donderdag 19 oktober 2023

52 weeks to Christmas week 42

En alweer een week voorbij dus weer tijd voor een kerstkaart voor 52 weeks to Christmas:


Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de ronde tekststans van MD. Daar heb ik een hele serie van maar ik gebruik ze eigenlijk nooit. Dus mezelf de opdracht gegeven er maar eens kaarten mee te maken.
Ik gebruikte het nieuwe kerstblok van MD en de oude vertrouwde uilen. Zitten ze er niet lief bij met z'n tweetjes?
Ik laat deze kaart ook meedoen bij Crafty Animals en bij Critter Crazy

Een poosje geleden zag ik een heel leuk haakpatroon van popje Mollie. Ik kon het niet laten en ging ook aan de slag:


Ze kreeg een wit met blauw jurkje en het blauwe is van dat lekkere fluffy garen. Het haakt vreselijk maar het resultaat is erg leuk. Nu nog een jasje haken want het poppenkind krijgt het wel een beetje koud. Na Sinterklaas mag ze mee naar school en dan krijgt ze een plekje in de hal. Daar maak ik ieder jaar een leuk wintertafereel en daar mag ze haar opwachting maken.
Toen ik hiermee bezig was verzuchtte manlief dat het tijd wordt voor een kleindochter šŸ¤£šŸ˜‚šŸ¤£
Lijkt me leuk alleen zijn onze jongens nog niet zo ver.

30 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart. De uiltjes blijven leuk. Kun je me vertellen bij welke de tak zit. Volgens mij niet bij de uiltjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze tak zit bij de shadow-box CR1374
      Groetjes van Henriƫt

      Verwijderen
  2. wat een mooi kaartje met de schattige uiltjes, leuk zo in de tekstmal
    wat een schattig gehaakt popje die zal best goedgekeurd worden op school
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een heel mooie kaart, malletje die ik ook eens moet gebruiken. en wat een mooi poppenkindje
    Groetjes Caroline
    http://stampingwithcaroline.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Henriƫt,
    Mooie kaart heb je weer gemaakt. Leuk met de ronde tekst stans van MD. Die heb ik ook gebruikt deze week. Heel leuk gedaan. Wat is je pop mooi geworden zeg. Echt heel gaaf gedaan. Wat fijn dat je af en toe wat voor school kunt haken, leuk doel altijd.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel lief kaartje met die schattige uiltjes!! En wat een schat van een poppenkind, zal een leuk winters tafereeltje worden in school.
    Gezellig dat je er vandaag bij bent met een wekelijkse kerst/winterkaart, lieve groeten Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kerstkaart Henriƫt.
    Maar jou haakwerk is helemaal top.
    Prachtig gemaakt.
    Heel knap gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een leuk kaartje met die uiltjes maar je gehaakte popje vind ik superleuk!!! mooi jurkje met dat fluffy garen.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die uilen zitten er warmpjes bij, zo samen op de tak. Lief hoor.
    De achtergrond is ook mooi, qua kleur past het goed bij de uilen.
    Gek hĆØ, ik wilde ook perse van die ronde stansen hebben, maar nu ze klaar liggen heb ik ze nog helemaal niet gebruikt (1x, voor de uitdaging met mijn moeder). En ik ben er zo bij mee!!
    Haha, die opmerking van je manšŸ¤£, geniet voorlopig nog maar even van de kindjes op je schoolšŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart en goed van je om deze leuke stansen nu vaker te gaan gebruiken. Is ook een reminder voor mezelf, haha. En wat een leuke pop heb je gehaakt,.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke kaart met de ronde mal. Ik heb er ook een paar en gebruik ze ook te weinig!
    En wat een schattig popje zeg!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart met de schattige uiltjes Henriƫt. Zie je wel dat je met de ronde stansen prachtige kaarten kunt maken! Wat een lief popje heb je gehaakt!!! Het pakje met het blauwe fluffy garen is schattig. Post je een foto als het winterse tafereeltje op school klaar is? Je maakt ons wel heel nieuwsgierig naar het eindresultaat.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat n leuke kerstkaart met deze uiltjes erop en je gehaakte knuffel ook helemaal......Top fijne donderdag , groeten Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuke kaart met die snoezige uiltjes samen op de tak. Wow, Molly ziet er geweldig uit! Je bent een echte haak koningin!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kerstkaart met de uilen. Mollie ziet er prachtig uit. Leuk met het blauwe-witte jurkje aan. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kerstkaart heb je weer gemaakt met de uiltjes, En dat dat schattige popje , ben er helemaal weg van.Dat zal een prachtig tafereeltje worden op school. Ben daar ook wel benieuwd naar.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooie kaart met je ronde stans en je lieve uilen, Henriƫt! Die ronde stansen gebruik ik ook te weinig... ik zag bij onze wiebelkaartuitdaging ook een leuke toepassing.
    Je popje is ook erg schattig, leuk dat je nog een jasje voor haar gaat maken, want wel koud ja, die blote armen. Wij hebben 5 kleinzoons en 1 kleindochter. Helaas woont ze helemaal in Kuala Lumpur. Afgelopen zomer heeft ze hier heerlijk gespeeld met mijn oude Sindy (soort Barbie) spullen. Zo leuk!
    Leuk dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk je kaart !!!!
    Maar je pop is ook top !!!
    groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooi kaartje geworden met die uiltjes! En je pop ook super mooi gemaakt! Ik vind dat heel knap hoor! Dat lukt bij mij nooit. Leuk dat ze ok nog gezellig op school mag staan te pronken. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend kaartje met de twee lieve uiltjes op de tak. Mooi gemaakt je poppenkind en leuk dat ze straks een mooi plekje krijgt op school.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kaart heb je gemaakt met de leuke uiltjes
    En je pop is ook een leukerd
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow....wat een super GAAF kerstkaartje heb je gemaakt Henriet!
    En popje Mollie is ook goed gelukt....kijk ze schattig zitten op de slee....heel mooi gedaan!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooie kerstkaart met die schattige uiltjes Henriƫt maar Molly steelt toch echt de show. Die staartjes met pijpekrullen zijn zo leuk en wat is dat fluffy garen gaaf. Zal inderdaad niet gemakkelijk haken maar het effect is top.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt een super leuk kaartje gemaakt, maar stiekem ben ik wel een beetje heel erg fan van de lieve Mollie. De speelse krulletjes in haar haar, en het leuke rokje.
    Ik weet zeker dat ze de show gaat stelen in het winter tafereel .

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een keileuke kerstkaart met de uiltjes en de mooie tekst cirkel.De gehaakte pop is echt super, zo leuk met de pijpekrullen en het fluffy garen..
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow wat een prachtige pop heb je gemaakt, knap gedaan! Ze is echt heel schattig met dat lekkere blauw bont voor de kou!
    Je kaartje is ook erg leuk! De bomenstans is de boxcardstans
    nr. CR1637. Hij was best wel duur maar ik vond hem zo leuk dus toch maar gekocht! En ik hoop hem veel te gaan gebruiken.
    Groetjes en fijn weekend, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je kaart met de uiltjes is erg leuk geworden. Ik bewonder jou haakkunsten zo knap. Wat een lieve pop blauwe pop heb je gehaakt. Dat is idd ook iets voor een kleindochter. Wij genieten ook zo van onze kleindochter, maar ja je kinderen moeten er zelf aan toe zijn hoor. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hele leuke kaart met de "oude" uiltjes. Ze blijven mooi. En wat zal je popje stralen bij je op school. Ze is zo schattig.

    Groetjes, Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een heel leuke, lieve kerstkaart, die uiltjes houden elkaar wel warm.
    De dame op de slee heb je heel mooi gemaakt, die gaat helemaal de show stelen op school. Een kleindochter is h33l leuk, maar er is niet gezegd dat ze van knuffels houdt,Nevv moet er bijvoorbeeld niets van weten, maar ook Ellemijn is niet heel erg een knuffelbeestenkind.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke kaart met de uiltjes zo knus tegen elkaar aan en dat achtergrondpapier is prachtig erbij.
    Die tekststansen heb ik ook en net als jij gebruik ik ze nooit, ook maar weer eens tevoorschijn halen!
    En wat een leuke pop heb je gehaakt, geweldig en zulk mooi/regelmatig haakwerk ook! De schoolkinderen boffen maar met zo'n creatieve juf!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen