vrijdag 12 juli 2024

BE-YOU-TIFUL

Vandaag laat ik op de Facebookgroep van Pronty weer een creatie zien en dus maak ik daar ook meteen een blogbericht van.
Ik ging aan de slag met structuurpasta en Distress oxide spray:


In dit boekje plak ik werkstukjes die ik maak op aquarelpapier van 11,5 x 19,5 centimeter. 
Eerst ging ik met een grijze inktpad (Distress oxide) over het papier. Je krijgt dan strepen op je papier die ik daarna met een blendingtool uitsmeer zodat overal op je papier inkt zit. Dit hoeft niet helemaal egaal te zijn. 
Daar overheen bracht ik met een stencil en structuurpasta de steentjes aan. Toen de structuurpasta droog was spoot ik er her en der Distress oxide spray op. De takjes en het verbandgaas kleurde ik met dezelfde kleur spray.
De vlinder is van Katzelkraft. Op de vleugels stempelde ik eerste met grijze inkt en de Text Fantasy stempel van Pronty. Daarna kleurde ik hem licht met Distress oxide inkt.
Een tekst-sticker maakt het geheel af.

Ik link deze kaart bij HobbyVision waar ze vlinders willen zien, bij Creative Artiste Mixed media en bij We love 2 create waar alles mag, bij Inkspirational challenges waar je een stencil moet gebruiken en bij Critter Crazy en Crafty Animals waar ze een dier in de hoofdrol willen zien.

Vandaag een dag met huishoudelijke klusjes en naar Hoogezand voor een nieuwe televisie. Woensdagavond vlak voor de wedstrijd van het Nederlands Elftal bleef het beeld van onze televisie stil staan. Ook reageerde de tv niet meer op de afstandsbediening. Dus de tv uitgezet en na een poosje opnieuw aangezet. Op het moment dat er weer beeld kwam klonk er een knal en dat was het einde van onze tv. Even nagezocht: we kochten deze tv op 19 juni 2010. Dat was de dag waarop het Nederlands elftal tijdens het WK tegen Japan moest spelen. Toen begaf onze tv het 's ochtends toen de kids tv gingen kijken. We reden toen meteen naar Assen en rekenden om 11.53 uur de nieuwe tv af om 's avonds de wedstrijd te kunnen kijken. Blijkbaar hebben onze tv's het niet zo op wedstrijden van het Nederlands Elftal.

14 opmerkingen:

  1. wat een mooie creatie met de inkt en pasta mooi hoe je alles weer hebt verwerkt, ik verbaas me steeds hoe goed dit je af gaat alsof je nooit anders hebt gedaan.
    succes met het kopen van een nieuwe tv
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een hele mooie kaart met deze mooie materialen van Pronty gemaakt. De kleuren zijn erg mooi. Succes met het uitzoeken van een nieuwe tv. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart, succes met de aankoop van een nieuwe tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er weer iets heel moois van gemaakt met de inkt en stempels. Vanavond kunnen jullie weer voor de buis;-) Veel succes met uitzoeken.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje dat is apart met die tv's van jullie, laat hem voortaan maar uit als ze moeten spelen LOL. Gave pagina heb je gemaakt met die leuke spullen Henriët.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hebben jullie de hint nu nog niet begrepen? Hahaha, toeval bestaat niet....
    Toffe pagina heb je gemaakt met de vlinder op de stenen muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahahaha, ik lig in een deuk om die tv's van jullie. Volgende keer maar bij de buren kijken!
    Je kaart is mooi! prachtig gedaan met de inkt en de spray en de rest. En dat is al best oud voor een tv...geen idee hoe oud de onze is, maar dat is ook geen jonkie...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat eeen verhaal zeg!! Jullie TV's houden gewoon niet van voetbal.
    Hopelijk gaat de nieuwe weer lang mee.
    En ja snap dat je het wel gaat missen als je geen eigen klas meer hebt.
    Ga het maar zien wat het je brengt. Komt vast goed.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hart steeds met je draai vinden met de Pronty spullen hè.
    Leuk hoor.
    Deze creatie is héél mooi, ik vind de warme kleur mooi.
    Haha, wat een toeval met jullie tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi en ook een idee om je werkjes in een album te bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtig verhaal en wel heel toevallig .
    Een mooie kaart met vele technieken die je heb gebruikt.
    Een prachtige vlinder.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What fabulous texture and layering on this lovely card. Thanks for joining in at Inkspirational.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Henriët,
    Wat een prachtige kaart zeg. Heel knap gedaan. Wauw.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great texture in your booklet page, Henriët! I love the colors you've used too. Thank you for joining our 'Anything Mixed Media Goes' challenge on Creative Artiste Mixed Media! -Anita xo (Hope your new TV is a fan of Dutch team matches!)

    BeantwoordenVerwijderen