar druk mee, maar het feestje in het bos wordt vast heel er leuk
    mooie foto's van de paddenstoelen heb je gemaakt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat het herfst is op je kaart is overduidelijk, heel erg leuk met die blaadjes achtergrond. De toevoeging van de takken en paddenstoelen maakt het nog extra duidelijk, toffe kaart!
    Je foto's zijn heel mooi, wat een variatie en wat een mooie rodekoolzwammetjes/amethistzwammetjes die heb ik hier dit jaar nog niet kunnen vinden.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie herfstige kaart. Jullie hebben elkaar mooi uitgedaagd. Je foto’s zijn prachtig. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel gave kaart, mooie herfstsfeer. Ik krijg helemaal zin om dat feestje van meneer hamster mee te vieren.
    Je hebt prachtige paddestoelen gefotografeerd, wat een diversiteit.
    Succes met de drukke dag, maar geniet er ook zoveel kogelijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jullie hebben elkaar weer flink uitgedaagd.
    mooie foto's van de paddenstoelen.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig thema heb je bedacht een bos feestje, haha en hij heeft van alles mee! Prachtig kaartje Henriët, je foto collage is super, wat een verschillende paddenstoelen zijn er hè?! Goed weekend, pppfffttt. wat een drukte, maar goed dat je vannacht een uur langer hebt, hihi
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook jouw kaartje is super gelukt Henriet....leuke opdracht had je!
    De foto's zijn prachtig.
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie herfstkaart heb je gemaakt met de auto erop en een gezellige hamster erin. Ik vind de paddestoelen foto's geweldig mooi. Veel succes met de laatste drukke vakantie dag. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook jouw herfstkaart met auto is een plaatje Henriët. Leuk dat de hamster achter het stuur mag. Leuke opdracht had je bedacht. Mooie foto's van die paddestoelen, ja het is echt herfst nu.
    Lieve groetjes Miranda (bolletje lucky)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hele leuke opdracht en ook jij maakte een echte herfstkaart. De sfeer is helemaal wat past bij nu.
    Mooie paddenstoelen heb je gezien en gefotografeerd. Ik roep ook altijd "kijk goed om je heen, er is zoveel moois"

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Henriët,
    Wat heb je dat leuk bedacht, deze uitdaging. Leuk dat Gerjanne zo haar nog nieuwe mal kon gebruiken. Jouw uitvoering is ook heel erg tof geworden. Echt prachtig.
    Wat een mooie paddenstoelen heb je gefotografeerd. Heel erg mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat gaaf met deze auto!! Leuk om elkaar zo uit te dagen. En ja heerlijk in het bos. We gingen vorige week maar het viel me op dat er zo weinig rode paddestoelen waren maar misschien waren we daar te laat voor.
    Fijne week
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk gedaan met die auto. Een echte herfstkaart.
    Leuk dat je meedoet bij KIC.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen