donderdag 3 oktober 2024

52 weeks to Christmas week 40

Ik ben nog steeds volop bezig met de Christmas-collectie van Pronty en vooral het stencil met de dennentakjes (470.806.073) is bij mij favoriet. 


Ik maakte eerst een achtergrond met 2 kleuren groene inkt. Dat deed ik door inkt op mijn kraftsheet aan te brengen, dit nat te spuiten en hier het papier doorheen te halen. Daarna bracht ik met een derde tint groen de takjes aan. Met inkt komen de vormen van de besjes niet zo mooi door als met reliëfpasta en dus tekende ik zelf met mijn rode Posca pen her en der rode besjes.
Boven en onderaan kwam de tekst die ik aanbracht met het stencil Christmas text (470.806.074) en in het midden een gouden sneeuwvlok. Er zit bij de collectie chipboard van 15x15 cm met sneeuwvlokken (492.001.061). Dat kun je als 1 geheel gebruiken maar je kunt de sneeuwvlokken ook losknippen zoals ik heb gedaan. Met Versamark en goudkleurig embossingpoeder heb ik hem een gouden glans gegeven.
Gemat op rood en dit op een witte, vierkante kaart.

Deze kaart doet natuurlijk weer mee als wekelijkse kaart bij 52 weeks to Christmas.

Had ik jullie al verteld dat ik de eerste week van november naar Canada ga? We gaan met 4 'juffen' van onze school voor een studiereis over inclusief onderwijs die kant op. We verblijven in Toronto, London en Hamilton. Heel leuk, maar ook heel spannend. Dinsdagavond hadden we een online kennismaking met alle 20 mensen die mee gaan. Het juffen-gehalte is erg hoog. Van de 21 personen die mee gaan zijn er maar 3 meesters.
Jullie horen na afloop vast mijn verhalen wel!

13 opmerkingen:

  1. een schitterende kaart,prachtig die achtergrond.
    oh dat klinkt als geweldig, maar ook spannend zo'n verre reis...
    we gaan je verhalen wel lezen.
    Gezellig dat je er bij bent vandaag met een kerst/winterkaart.
    Lieve groeten Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor.
    Leuk dat je je draai zo gevonden hebt in de Pronty collectie.
    Ooooh, spannend, je studiereis!!
    Maar wat een mooie ervaring lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een leuke kaart is het zo geworden, mooi gemaakt
    veel succes met dit spannend vooruitzicht !
    fijn dat je er bij bent, bij de wekelijkse kerstkaartjes ronde,
    grtjs, Martina DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kerstkaart en wat ga je een super gave studiereis maken!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kerstkaart Henriët.
    Wat leuk de studie reis .
    Inderdaad wel spannend.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met de leuke techniek en de mooie kleurtjes en details, spannend hoor zo'n reis naar Canada
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Henriët,
    Wat een leuke kaart heb je gemaakt. Mooie techniek ook. Wauw, een reis naar Canada. Wat gaaf, en spannend.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi !!!!!! Prachtige achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat spannend zo'n reis, wel heel tof om te zien hoe het onderwijs daar is en misschien krijg je ook nog wel een heel klein beetje mee van het land. Zo kom je nog eens ergens.
    Ik vind je kerstkaart heel mooi, dat stencil vind ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat spannend zo'n verre reis en ook nog wel een beladen onderwerp toch? Ik ben benieuwd naar je belevenissen daar.
    Mooie kaart laat je zien, dat stencil is tof, ik snap dat het populair in gebruik is.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtige kaart heb je gemaakt. En inderdaad geweldig deze studie reis naar Canada. Ik snap dat je het spannend vind, maar een prachtige ervaring lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel toffe kaart in mooie kleuren! Wow, wat gaaf zo'n studiereis, en helemaal naar Canada. Het is een prachtig land. Dat wordt genieten geblazen!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen