dinsdag 14 december 2021

40 jaar juf

Vandaag is mijn oud collega en lieve vriendin 40 jaar werkzaam in het onderwijs. En daar heb ik natuurlijk een kaart voor gemaakt:

Ik gebruikte voor deze kaart het schoolbord van MD. Ligt hier echt al heel lang maar nog nooit gebruikt. Dan was dit echt de gelegenheid om hem te gebruiken. De tekst schreef ik zelf met witte gelpen. Het hondje lijkt op haar eigen hond Boef. Op de hoek van het bord een rozet gehangen met een hart. Die heeft ze wel verdiend!
Vanochtend even op de koffie geweest en een mooi bloemstuk met hyacinten gebracht. En natuurlijk deze kaart. Hij viel goed in de smaak.

Ik laat dit kaartje meedoen bij Kaartjes Inspiratie Challenge blog waar deze keer alles mag (2e inzending).

Ben heel benieuwd of de persconferentie straks iets meer duidelijkheid brengt voor het onderwijs dan de uitgelekte berichten.  De scholen moeten een week eerder dicht maar mogen maandag nog open blijven..... Scholen wordt gevraagd om onderwijs op afstand te regelen, maar er is begrip als dat niet lukt.... Kom op zeg!! Wees duidelijk. Graag een duidelijk, eensluidend advies voor alle scholen. En voor ouders natuurlijk. Die weten op deze manier ook niet waar ze aan toe zijn.

14 opmerkingen:

  1. Een superleuke toepasselijke kaart voor je vriendin Henriët. Gaaf dat schoolbord.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een treffende en superleuke kaart voor de onderwijzeres, heel goed bedacht met "haar" hondje erbij.
    Ik kan mij voorstellen dat al die onduidelijkheid alles heftiger maakt bij alle betrokkenen. Kun je net eindelijk zelf aan het werk, gaat je werk op slot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke kaart met het lieve hondje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart voor je vriendin en juf.
    Heel hartelijk bedankt, voor je mooie kerstkaart die vandaag op de mat viel.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel toepasselijke kaart! En ja die Eggnog ... Moriander heeft niet durven proeven om dezelfde reden dan jou, Nomi ook niet. De rest vond het redelijk lekker. En oma lieten we ook komen om te proeven. Zij genoot ervan! Ik vind het met de eieren, de melk, de room en als topping slagroom heel decadent. Het was leuk voor school en in Amerikaanse films, maar ik denk niet dat wij het nog gaan maken. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuke kaart voor je vriendin, met het schoolbord en het hondje,
    groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaart zeg en ene leuk idee voor het schoolbord. Ik heb hem ook nog liggen en dit is zeker ene leuk idee! Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuke kaart voor je oud collega. Die zal in de smaak vallen.
    En ja, ik hoorde de persconferentie...als ik bestuurder was zei ik: alles zo snel mogelijk klaar maken voor de noodopvang en gewoon vakantie voor de kinderen. Wie denkt dat ze drie dagen voor Kerst nog wat opnemen? En dan alles weer uit de kast trekken voor online onderwijs? is toch niet te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi kaartje voor je collega, kijk het hondje daar nou braaf zitten, ik had vroeger een juf op de lagere school die nam altijd haar hond mee naar school en die lag dan altijd lekker in zijn mandje bij haar onder de tafel
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een ontzettend leuk kaartje met een super leuke stans, dat schoolbord. Zeker voor een juf.
    Het hondje erbij is een lieve aanvulling.
    Pff..... we moeten een lange adem hebben hè, hopen dat jullie van de Kerst vakantie eens even heel erg dubbel dik kunnen genieten!!
    Bedankt voor je mooie lieve kaart die ik heb ontvangen voor Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk gedaan met het telraam. Mooie kaart.
    Leuk dat je meedoet bij KIC, dankjewel.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  12. leuke kaart
    bedankt voor het meedoen aan onze challenge
    groetjes jolanda bongers
    Dt kaarten inspiratie challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooie kaart voor je vriendin, Henriët.
    Dank je wel voor je 2de deelname bij KIC
    Groetjes Renate DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige creatie.
    Dank je wel voor het meedoen bij KIC.
    XX Bianca

    BeantwoordenVerwijderen