zondag 12 februari 2023

Kleurenexplosie in rood-roze-oranje

Bij Knutsels en Kadootjes loopt momenteel een kleurenchallenge: de combinatie rood, roze en oranje. Dat is een combi die ik eigenlijk nooit gebruik. Mijn eerste poging maakte ik thuis en belandde in de prullenbak. Afgelopen dinsdag ging ik een middagje naar Monique en toen was ik aan het juiste adres: zij is een kanjer met kleuren. En omdat Monique nog een reminder moest maken voor deze challenge gingen we lekker aan de slag met de gevraagde kleurtjes:

We begonnen met een papier van 21x21 cm. Eerst de bloem met Versamark op het papier gestempeld en toen bewerkt met witte embossingpoeder. De bloem die ik heb gebruikt is van Pronty. Daarna het papier nat gemaakt en er ecoline op gedruppeld. Toen alles droog was het papier in 4 stukken gesneden. (en dat goed meten en kletsen niet altijd goed samen gaan zie je op de laatste foto). Voor de afwerking alleen een vlinder en een tekstje toegevoegd zodat de mooie achtergrond goed zichtbaar blijft.Toen alles droog was gemat op oranje en dat op een witte kaart.
De kaart hierboven laat ik meedoen bij Knutsels en Kadootjes omdat de gevraagde kleuren hier het best op te zien zijn.



Deze kaart laat ik meedoen bij 2 Sisters on the blog waar ze maximaal 3 kleuren willen zien (zwart en wit mag je minimaal toevoegen).


Ook de andere 3 kaarten op dezelfde manier gemaakt, alleen gemat op andere kleurtjes en bij de eerste een andere kleur vlinder.


Tenslotte nog een keer alle 4 de kaarten bij elkaar.
Het was weer een erg gezellig middag bij Monique. De volgende keer maken we er weer een hele dag van. Hopelijk zijn we dan beide van onze klachten af. We leken af en toe wel twee oude besjes 🤣😂.

15 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, wauw!!!!
    Ik zit steeds naar de laatste foto te kijken, over het goed meteen..... ik zie het niet.
    Bedoel je dat de kaart rechts onder kleiner is?
    Jullie hebben een en hele gezellige middag gehad zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk gemaakt. En dat de laatste kaart wat kleiner is, is toch geen probleem?
    Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, oud besje, het zijn 4 hele mooie kaarten geworden. Gelukkig is het toch nog goed gekomen met ons gestuntel. En inderdaad, volgende keer weer een hele dag. Kunnen we nog meer stuntelen....hahaha. Fijne zondag, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed geluk hoor! Deze kleuren had ik in mijn slaapkamer in de 70 jaren. Maar dan ook nog met het paars en groen erbij haha vrolijker kon niet!
    Dank je wel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie serie kaartjes met de mooi in elkaar overlopende kleurtjes leuk de vlinders en bloemen in het wit erop
    hier word je blij van
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel gave kaarten! Dat heb je toch weer mooi gemaakt.
    Ik vind het ook een heel lastige opdracht, maar bedacht mij net dat ik deze week een kaart nodig heb voor iemand die het heel mooi zal vinden, dus wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief kaartje.
    What a sweetie 😊
    Claudia

    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt vier hele mooie kaarten gemaakt met deze leuke bloem. Leuk met het witte embossing poeder. Fijn dat jullie zo gezellig geknutseld hebben. Nog veel sterkte. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je was op het goede adres om samen met Monique inktkaartjes te maken, je leer altijd wat bij al heb ik begrepen dat ze er met haar hoofdje ook niet helemaal bij was, hihi Dat er één kaartje een maatje kleiner is maakt niets uit het is een hartstikke mooi viertal geworden.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaarten met inkt.
    Mooie achtergrond de embossing poeder haalt het mooi op.
    Super leuk gedaan.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie vrolijke kaarten Henriët, heel gaaf die megagrote bloemen, die spatten van de achtergrond af.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind ze super geworden. En dat is natuurlijk een heel goed excuus...kletsen...niet toevallig een wijntje erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ze zijn prachtig van kleur, heel mooi gedaan!
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke serie kaartjes heb je met Monique gemaakt, ja je bent aan het goed adres daar....Wat een gave kleuren krijg je met inkt. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kaart heb je gemaakt voor onze kleuren challenge bij K&K.
    Bedankt voor je deelname.

    Groetjes Nelly (DT K&K)

    BeantwoordenVerwijderen